کد خبر: ۸۰۳۴۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۴۹ 07 December 2019
نامزد یازدهمین دوره انتخابات مجلس در گچساران و باشت گفت: برخی‌ها برچسب قوم‌گرایی و تبعیض خورده‌اند.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از گچساران، هومان عسکری پس از نام‌نویسی در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت  در نشست خبری با اصحاب رسانه این شهرستان در پاسخ به سوال خبرنگاری گفت: من به اشخاص کار ندارم و هر شخصی که وارد این عرصه  می‌شود نظر و ایده‌های خاص خود را دارد.
 وی ادامه داد: من با همفکری دیگران به این عرصه ورود کرده‌ام و نظر اشخاص برایم خیلی مهم است.
عسکری در پاسخ به دیگر خبرنگار که گفته می‌شود خیلی دیر وارد عرصه انتخابات شده‌اید، ابراز کرد:اکنون بهترین موقع ورود به عرصه است.
این کاندیدای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه گچساران و باشت در پاسخ به دیگر خبرنگار که گرایش سیاسی شما چیست، عنوان کرد:  تمایلات اصلاح طلبانه دارم.
عسکری در پاسخ به دیگر خبرنگار که عزت گچساران را در چه می‌دانید، ابراز کرد: عزت شهر به شخص نیست  و به برنامه هایش است، عزت یک شهر به رفع تبعیض و رفع قومگرایی است هر چند آقای تاجگردون، مرحوم نبی‌زاده، علی مراد جعفری و دیگر نمایندگان از مفاخر این شهر هستند و قبلی ها هم بودند اما هیچ وقت هیچ شهری با شخص عزت پیدا نکرده است.
این کاندیدا تاکید کرد: وقتی که مادر پیری نامه به دست و جلوی وزیری می‌رود این عزت نیست بلکه نشان می‌دهد ما هنوز به آن نقطه‌ای که باید مطلوب باشد نرسیده‌ایم.
وی  ادامه داد: این شهر هم نیاز به مختار دارد و هم نیاز به خادم ملت بودن دارند و آن هم تا زمانی که مردم مختار و خادم ملت بخواهند در صحنه خواهد ماند.
این کاندیدا در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار که نظر شما در مورد  فتنه ۸۸و ۹۸ چیست، گفت: ما بایستی به فکر جوانان باشیم  و نباید اکنون نبش قبر کنیم لیکن فصل الخطاب ما مقام معظم  رهبری است.
عسکری ابراز کرد: اینکه  در فتنه ۹۸کسانی بودند که فریب خوردند و باید حوزه خود را با اندیشه و تفکر خرابکاران و اغتشاشگران  جدا کنند.
وی در پاسخ به دیگر سوال خبرنگار که چرا همه سران قشقایی شما را همراهی نکرد‌ه‌اند و آیا  آمده‌اید که به مجلس بروید، افزود:  من درس حقوق را خوانده ام و آن چیزی که یاد گرفته‌ام مساوات است، همه اقوام محترم هستند و با  فرهنگ لر و ترک بزرگ‌شده ام و من آمده ام تا آخر بمانم نه اینکه چند صباحی بمانم و بعد بروم.
 عسکری ادامه داد: همه کاندیداها هر شخصی که آمده همه احتمال می‌دهند که یک درصد وارد مجلس شوند و 99 درصد دیگر  این احتمال را می‌دهند که در مجلس هستند اما این گونه نیست.
 این کاندید گفت: این اعتقاد را دارم که برای من اشخاص و توانایی مهم است.

عسکری در پاسخ به سوال خبرنگار فارس که آیا با اصلاح طلبان دیدار داشته‌اید، گفت: دیدارها بوده و این موضوع مسکوت باقی بماند بهتر است.
 وی در پاسخ دیگر سوال که سران ترک زبان آیا از شما حمایت کرده‌اند و شما در صحنه رقابت باقی خواهی ماند، اظهار کرد:  همه ما جوان هستیم انتقال مسوولیت به جوانان  با کندی پیش می‌روند و معتقدم که بیانیه گام دوم انقلاب در اجرا باید به جوانان منتقل شود و باید همه جوانان خودشان اقدام کنند و بنده هم به عنوان یک کاتالیزور  باشم و نسل جوان باید پای کار بیایند و ۶۰درصد ازمدیریت ها بر عهده جوانان و بانوان باید باشد.
 وی با بیان اینکه از 100درصد قوانین تنها درصدی از آن قابل اجرا است، گفت:  اکثر وظایف نمایندگی که نوشته می‌شود تنها 19درصد آن قابل اجرا است.
عسکری ادامه داد: اینکه نماینده شهر بایستی کار شخصی انجام بدهد اصلا درست نیست چرا که انرژی یک نماینده در این خصوص گرفته می شود،نماینده باید برای رفع مشکلات جامعه تلاش کند ولی اگر نماینده درکار شخصی ورود کند خیلی از کارها هم روی زمین می مانند.
وی درپاسخ به دیگر سوال خبرنگار که بعد از رای آوری و پیروزی در کدام کمیسیون فعالیت خواهید داشت، گفت: در تمامی کمیسیون ها می توانم  فعالیت داشته باشم و اولویت خودم اینکه در کمیسیون انرژی فعالیت داشته باشم.
 عسکری تصریح کرد: درس حقوق خوانده‌ام و عدالت برای من مهم است و و با شخص خاصی مشکل ندارم. و از تمام ظرفیت‌ها بهره خواهم برد.
این کاندیدای انتخابات مجلس گفت: قومگرایی و تبعیض نه تنها این دوره بلکه دوره های قبل هم بوده گرچه در این دوره به قولی تشدید شده است باید ریشه اینگونه کارها را زد و به سوی عدالت گام برداشت.
عسکری ادامه داد: اگر بتوانیم با مساوات و عدالت برخورد کنیم می‌توانیم یک جامعه عدالت و با مساوات داشته باشیم.
 این کاندید  ابراز کرد: اولین دلیل عدم رضایت مندی از نماینده فعلی کاندید شدن اقوام مختلف در این دوره است.
عسکری ادامه داد:شعار انتخاباتی من پایان عبور از شعار است.
 این کاندید این دوره از مجلس در حوزه گچساران و باشت در پاسخ به دیگر خبرنگار که نقاط قوت و ضعف تاجگردون  چیست،  افزود:  آقای تاجگردون یک توانایی شخصی و یک استعداد خانوادگی دارد که اینها خدادادی است و یک روابط نسبی و سببی داشته که در یک برهه زمانی توانسته است از آدم‌های خاص جامعه باشد.
وی ادامه داد:  این شرایط شامل حال خیلی‌ها می شود و وی در این دوره خوب بوده و اما زمان و شرایط آینده کشور هم فرق دارد چه بسا در مجلس آینده اینگونه نباشد و اقبال عمومی مردم را هم باید درنظر گرفت و  اینکه مردم تشخیص می‌دهند که به کدام سمت برود و نباید کاری کنیم که منجر به دیکتاتوری می‌شود.
عسکری ابراز کرد: تاجگردون برچسب‌هایی از جمله تبعیض وقوم‌گرایی خورده است و موجب نارضایتی مردم شده است.
وی ادامه داد: به عنوان مثال آقای لاریجانی زحمت هایی کشیدند اما اکنون اقبال عمومی مردم شاید همراه نباشد و حال  توده مردم به رفع تبعیض ها و بی عدالتی تاکید دارند و اگر تاجگردون در حال  افول است باید کنار برود شاید در آینده ماندگار شود.
این کاندیدای انتخابات مجلس گفت: اینکه مردم مجدد وی  را انتخاب کنند شاید این محبوبیت در آینده از بین برود؛ ما همه فرزندان این وطن و در خط رهبر هستیم و به هر حال باید از توانایی های همه استفاده کنیم اما فصل الخطاب سخنان رهبری هستند.
 این کاندیدا گفت: نسل جوان مدیریت ندارند و دهه چهل هنوز در حال مدیریت هستند و شکی در آن نیست اگر به مجلس راه یافتم از نسل جوان و بانوان در مدیریت‌ها استفاده  خواهم کرد.
 عسکری خاطرنشان کرد:  حقوق خوانده‌ام و سیاسی نیستم و اگر به دنبال چالش کشیدن من هستید سخت در اشتباه هستید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار