استاندار قم با اشاره به ضروری خواندن ثبت برند فرش دستباف قم در سطح ملی و بین المللی بر لزوم تلاش در راستای سرعت بخشی به روند تکمیل نمایشگاه دائمی فرش قم تاکید کرد.
کد خبر: ۸۰۳۰۶۷
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۳:۰۷ 05 December 2019

به گزارش تابناک قم، بهرام سرمست در کارگروه فرش استان که در حاشیه برگزاری نمایشگاه فرش استان در محل نمایشگاه دائمی استان و با حضور فرشته دست پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران برگزار شد، با بیان اهمیت صنعت فرش در استان، اظهار کرد: فرش دستباف قم سابقه ای دیرینه دارد و در سطح جهانی معتبر است و ضروری است از بافندگان و فعالان در حوزه تولید و صادرات فرش حمایت شود.

استاندار قم گفت: اقدام در راستای بهبود وضعیت معیشتی و مسائل تامین اجتماعی بافندگان فرش در راستای حمایت از فرش دستباف اجتناب ناپذیر است.

سرمست برگزاری نشست ها و کارگروه فرش استان و برگزاری نمایشگاه‌های دائمی فرش را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: در این جلسات مشکلات مهم تولید کنندگان و صادرکنندگان فرش قم احصاء و راه حال های لازم اتخاذ می‌شود.

وی اهمیت حفظ بازار فرش دستباف قم در سطح جهانی را مورد توجه قرار داد و گفت: پیرامون موضوع مشابهت بافی در صنعت فرش و تهدید فرش دستباف در سطح ملی باید اقدامات پیشگیرانه و بازدارنده صورت گیرد.

استاندار قم همچنین به افزایش سهم صادرات فرش دستباف قم در بازارهای جهانی اشاره و خاطرنشان نشان کرد: برند سازی فرش قم در سطح ملی و بین المللی و نیز افتتاح نمایشگاه دائمی فرش قم از جمله اقدامات ضروری و اثر گذار در این زمینه خواهد بود.

شانزدهمین نمایشگاه فرش دستباف قم با حضور استاندار قم و رئیس مرکز ملی فرش ایران در محل نمایشگاه های دائمی استان افتتاح شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار