استاندار در گفتگو با شبکه یک سیما
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نکته حائز اهمیت در این راستا آنست که نباید توسعه گردشگری در این استان نباید تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه ای از این استان چهار فصل را نیز متناسب با ظرفیت ، توانمندی و استعدادش برای آن برنامه ریزی کرد.
کد خبر: ۸۰۵۶۸۷
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 14 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد حسین کلانتری در گفتگوی زنده و مستقیم با برنامه دستان آسمان از شبکه یک سیما،به بیان ظرفیت های بالقوه و منحصر به فرد در حوزه میراث معنوی و مواهب طبیعی و تاریخی در این سرزمین رویایی اشاره کرد و گفت: بخش گردشگری بیش از آنکه نیازمند شناساندن و معرفی باشد از نداشتن یک مدیریت هوشمندانه و مسئولانه رنج می برد.
حسین کلانتری اظهار داشت: بخش گردشگری اکنون به عنوان اولویت نخست توسعه ای این استان معرفی شده اما این انتخاب و معرفی بدون داشتن برنامه راهبردی و افق روشن و آینده نگری از سوی متولیان امر ابتر می ماند.
وی تصریح کرد: سرزمین رویایی کهگیلویه و بویراحمد با داشتن بیش از ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی، حدود ۲هزار و ۶۰۰ اثر تاریخی و یا ۷۵۰ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی و مواهب و ظرفیت های بکر اما سهم این حوزه در سبد اقتصادی خانواده ها بسیار محدود است.
کلانتری با تاکید بر اینکه گردشگری می تواند به کاهش شکاف عمیق توسعه ای این استان کمک شایانی کند، ادامه داد: این حوزه به عنوان یکی از ظرفیت های بالقوه و محور اصلی توسعه این استان باید از حالت انفعالی خارج و به یک کانون فعال، پویا، موثر و امیدآفرین در راستای ایجاد اشتغال، کسب درآمد و شکوفایی همه جانبه استان تبدیل شود.
گردشگری کهگیلویه وبویراحمد مدیریت هوشمندانه می طلبد

وی با اشاره به سند جامع توسعه گردشگری کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: هدف و راهبرد مهم در این سند گردشگری مبتنی بر منفعت و سود اقتصادی است که با ساخت کانون های گردشگر پذیر، تامین زیرساخت های خدمات دهی و با رویکرد درآمدزایی ممکن خواهد بود.
کلانتری تصریح کرد: می توان با احیا، شناسایی، برند سازی و حتی آموزش در این راستا می تواند به نقطه عطفی در رونق و توسعه گردشگری این استان تبدیل شود.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: نکته حائز اهمیت در این راستا آنست که نباید توسعه گردشگری در این استان نباید تنها به یک جنبه آن محدود شود و هر منطقه ای از این استان چهار فصل را نیز متناسب با ظرفیت ، توانمندی و استعدادش برای آن برنامه ریزی کرد.
کلانتری با با بیان اینکه هنوز بسیاری از ظرفیت های بخش گردشگری در این استان ناشناخته و نهفته مانده است، گفت: با احیا ، شناسایی و حتی برند سازی برخی آداب و رسوم زیبا و منحصر به فرد عشایری و غذاهای سنتی و خاص این خطه و نیز برخی رفتارها ، آیین ها و فرهنگ های ناب روستایی در این سرزمین می توان به رونق و توسعه بیش از پیش گردشگری آن کمک کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار