کد خبر: ۸۰۲۰۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۸ 01 December 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، ایرنا از حواشی روز اول ثبت نام داوطلبان مجلس شورای اسلامی طی گزارشی نوشت : نخستین روز ثبت نام داوطلبان نمایندگی دور یازدهم مجلس شورای اسلامی امروز در حالی پایان یافت که ثبت نام ۷۸۹ نامزد نهایی شد. از این تعداد ۷۲۶ نفر مرد یعنی ۹۲ درصد و ۶۳ نفر زن بوده اند.
نخستین روز ثبت نام از داوطلبان یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که  ۷۸۹ نامزد انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی شده اند.
به گفته سخنگوی ستاد انتخابات کشور، ‌از این تعداد ۷۲۶ نفر مرد یعنی  ۹۲ درصد و ۶۳ نفر زن بوده اند. همچنین تهران با ۲۲۲ داوطلب بیشترین و کهگیلویه و بویراحمد با ۶ نفر کمترین داوطلب ثبت نامی را داشته است.
در میان ثبت نام کنندگان نماینده‌های فعلی، سابق، نمایندگان احزاب و جناح‌ها، چهره‌های بدون سابقه فعالیت سیاسی به چشم می‌خورند.
اگرچه افراد ثبت نام کننده خود را شایسته انجام این کار می‌دیدند و بنا به احساس تکلیف نامزد انتخابات مجلس شده اند و این حق بدیهی همه افراد است که در انتخابات حضور داشته باشند، ‌با این حال برخی از ثبت نام کنندگان شناخت کاملی از نهاد مجلس ندارند و نسبت به وظایف و کمیسیون‌های آن بی‌اطلاع بودند.
تنوع مشاغل و مدارک ثبت نام کنندگان هم در نوع خود جالب است؛ ‌کارشناس حقوق، دکترای علوم قرآنی، کارشناس ارشد برق. با این وجود بودند کسانی هم که با علم به اینکه مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات مجلس کارشناسی ارشد است، با مدرک دیپلم در وزارت کشور حاضر شده و قصد نامزدی در انتخابات داشت
بانویی که دکترای قرآن و علوم حدیث دارد به خبرنگار ایرنا مستقر در وزارت کشور می گوید در دوره گذشته هم از حوزه خواف و رشتخوار نامزد شد و توانسته چهارمین رای را کسب کند.
وی اظهارکرد: امسال هم برای عمل کردن به تکلیفم در این انتخابات شرکت و سعی کردم آنچه منویات مقام معظم رهبری و تاکید ایشان در رونق تولید و عدم وابستگی به نفت است، گام بردارم؛  درغیراینصورت درعرصه های علمی دیگر سعی می کنم فعالیت داشته باشم همچنان که در دانشگاه و حوزه مشغول تدریس هستم.
این داوطلب نمایندگی مجلس درباره میزان شناخت خود از مجلس گفت: قانون گذاری‌ها، سیاست‌ها و تصمیم گیری‌هایی که مجلس انجام می‌دهد را همه در رسانه‌های مختلف تا حدودی شاهدیم؛ کمیسیون‌های مختلف و اهداف‌شان را دنبال می‌کنم و کم و کاستی ها را امیدواریم رفع شود و آنچه اهداف انقلاب اسلامی و منویات مقام معظم رهبری بوده به منصه ظهور برسانیم.
وی تصریح کرد: به صورت مستقل کاندیدا شدم و حزب و جناح خاصی ندارم؛ فقط پیرو تامه مقام معظم رهبری هستم.
مرد میانسالی که در محل وزارت کشور برای ثبت نام آمده، حدود یک ساعت روی صندلی نشسته و درحال خوردن آب است. خبرنگار ایرنا از او می پرسد که چرا کارهایش انجام نمی شود و  پاسخ می دهد که بخاطر مدرک دیپلمش اجازه ثبت نام به او ندادند.
این مرد ۵۲ ساله در پاسخ به این سوال که آیا نمی‌دانستید مدرک مورد نیاز برای ثبت نام در انتخابات کارشناسی ارشد باشد، گفت: می دانستم اما از خودم مطمئنم که می‌توانم؛ هر کجا بخواهند برای ملت ایران مقابل رئیسان و بزرگان کشور سخنرانی ‌کنم.
او درخواست مدرک حداقل کارشناسی ارشد را نوعی کاغذبازی دانست و گفت: قانون برای برهه ای از زمان است. قانون جدید نوشته شود چون قانون قابل برگشت و تصحیح پذیر است.
وی که دیپلم اقتصاد دارد در پاسخ به این پرسش که اگر وارد مجلس می‌شد در کدام کمیسیون فعالیت می کنید، گفت: چه کمیسیونی مثلا؟ اگر منظورتان جناح بازی‌ است در هیچ جناحی نیستم. اصلا همه کمیسیون‌ها را یک جا باهم می‌روم. چرا نتوانم یک جا وارد همه کمیسیون‌ها شوم مگر از خدای خودم ناامید هستم؟
خانم جوانی که از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرده است، می‌گوید: کارشناس ارشد مهندسی برق هستم. برای نخستین بار با توکل بر خدا و حمایت مردم شرکت کردم.
وی درباره احراز صلاحیت خود گفت: دوست دارم افراد با صلاحیت وارد مجلس شوند اگر ما هم جزو همان افراد باشیم شرکت می کنیم.
این زن که برای نخستین بار در انتخابات شرکت می کند، معتقد است که مجلس نیازمند یک سری نیروهای جوان، خلاق و افرادی است که در جهت پیشرفت کشور و رونق تولید قدم‌های مثبتی بردارند.
وی ادامه داد که به کمیسیون پژوهش‌های مجلس می‌رود؛ اما وقتی متوجه شد کمیسیونی به این نام در مجلس وجود ندارد به کمیسیون اقتصادی اشاره کرد.
 این نامزد انتخابات مجلس با تاکید بر اینکه باید مطالعاتش را در حوزه مجلس و جایگاه و وظایف این قوه افزایش دهد، درباره ائتلاف اظهار کرد که تاکنون صحبتی با او دراین باره نشده و منتظر جواب نتایج صلاحیت‌ها است و اگر احراز صلاحیت شود حتما با طیف اصولگرایان درباره ائتلاف صحبت خواهد کرد.
 در هرصورت نخستین روز ثبت نام نامزدهای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حالی به پایان رسید که از حضور شخصیت‌های سیاسی برای نام‌نویسی در ستاد انتخابات خبر نبود و بیشتر مراجعه کنندگان از شهروندان عادی بودند. افرادی که بدون اطلاع از شرایط نامزدی انتخابات و نحوه فعالیت و وظایف نهادی که تصمیم گرفته‌اند در آن حضور یابند، با انگیزه‌های مختلف احساس تکلیف کرده و به ستاد انتخابات مراجعه کردند.  پیش‌بینی می‌شود افراد شاخص در روزهای پایانی مهلت تعیین شده در برای ثبت نام مراجعه کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار