کد خبر: ۸۰۴۵۲۹
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۲۲:۰۶ 09 December 2019
رئیس گروه بهبود تغذیه معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: عرضه نوشابه های گازدار و انواع آبمیوه های صنعتی که دارای قند افزوده هستند در بوفه های مدارس، ممنوع است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از  مهر، فرشته بوستانی بعدازظهر دوشنبه در نشست کمیته ی استانی طرح نظارت بر تسهیلات بهداشتی و پایگاههای تغذیه سالم مدارس افزود: همچنین بر طبق دستورالعمل وزارت بهداشت، ارائه فرآورده های غلات حجیم شده، یخمک، بستنی یخی، ساندویچ فلافل، سمبوسه، خوراکیهای رنگی مثل پاستیل، انوع چیپس و پفک و ساندویچ سوسیس و کالباس در پایگاه های تغذیه سالم مدارس ممنوع است.
وی بیان داشت: بر اساس این دستورالعمل باید در بوفه ها غذای سالم یا ایمن که از مواد اولیه سالم و ایمن تهیه شده و عاری از هرگونه مواد زیان بخش است ارائه شود.
بوستانی غذاهای پخته شامل انواع آش و سوپ، فرنی و شله زرد و لقمه سالم شامل پنیر و گردو، نان و تخم و مرغ  را از جمله غذاهای سالم عنوان کرد.
وی افزود: ارائه خشکبار، خرما، انواع مغزها، شیر و فرآورده‌های آن، نوشیدنی بدون گاز و آب معدنی، انواع میوه، بیسکویت بدون کرم و کیک و کلوچه نیز مجاز است.
بوستانی یادآور شد: این موارد در ابلاغیه‌های ارسالی به شهرستانها و مناطق به طور کامل قید شده و  در پایگاههای تغذیه سالم مدارس قابل عرضه هستند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار