اظهارات کارشناسان داوری فوتبال کشور در مورد اتفاقات و تصمیمات یک مسابقه در شهر لنده
نوذر رود نیل کارشناس برجسته داوری در این باره گفت؛ وقتی یک مسابقه فوتبال(در هر دقیقه ای) با نظر داور وسط به این دلیل نبود امنیت تعطیل میشود دیگر هیچ شخص و قدرتی نمی تواند ادامه دهنده آن بازی باشد.
کد خبر: ۸۰۱۸۹۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۹ 01 December 2019

داور این مسابقه فوتبال در شهر لنده در گفتگو با تابناک اظهار داشت؛ به دلیل نبود امنیت در دقیقه ۶۱ بازی زمین را ترک کردم.

نوذر رود نیل کارشناس برجسته داوری در این باره گفت؛ وقتی یک مسابقه فوتبال(در هر دقیقه ای) با نظر داور وسط به دلیل نبود امنیت تعطیل میشود دیگر هیچ شخص و قدرتی نمی تواند ادامه دهنده آن بازی باشد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از لنده؛ روز گذشته از سری مسابقات لیگ این شهرستان مسابقه ای بین دوتیم نفت موگرمون(لنده) و تیم زاگرس برگزار شد که با توجه به اتفاقات و تصمیمات گرفته شده در نوع خود عجیب بود.

بنابر این گزارش در نیمه دوم این مسابقه در حالی که تیم نفت یک بر صفر از تیم زاگرس پیش بود در دقیقه ۶۱ بازی وقتی داور وسط گل دوم تیم نفت را درست و کمک داور این گل را نادرست میدانستند و دو داور در حال جمع بندی بودند که چه تصمیمی بگیرند دروازبان تیم زاگرس به سمت داور وسط حمله میکند.در این زمان داور کارت قرمز خود را بیرون می آورد که با وی برخورد نماید که با اعتراض شدید سایر بازیکنان و تماشگران میشود.در این بین وقتی داور وسط میبیند که جو متشنج میشود زمین بازی را ترک و از ادامه مسابقه به دلیل نبود امنیت امتناع می ورزد.

در ادامه تصمیمات جالب این مسابقه به یکباره کمک داور بازی به عنوان داور وسط انتخاب میشود و ایشان در خالی تصمیم به ادامه بازی میگیرد که بیخیال اتفاقات رخ داده برای داور قبلی میشود و بازیکنی که به داور حمله کرده بود در ادامه بازی حضور داشت.

در این باره عبدالطیف شفایی داور وسط این بازی که اعتقاد داشت امنیتی برای ادامه مسابقه وحود ندارد در گفتگو با این پایگاه خبری اظهار داشت؛ فقط این نکته را از زبان من بنویسید که در دقیقه ۶۱ به دلیل نبود امنیت تشخیص دادم ادامه این مسابقه امکان پذیر نیست و زمین بازی را ترک کردم.

اشتباه محرز کمیته اجرایی هیات فوتبال/ نوذر رود نیل؛ هیچ شخص و قدرتی نمی تواند ادامه دهنده بازی باشد که به دلیل نبود امنیت تعطیل شده است/استفاده از بازیکن تیم رقیب در کوبل داوری خلاف قانون است! 

 

از نکات عجیب دیگر این مسابقه انتخاب یک بازیکن به عنوان داور در این مسابقه حساس بود. در این بازی هیات برگزاری برخلاف قانون و آیین نامه اجرایی مسابقات فوتبال اقدام به استفاده از بازیکن و کاپیتان تیم پرسپولیس به عنوان داور این بازی کردند در حالی که که این تیم خود در این دوره از مسابقات حضور دارد و رقیب دیگر تیم ها است. در این باره اگر چه تیم های شرکت کننده مخالفت های داشتند ولی با این توجیه که داور نداریم از بازیکنان رقیب به عنوان داور استفاده میشود.

از آنجا که اتفاقات و تصمیمات گرفته شده در این بازی منجر به شائبه های بسیار در این منطقه گشته است به سراغ چند تن از کارشناسان ملی کشور و استان در حوزه داوری فوتبال رفتیم تا نظر آنان در باره یک مسابقه که به دلیل نبود امنیت از سوی داور تعطیل میشود رفتیم که عین اظهارت این عزیزان آورده شده است.

استاد نوذر رود نیل کارشناس و مدرس برجسته داوری فوتبال در کشور در پاسخ به این سوال که اگر یک مسابقه از سوی داور به دلیل نبود امنیت تعطیل شود اظهار داشت؛ وقتی یک مسابقه فوتبال به دلیل نبود امنیت از سوی داور تعطیل میشود هیچ شخص و قدرتی نمی تواند ادامه دهنده آن مسابقه باشد و اتفاقات آن بازی توسط کمیته انضباطی تعیین تکلیف میشود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا یک بازیکن و یا شخصی از عوامل اجرایی یک تیم می تواند عضوی از کمیته اجرایی مسابقات و یا در کوبل داوری قرار گیرد نیز اظهار داشت؛ تحت هیچ شرایطی یک شخص وقتی در لیست یک تیم فوتبال قرار دارد نمی تواند عضو کمیته اجرایی و یا داوری آن مسابقات باشد. و ایشان صلاحیت حضور در این عرصه را تا زمانی که عضو کادر اجرایی یک باشگاه هستند را ندارد.موضوعی که اگر چه مورد اعتراض تیم های شرکت کننده در مسابقات فوتبال لنده است ولی با این توجیه که داور نداریم نادیده گرفته میشود تا در نهایت شاهد رخ دادن چنین شائبه های برای تیم های رقیب باشیم.

اشتباه محرز کمیته اجرایی هیات فوتبال/ نوذر رود نیل؛ هیچ شخص و قدرتی نمی تواند ادامه دهنده بازی باشد که به دلیل نبود امنیت تعطیل شده است/استفاده از بازیکن تیم رقیب در کوبل داوری خلاف قانون است! 

 

همچین در ادامه پیگیری اتفاقات و تصمیمات کمیته اجرایی این مسابقات به سراغ سعید ذاکری پور و اکبر دیده کنان از پیشکسوتان داوری استان و روسای سابق هیات فوتبال و کمیته داوری شهرستان لنده رفتیم که این عزیزان در این باره عنوان داشتند؛ در چنین مواقعی در هر دقیقه از بازی که داور وسط تشخیص دهد به دلیل نبود امنیت امکان ادامه بازی ممکن نیست هیچ شخص دیگری نمی تواند به عنوان جانشین وی ادامه دهنده مسابقه فوتبال باشد.

گفتنی است اتفاقات رخ داده در این مسابقه فوتبال باعث گردید در بیانیه ای تیم فوتبال نفت لنده از ادامه مسابقات انصراف که در بیانیه این باشگاه آمده است-
بسمی تعالی
به هیئت محترم فوتبال شهرستان لنده
احتراما باشگاه فرهنگی ورزشی نفت لنده با توجه به حوادث پیش آمده در بازی زاگرس و نفت لنده دال بر نادیده گرفتن گل سالم این تیم با وجود اقرار چندین باره داور وسط مبنی بر سالم بودن گل و همچنین نادیده گرفتن کارت قرمز داده شده به بازیکن زاگرس و ادامه بازی با ۱۱نفر ،تعویض داور وسط و وقفه سی دقیقه ای بازی و سایر اتفاقات فصل که به ضرس قاطع به تضعیف این باشگاه منجر شده از ادامه مسابقات این فصل انصراف داده و تا بازگشت عدالت و حقانیت به مسابقات باشگاهی فوتبال لنده باز نخواهد گشت . امیدواریم روح عدالت ، مساوات و استقلال به هیئت فوتبال لنده دوباره بازگردد.

باید منتظر ماند و دید آیا هیات فوتبال لنده می تواند تصمیم قاطعی برابر قانون در این باره بگیرد و یا همچنان باید شاهد چنین اتفاقات تلخی در فوتبال،تنها سرگرمی جوانان این منطقه محروم باشیم.فوتبالی که همچنان مُشت و لگد و قلدری تعیین کننده نتیجه آن است نه بار فنی بازیکنان یک تیم فوتبال.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار