نشست ماهانه بررسی طرح های در دست اقدام بنیاد علوی در لنده؛
در جلسه ای که با حضور مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده و مسئولین شهرستان برگزار گردید در خصوص ضرورت پیگیری طرح ها و اقدامات بنیاد علوی تصمیماتی اتخاذ گردید که در قالب ۱۰ موضوع به امضای اعضا رسید. طرح هایی که تحقق آنان مستلزم عزمی راسخ از سوی مدیران دستگاه های مختلف است که در این راستا لازم است با جدیدت در راستای تحقق و عملیاتی کردن آنان تلاش نمایند.
کد خبر: ۸۰۶۰۰۶
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۱ 15 December 2019

نشست شورای هماهنگی طرح آبادانی و پیشرفت لنده با محوریت بررسی طرح های در دست اقدام بنیاد علوی در این شهرستان برگزار شد.

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد؛ در جلسه ای که با حضور مدیر ملی طرح آبادانی و پیشرفت لنده و مسئولین شهرستان برگزار گردید در خصوص ضرورت پیگیری طرح ها و اقدامات بنیاد علوی تصمیماتی اتخاذ گردید که در قالب ۱۰ موضوع به امضای اعضا رسید. طرح هایی که تحقق آنان مستلزم عزمی راسخ از سوی مدیران دستگاه های مختلف است که در این راستا لازم است با جدیدت در راستای تحقق و عملیاتی کردن آنان تلاش نمایند.

ده مصوبه مهم شورای هماهنگی طرح آبادانی و پیشرفت لنده+تصویر
بنابراین گزارش در اولین بند از صورت جلسه کار گروه شورای هماهنگی طرح آبادانی و پیشرفت لنده مقرر گردید، در حوزه راه وشهر سازی(پل روستای وحدت) با توجه به درخواست های مردی و مخاطرات مسیر دسترسی در فصل زمستان ، این اداره هر چه سریعتر قرار داد پیمان را به بنیاد ارسال نماید تا مبلغ مشارکت بنیاد واریز گردد.
لازم به ذکر است این پروژه در بازدید بهار ۱۳۹۷ریاست وقت بنیاد از شهرستان لنده مصوب گردیده بود.همچنین در همین حوزه آورده شده است، بنیاد علوی نسبت به تعیین مقدار سهم خود برای احداث و تکمیل چهار پل پیشنهادی و نیمه کاره روستایی مشخص شده، ظرف ۲ هفته اقدام نماید.
در ادامه این نشست دومین طرح عمرانی که مورد بررسی قرار گرفت و تعیین تکلیف گردید پروژه احداث سالن اجتماعات در شهر لنده بود که مقرر گردید با توجه به اینکه اعتبار مورد نیاز برای احداث این فضا از سوی بنیاد مستضعفان به تصویب رسیده است لذا بنیاد علوی ظرف یک ماه آینده تفاهم نامه لازم را با سپاه پاسداران منعقد نماید تا هر چه سریعتر این مطالبه مهم ، عملیات اجرای آن آغاز گردد.
از دیگر طرح های مورد بحث موضوع شهرک گلخانه ای بود که در خصوص این شهرک مقرر گردید جهاد کشاورزی نسبت به تهیه طرح برای تعویض خاک گلخانه اقدام نماید تا بنیاد درصورت موافقت نسبت به تهیه بودجه مساعدت نماید.
همچنین در ادامه بررسی طرح های حوزه جهاد کشاورزی، پروژه آبیاری دشت بن مورد بررسی قرار گرفت که موافقت شد بنیاد علوی با مشارکت در این طرح ظرف مدت ۳ سال ۷/۵ میلیارد تومان معادل ۵۰% مبلغ طرح را مساعدت نماید.
از دیگر طرح های این جلسه تفاهم نامه پیرامون احداث ساختمان مرکز توانبخشی این شهرستان بود که در این راستا مصوب گردید با توجه به تعهد سازمان بهزیستی برای تامین اعتبار ۶۳۰ میلیون تومانی در راستای تجهیز این پروژه، بنیاد عملیات اجرایی این ساختمان را شروع نماید.
پنجمین طرح این نشست بررسی طرح های عمرانی با مشارکت بنیاد علوی در لنده مربوط به حوزه ورزش و جوانان بود که مقرر گردید با توجه به اینکه بنیاد علوی تمام سهم خود را در خصوص تامین و خریداری وسایل سرمایشی(کولر) و احداث زمین چمن مصنوعی در شش منطقه از شهرستان و همچنین حمایت در برگزاری مسابقات ورزشی انجام داده است، لذا اداره ورزش و جوانان نیز نسبت به تعهدات خود که تعبیه و نصب ترانس برق و نصب وسایل سرمایشی بود، ظرف این ماه اقدام نماید.لازم به ذکر است وسایل سرمایش مربوطه در اواسط تابستان و پیش از برگزاری مسابقات جام علوی تحویل این اداره شده است.
یکی از مناطق صعب العبور و محروم از امکانات اولیه در این شهرستان روستای عروه است که امروز در جلسه بررسی طرح آبادانی و پیشرفت ، اعتبار دو میلیارد و هشتصد میلیون ریال مصوب بنیاد علوی اطلاع رسانی شد تا به زودی برای چگونگی هزینه کرد آن تصمیم گیری انجام گیرد.
در این سالها یکی از مطالبات مردم لنده و گردشگرانی که به مناطق گردشگری این شهرستان مراجعه میکنند گلایه از عدم زیر ساخت های گردشگری بود.
امروز در این جلسه آنچه در حوزه اداره میراث فرهنگی و گردشگری مقرر گردید در صورتی که اداره گردشگری ۵۰ درصد سهم خود برای احداث سرویس های بهداشتی و آلاچیق را پرداخت نماید بنیاد علوی نسبت به مساعدت ۵۰ درصد باقی مانده اقدام خواهد نمود.
همچنین در خصوص بهداشت و درمان بنیاد علوی متعهد گردید تعداد ۶۰ چشمه سرویس بهداشتی مورد نیاز روستاهای محروم را ظرف دو هفته تعیین تکلیف نماید.
از دیگر مباحث مطرح شده در نشست امروز حوزه شهری و توسعه زیر ساخت ها بود که در ماه های گذشته طرح احداث بلوار سلامت در همین کارگروه رسانه ای گردیده بود. طرحی که به دلیل عدم توانایی شهرداری شهر لنده در خصوص بازگشایی مسیر آن بنیاد علوی اعلام نموده که طراحی مابقی این طرح را انجام خواهد داد و عملیات اجرایی آن را بعد از تکمیل طراحی شروع می نماید.
دهمین طرح کارگروه بررسی طرح آبادانی و پیشرفت در خصوص احداث ساختمان کتابخانه در یکی از مناطق روستایی بود که تاکنون اداره کتابخانه این شهرستان نتوانست زمین مورد نظر را آماده نمیاد و پروانه ساخت را تحویل بنیاد بدهد. در ادامه فرصت باقی مانده در راستای این پروژه مقرر گردید هرچه سریعتر اداره کتابخانه عمومی اقدام نماید تا اعتبار در نظر گرفته شده برای شهرستان برگشت نخورد.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لنده
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۴
سپاس و فراوان از همه زحمات و خدمات مجموعه بنیاد مستضعفان و تشکر ویژه از مدیر جوان جناب یزدان پرست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار