استارت فرایند ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از دهم آذر ماه زده شد تا عملا تنور این ماراتن تعیین کننده سرنوشت جامعه برای 4 سال پیش رو داغ شود.
کد خبر: ۸۰۲۶۷۶
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۸ - ۲۱:۳۷ 03 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، استارت فرایند ثبت نام از داوطلبین کاندیداتوری مجلس شورای اسلامی از دهم آذر ماه زده شد تا عملا تنور این ماراتن تعیین کننده سرنوشت جامعه برای 4 سال پیش رو داغ شود.
هر چند بسیاری از افرادی که قصد نامزدی را داشته اند از بیش از 1 سال پیش به صورت جدی اقدام به یارگیری و جمع آوری رای نموده اند اما با اقدام به ثبت نام شفافیت بیشتری در خصوص کاندیداها رخ خواهد داد و تنور انتخابات داغ تر خواهد شد.
یکی از اهداف اساسی نظام بالا بردن میزان مشارکت است که عمده بار تحقق این هدف بر عهده نمایندگان است . البته نمایندگانی که بتوانند با ایجاد شرایط هیجان در رقابت ، مشارکت را بالا ببرند.
واقعیت این است بر خلاف آنچه که برخی شایع می کنند در خصوص حمایت حاکمیت از طیف یا گروهی خاص ، اما برای کلیت نظام مشارکت بالا مهمتر از پرداختن به حمایت از جناح های سیاسی است.
در این بین تذکراتی از سوی دستگاه قضایی برای مقابله با تبلیغاتی شدن فضا داده می شود که البته با توجه به محتوای این تذکرات به نظر می رسد هدف این نهاد ، جلوگیری از سوء استفاده برخی کاندیداها از امکانات دولتی و ظرفیت مدیران به نفع خود از یک طرف و به هم نخوردن شرایط نظم و آرامش از طرف دیگر است و گرنه این دستگاه مشکلی با داغ شدن تنور انتخابات برای مشارکت بیشتر ندارد.
 همانگونه که گفته شد نقش کاندیداها ، برجسته ترین نقش در تهییج مردم و راه اندازی شور انتخاباتی را ایفا می کند که در این گزارش سعی شده است با توجه به تحرکات و بازتاب این تحرکات ، داوطلبینی که تاکنون نقش پررنگ تری در انتخاباتی کردن فضا و یا به قول معروف "داغ کردن تنور" انتخابات در حوزه انتخابیه "بویراحمد و دنا" را داشته اند ، معرفی شوند.
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( بویراحمد و دنا)
 
مهدی روشنفکر : داوطلب سخت کوش و خستگی ناپذیر
بی شک مهدی روشنفکر در اولین دور حضورش در انتخابات که چهار سال پیش رخ داد ، پدیده بلامنازع انتخابات بود که توانست رای قابل قبولی را کسب کند .
مهدی روشنفکر از همان فردای انتخابات برنامه ریزی های خود را برای انتخابات پیش رو شروع کرد و بدون از کوچکترین تزلزلی در تحرکات همچنان چشم به روزهای پیش رو داشته است.
مهدی روشنفکر در این مسیر با ناملایمی هایی از سوی طیف همفکرانش در جبهه اصولگرایی خصوصا طیف هدایتخواه مواجه شد اما این برنامه های اصولگرایان نتوانست مهدی روشنفکر را از تلاش و پشتکار کنار بگذارد تا جایی که اکنون همه از وی به عنوان یک رقیب جدی یاد می کنند!
اما نکته بسیار مهم در خصوص موضوع این گزارش و تحلیل ، تحرکات جدی مهدی روشنفکر است که شور و هیجان زیادی به انتخابات از مدت ها پیش تا کنون داده است.
واقعیت این است که نام مهدی روشنفکر در هر محفل سیاسی ، انتخاباتی مطرح می شود و اکنون وی پا را از دایره قومیتی خود فراتر گذاشته است و در مناطق مختلفی حضور می یابد که این اقدام وی شور و هیجان انتخابات را بالا برده است و در این زمینه وی رتبه نخست دادن شور انتخاباتی به جامعه را دارد.
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( بویراحمد و دنا)
 
غلام محمد زارع : حضور آزادانه در همه مناطق
از نظر نگارنده با توجه به در دست داشتن بسیاری از امکانات تبلیغی و قطعی بودن حضور نماینده فعلی بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی و حضور گسترده و قانونی وی در روستاها و محافل و همچنین توانایی قانونی برای بیان عملکرد و تا حدودی سخنانی که بوی تبلیغات می دهد ، غلام محمد زارعی دومین گزینه ای است که شور انتخاباتی را در بویر احمد و دنا بالا برده است.
غلام محمد زارعی برعکس مهدی روشنفکر نیازی به تبلیغ خود ندارد اما برای نگه داشتن سبد رای گذشته خود و افزودن بر سبد رای آینده خود و با توجه به در اختیار داشتن مراکز نفوذ و قدرت در دستگاه های اجرایی و چهره های سیاسی ، مطمئنا از توانایی زیادی برخوردار است که همین عوامل نگاه های زیادی را به تحرکات وی معطوف می کند.
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( بویراحمد و دنا)
 
ستار هدایتخواه : چهره کاریزمای اصولگرایان
بی شک ستار هدایتخواه چهره کاریزمای جبهه اصولگرایی در استان کهگیلویه و بویراحمد به خصوص شهرستان های بویراحمد و دنا است و اگر وی در کوچکترین زمان ممکنه به عنوان داوطلب مطرح شود ، بسیاری از طرفداران سنتی وی بی درنگ و با تمام قوا برای موفقیت وی به میدان خواهند آمد .
ستار هدایتخواه علاوه بر این که یک گزینه محبوب در میان گروهی از مردم حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا است ، یکی از چهره های برجسته اصولگرایی در سطح ملی است و حضور وی در مجلس وزنه ای عقیدتی برای جبهه اصولگرای مجلس و کشور خواهد بود.
البته با توجه به آرامش و کم تحرکی هدایتخواه در موضوع تبلیغ به نظر می رسد قرار دادن وی در جایگاه سوم کاندیداهایی که شور و هیجان انتخاباتی به جامعه می دهند منصفانه باشد.
تنور انتخابات را کدام کاندیداها گرم می کنند؟ ( بویراحمد و دنا)
 
اصلاح طلبان : سه راهی چه کنیم؟
یکی از تجربیات سال های گذشته انتخابات موید این نکته است که هر گاه اصلاح طلبان بویراحمد و دنا گزینه ای کاریزمای مانند سید باقر موسوی را در صحنه ببینند با قدرت و هیجان زاید الوصفی وارد فضای انتخابات می شوند اما با نبودن وی به عنوان داوطلب و حضور چهره های برجسته دیگر اصلاح طلبان به صورت چند گزینه ای ، عملا این طیف پر شور و نشاط را بر سر "سه راهی چه کنیم؟" (ضرب المثل معروف) قرار داده است و به تبع آن نداشتن امید به پیروزی طرفداران را به متمایل شدن به گزینه های با احتمال موفقیت سوق داده است.
به هر جهت به نظر می رسد تحرکات داوطلبین در بویراحمد و دنا در هیجان بخشی انتخاباتی به این حوزه انتخابیه ، نوید بخش مشارکت بالا خواهد بود.
لازم به توضیح است هدف این تحلیل بیان دست برتر داشتن یا ضعف کاندیداها در انتخابات نیست بلکه پرداختن به تحرکاتی از کاندیداها است که شور و هیجان مردمی برای مشارکت بالا به انتخابات می دهد. چرا که ممکن است تحرکات شدید یک کاندیدا باعث تحریک رقبای وی شده و هرچند به مشارکت بالا در پای صندوق های رای بیانجامد اما عملا باعث افزایش رای رقیب شود!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۴۳ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۲
اخ سی روشنفکر
بنازمت کر سیاسی
کاسه کوزه هدایتخوانه وهم ریختی
ایل
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۳
دکترنستور درخشنده‌پور یکتاز و نامبر وان،شایسته‌ترین،برگشت عزت از دست رفته‌ی بویراحمد فقط با درخشنده‌پور
چیتاب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
طرفداران روشنفکر فقط عکس وکلیپیهایی از عکس در چنگ دارند والا چیزی دیگه ای ندارند . بر مزاری حاضر شوید که مرده توش گذاشته شده. جمع وجور کنید این سور و بساط را
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۵
هیچ توانایی در روشنفکر وجود ندارد، چرا مردم رایشون رو حروم میکنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۴۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۱۷
هشت سال بود و نبود آقای زارع در مجلس فرقی برای استان بدبخت و مظلوم ما نداشت .... فقط از رانت و پول و ثروت رای جمع میکنند ...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار