همراه با تابناک کهگیلویه وبویراحمد
در بسته خبری ابتدا به جان باختن کودک 9ساله دهدشتی بر اثر نیش عقرب ، معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره پیامک رضوی در چرام ، سخنان بزرگواری در حاشیه بازدیدسد بالياب ديشموك و در آخر به موضوع تصادف یکی از خبرنگاران هم استانی می پردازیم
کد خبر: ۸۰۴۰۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۷ 21 August 2015
در بسته خبری تابناک کهکیلویه وبویراحمدابتدا به جان باختن کودک 9ساله دهدشتی بر اثر نیش عقرب ، معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره پیامک رضوی در چرام ، سخنان بزرگواری در حاشیه بازدیدسد بالياب ديشموك و ذر آخر به موضوع تصادف یکی از خبرنگاران هم استانی می پردازیم.

فوت یک کودک بر اثر نیش عقرب
کودک 9 ساله دهدشتی به دلیل عقرب گزیدگی و نبود سرم ضد زهر در این شهرستان جان خود را از دست داد .

 شب گذشته "فاطمه رستخیز" کودک 9 ساله دهدشتی به دلیل عقرب گزیدگی و شرایط حاد جسمی، توسط والدین به اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت انتقال داده می شود ، ولی متاسفانه به دلیل نبود داروی مورد نیاز جان خود را از دست می دهد .

به گفته خانواده رستخیز ، به دلیل نبود سرم ضد زهر در شهرستان، پس از حدود دو ساعت پرونده فرزندشان برای اعزام به مرکز استان تکمیل شده و وی به یاسوج اعزام می شود ، ولی به دلیل نامناسب بودن وضعیت جسمی ناشی از زهر عقرب، این کودک 9 ساله قبل از رسیدن به مرکز استان جان خود را از دست داد.

خانواده این کودک با انتقاد شدید از نحوه رسیدگی به بیمار خود ، دلیل اصلی مرگ فرزند خود را نبود سم ضد سم در بیمارستان امام خمینی دهدشت عنوان کرده اند .

یکی از اعضای این خانواده نبود سرم ضدزهرعقرب درشهرستان کهگیلویه و سهل انگاری پرسنل را در بروز این حادثه تاثیرگذار دانست و گفت : چگونه امکان دارد در شهرستانی به این عظمت سرم ضد زهر برای چنین مواقعی وجود نداشته باشد .

علی رستخیز با انتقاد شدید از مسئولین علوم پزشکی استان افزود : با شکایت از مسئولین علوم پزشکی دلیل این سهل انگاری را تا اثبات آن پیگیری خواهیم کرد .

برگزیدگان پنجمین جشنواره پیامک رضوی در چرام
 مدیر اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان چرام از معرفی برگزیدگان پنجمین جشنواره پیامک رضوی در این شهرستان خبر داد.سید محمد تقوی در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با عنایت به دهه عزیز کرامت و برگزاری جشنواره های رضوی همزمان با سراسر کشور در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز این جشنواره ها به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد که شهرستان چرام در این دوره میزبان جشنواره پیامک رضوی بود.
این مسئول افزود: با توجه به تبلیغات خوبی که انجام شده بود تعداد 198 نفر در این جشنواره شرکت و به سامانه پیامک ارسال کردند که طی روز گذشته داوران این جشنواره تعداد 8 نفر از شرکت کنندگان را به عنوان برگزیده به اداره ارشاد و فرهنگ اسلامی چرام معرفی کردند.
وی با بیان اینکه آئین اختتامیه جشنواره های رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد روز شنبه در شهر یاسوج انجام خواهد شد، خاطرنشان کرد: 8 نفر برگزیده جشنواره پیامک رضوی نیز در این مراسم جوایز خود را دریافت خواهند کرد .
تقوی در پایان تصریح کرد: آریا معصومی، سجاد سعید نژاد، اکبر سلیمانی، فاطمه محمدی نسب و غفار پایانی همگی از لنده، رسول ثنایی از بهمئی، بهنام کشاورز از کهگیلویه و محسن حضرتی از باشت 8 نفر برگزیده جشنواره پیامک رضوی در شهرستان چرام بودند.

در پیگیری مطالبات مردمی در حوزه انتخابیه‌ام لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد
نماينده مردم چهار شهرستان استان در مجلس شوراي اسلامي، سيد علي پوزش فرماندار كهگيلويه و علی اکبرشفيعي معاون طرح توسعه شرکت مدیریت منابع آب ایران به‌همراه  كارشناسان اين وزارت‌خانه و لطفي مديرعامل آب منطقه‌اي كهگيلويه‌وبويراحمد از سد بالياب ديشموك بازديد كردند.
 نماینده شهرستان‌های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگاران، گفت : در پیگیری مطالبات مردمی در حوزه انتخابیه‌ام لحظه‌ای درنگ نخواهم کرد.
حجت الاسلام بزرگواری اظهار داشت : با توجه به اینکه مطالبه مردم شهرستان کهگیلویه مطالبات به حقی است این بار در جهت پیگیری سد مارون 2 در حوزه رودخانه مارون و سد بالیاب در منطقه دیشموک قدم برداشته‌ایم که امیدوارم بتوانم این حق مردم را به مرحله اجرایی برسانم.
وی خاطرنشان کرد: با پیگیری به عمل آمده به دستور شخص وزیر نیرو توانسته‌ایم معاون توسعه و طرح منابع آب ایران جناب آقای مهندس شفیعی و هئیت کارشناس همراه را در جهت بازدید از سد بالیاب در منطقه دیشموک و سدمارون 2 در حوزه رودخانه مارون دعوت کنیم .
تماینده کهگیلویه در مجلس افزود: این هیئت همراه آمده‌اند تا از نزدیک بازدیدی از سد بالیاب در منطقه دیشموک داشته باشند و از نزدیک ساختگاه دو سد مارون و بالیاب را بررسی و نتیجه نهایی را جهت اجرای این دو سد اعلام کنند.
بزرگواری خاطر نشان کرد:با توجه به این‌که این سدها دارای ردیف هستند گام مهمی است در بخش مخزن آب مخصوصا کشاورزی، که هم رونق تولیدی و هم باعث اشتغالزایی خوبی خواهد شد .
وی گفت: تا به حال این گام بلند برداشته شد و خوشحالم که توانسته‌ایم کارشناس‌های مجرب را به این دیار دعوت کنیم تا از نزدیک شاهد باشند که خواسته و مطالبات مردم را ببینند و بدانند که این مطالبات به حق هستند.
بزرگواري متذکر شد: اجرای سد بالیاب علاوه بر اینکه باعث اشتغالزایی می‌شود رونق بسیار خاصی در گسترش کشاورزی در این مناطق را خواهد داشت.

تصادف یکی از خبرنگاران استان
محسن تباری یکی از فعالان باسابقه عرصه خبر درشهرستان کهگیلویه درحین بازگشت از محل کار خود در حاشیه خیابان ودر نزدیکی منزل مسکونیش درپی بی احتیاطی  راننده یکدستگاه خودروی سورای وعدم توانایی درکنترل خودرو درپی انحراف ازمسیر به تباری برخورد و ازمحل حادثه متواری شد.
پس از انتقال وی به اورژانس بیمارستان امام خمینی دهدشت ، اقدامات اولیه پزشکی ،عکسبرداری ومعاینات صورت پذیرفته و پزشک معالج ایشان ابراز نمودند که خطر جدی وی را تهدید نمیکند.
تباری از نواحی شکم وکتف دچار آسیب دیدگی گردید .
محسن تباری درگفتگو با راک نیوز از آخرین وضعیت جسمانی خود گفت : که هنوز احساس درد دارم اما به گفته پزشکان خدا را شکر مشکل حادی ندارم وجادارد از زحمات تیم پزشکی و همه پرسنل اورژانس وبیمارستان دهدشت که ازشب گذشته تاکنون تمام تلاش خود را انجام دادند قدردانی کنم.
خبرنگار راک نیوز درتشریح نحوه بروز حادثه گفت : خودرویی که عامل تصادف بود پس از رخ دادن حادثه از محل متواری شد اما چندی بعد والدین آن به بیمارستان مراجعه کردند.
تباری مدت بستری خود را منوط به اعلام نظر پزشک معالج پس از معاینه مجدد در صبح امروز دانست.
وی درپایان خدا را شاکر دانست واز همه خبرنگاران ، فعالان سیاسی و مسئولان شهرستانی که با حضور دربیمارستان وتماس های تلفنی جویای احوال وی بوده اند قدردانی نمود.
محسن تباری خبرنگار فعال راک نیوز درشهرستان کهگیلویه و نمایندگی توزیع روزنامه های ملی ،منطقه ای و استانی در شهردهدشت میباشدکه قریب 20 سال درعرصه مطبوعات فعالیت دارد.
گروه تحریری وخبرنگاران راک نیوز بنوبه خود از همه ،اعم از مسئولان شهرستان،چهره های سیاسی،آحاد مردم ،خبرنگاران وهمکاران عزیزی که از شامگاه دیشب تا کنون با ابراز محبت جویای احوال (محسن تباری)یکی از قدیمی ترین وفعال ترین خبرنگاران شهرستان بوده اند سپاسگزاری نموده وآرزومیکنم هرگز هیچ یک از قلم بدستان عرصه اطلاع رسانی را برتخت بیمارستانی نبینیم وبه لطف خدای منان  درسلامت کامل بتوانند در مسیررفع مشکلات مردم وجامعه قلم فرسایی کنند.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
رضا
|
Romania
|
۰۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۳۱
سلام
در دانشگاه یاسوج کسی به فکر دهدشت نیست از انتخاب یک رییس بیمارستان بی تجربه معلومه که در شش ماه نفهمیده سرم عقرب نداره
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار