کد خبر: ۸۰۲۰۰۶
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۸:۳۵ 01 December 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: نامزدهای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی نمی‌توانند سخنرانان روز دانشجو در دانشگاه‌های استان باشند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از تسنیم از یاسوج، حسین کلانتری در نشست با روسای دانشگاه‌های کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: به بهانه 16 آذر و روز دانشجو نباید ملاحظات انتخاباتی برای یک نامزد خاص و طرفدارانش ایجاد شود زیرا در این صورت عدالت رعایت نشده و به نوعی به شان و جایگاه دانشگاه و دانشجو لطمه وارد می‌شود.
وی با اشاره به اینکه در صورت دعوت تشکیل دانشجویی از یک کاندیدای خاص برای حضور و سخنرانی در روز دانشجو بدون شک امکان فرصت برای دیگر نامزدها وجود ندارد، عنوان کرد: در این صورت فرصت را برا عده‌ای خاص فراهم که دیگر کاندیداها و طرفدارانشان نیز از این وضعیت نگران می‌شوند.
کلانتری خواستار در نظر گرفتن حساسیت‌ها برای تعیین و دعوت از سخنرانان روز 165 آذر شد و افزود: این حساسیت‌ها با توجه در در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی دو چندان شده که باید برنامه ریزی‌ها به گونه‌ای باشد که آرامش و آگاهی بخشی همراه با نشاط سیاسی و اجتماعی بر فضای دانشگاه حاکم باشد.
وی با اشاره به اینکه امکان سوء استفاده عده‌ای غیر دانشجو به بهانه روز دانشجو وجود دارد، ادامه داد: برخی از این فرصت برای ضربه زدن به دانشجو حرمت دانشگاه ضربه می‌زنند در حالی این روز فرصت مناسبی برای هم اندیشی و تبادل نظر است.
نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد خواستار پرداخت مطالبات دانشگاه‌ها توسط دستگاه‌های اجرایی شد و افزود: کمیته بررسی شهرک دانشجویی تشکیل شود زیرا در صورت تناسب شرایط آموزشی با فضای آموزشی شاهد وضعیت بهتری هستیم.
کلانتری با اشاره به ضرورت برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی خاطرنشان کرد: با برگزاری این کرسی‌ها دانشجویان خواسته‌ و مطالبات خود را بیان می‌کنند و به نوعی تمرین مطالبه گری می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار