کد خبر: ۸۰۳۰۴۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۳ 05 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد با انتقاد از روند کند و کم توجهی برخی دستگاه های اجرایی نسبت به اجرای مصوبات شورای اقتصاد مقاومتی تاکید کرد که بی اطلاعی فرماندار به عنوان نماینده عالی دولت از مصوبات این شورا و همچنین فرآیند واگذاری ها طرح ها قابل توجیه و پذیرش نیست.
حشمت الله صمیمی دوست در نشست روز چهرشنبه 13 آذرماه شورای اقتصاد مقاومتی استان تصریح کرد: فرماندار به عنوان رئیس کمیته برنامه ریزی هر شهرستان مسئول و پاسخگوی توزیع اعتبارات است و تخصیص اعتبار و روند اجرای هر طرح و پروژه عمرانی و یا اقتصادی در ان شهرستان باید با محوریت ، مدیریت و هدایت شخص فرماندار و البته با هماهنگی ، تعامل و همکاری بیش از پیش با همه دستگاه های اجرایی استانی و محلی باشد.
وی با بیان اینکه این رویه باید در اسرع وقت اصلاح و هرگونه تصمیم گیری در فرآیند واگذاری طرح های اقتصاد مقاومتی در تمامی شهرستان ها باید به اطلاع فرمانداران برسد، تصریح کرد: فرماندار نیز باید از مدیر مربوطه خود این مهم را به صورت مستمر پیگیری کند.
صمیمی دوست اظهار داشت: دستورالعمل اجرایی دولت و معاون اول رئیس جمهوری به صراحت تاکید شده که طرح هایی که در قالب اقتصاد مقاومتی معرفی شده اند باید در اولویت نخست مسئولان و دستگاه های اجرایی مربوطه قرار گیرد.
وی گفت: مجموعه مدیریت اجرایی و شخص استاندار نیز به شدت بر اجرای دقیق مصوبات شورای اقتصادی مقاومتی و طرح های قابل واگذاری و روند اجرای آنها نیز تاکید دارد و همواره خواستار ضرورت تسریع در اجرای مصوبات ، همچنین انتخاب راه های میان بر و پرهیز از بهانه گیری های بی مورد از جمله کمبود اعتبار در طرح های اقتصاد مقاومتی است.
صمیمی دوست یادآور شد: برخی مصوبات با وجود مکاتبات فراوان از سوی دبیرخانه اقتصاد مقاومتی (سازمان برنامه و بودجه) توسط برخی مدیران کم اهمیت قلمداد می شود و کمترین قدم و حرکتی در راستای عملیاتی کردن این مصوبات انجام نمی شود.
معاون اقتصادی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: در مساله اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مماشات نخواهیم کرد و کم کاری ها و سهل انگاری مدیران را به صورت مکتوب ابتدا به استاندار و سپس به وزارتخانه مربوط اعلام خواهیم کرد.
هم اینک ۱۷ طرح مهم و حیاتی در بخش های مختلف آب، راه، کشاورزی، صنعت، گردشگری و عمران شهری در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی قرار گرفته اند که عمده آنها باید در دهه فجر امسال به بهره برداری برسند.
صمیمی دوست ابراز داشت: برخی از این طرح ها نیز تخصیص ۱۰۰درصدی گرفته اند و بهانه کمبود اعتبار برای شتاب بخشی اجرای آنها وجود ندارد.
تکمیل مسیر حدود ۲۰ کیلومتری دهدشت- چرام یکی از مهمترین این طرح ها که بر اساس قرارداد پیمانکار باید ظرف ۱۱ ماه بهره برداری می د ولی اکنون با گذشت حدود پنج سال از آغاز عملیات اجرایی آن هنوز کمتر از ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
این طرح باید در دهه فجر امسال به بهره برداری کامل برسد.
تکمیل و تسریع در ساخت فاز دوم پل سوم بشار ، اجرای کامل پل چهارم بشار و اتصال این پل به مسیر ورودی منطه نجف آباد با تسطیح و زیرسازی جاده دسترسی به طول حدود ۱.۷ کیلومتر توسط شهرداری یاسوج از دیگر طرح های مهم اقتصاد مقاومتی است.
صمیمی دوست همچنین ساخت ۱۳ اردوگاه و طرح های سرمایه گذاری در حوزه گردشگری نیز از دیگر طرح های مهم اقتصاد مقاومتی در استان دانست و گفت: هنوز نحوه واگذاری این طرح ها به متقاضیان و بخش خصوصی تعیین تکلیف نشده و برخی از آنها نیز با مشکلاتی از جمله نداشتن مجوزهای زیست محیطی و منابع طبیعی و همچنین معارضات محلی مواجه هستند.
وی تکمیل تامین آب اراضی منطقه باباکلان گچساران را نیز از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی در استان دانست و گفت: زمان پیش بینی شده برای اجرای کامل این طرح نیز دهه فجر امسال است.
صمیمی دوست با بیان اینکه طرح های تصفیه خانه اضطراری و اصلاح شبکه توزیع آب شهر یاسوج از جمله طرح های تعریف شده در قالب اقتصاد مقاومتی در استان است، تصریح کرد: علاوه بر اعتبارات مصوب و هزینه شده برای اجرای این طرح ها مبلغ ۱۷۰ میلیارد ریال نیز ظرف هفته گذشته  برای شتاب بخشی اجرای این طرح ها به استان ابلاغ شد.
۹۰ میلیارد ریال برای طرح تصفیه خانه اضطراری از رودخانه بشار و همچنین مبلغ ۵۰ میلیارد ریال نیز برای اصلاح شبکه آب یاسوج از محل اعتبارات ملی تخصیص یافته است.
طرح تصفیه خانه اضطراری آب یاسوج از جمله مصوبات مهم سفر اعضای هیات دولت در مردادماه سال ۹۵ به این استان است که هنوز به دلایل فنی و برخی معارضات اجتماعی و محلی تاکنون معطل مانده است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار