متاسفانه روح حاکم بر نشست چندان در حد و اندازه یک نشست دانشجویی نبود و دو گروه از تشکل های دانشگاه تا پایان مراسم به جدل با هم می پرداختند و بیشتر به دنبال تسویه حساب سیاسی با هم مشغول بودند و پس از پشت تریبون قرار گرفتن هر کدام از دانشجویان ، دیگر دانشجویان یا مخالفان اعتراض می کردند و یا موافقان با کف و سوت وی را تشویق می کردند. این وضعیت باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد توصیه هایی به آن ها داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۶۰۴۹
تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۴ 15 December 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، به همراه معاون سیاسی و تعدادی از مدیران با دعوت انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج ، میهمان دانشجویان این دانشگاه بودند . نشستی که با استقبال ضعیف دانشجویان برگزار شد هر چند دلیل این استقبال ضعیف وقت نامناسب آن یعنی ساعت 12 ظهر و نزدیکی زمان امتحانات عنوان شد!
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، در ابتدای این نشست که با موضوع صیانت از صندوق های رای برگزار شد ، دبیر انجمن اسلامی دانشگاه یاسوج با بر شمردن برخی تخلفات معمول خصوصا در بحث خرید و فروش آرا در استان ، خواستار تلاش برای مبارزه با چنین روندی شد.
عسکری با بیان این که جمعیت زیادی از استان تحت پوشش نهادهای حمایتی هستند ، گفت : تعدادی از کاندیداها از فقر مردم سوء استفاده کرده و با تهدید این افراد به اخراج از حمایت نهاد مذکور ، آن ها را وادار به رای به کاندیدی خاص می کنند ! که از استاندار می خواهیم در این زمینه راهکار ارائه دهد .
در ادامه استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان میهمان پشت تریبون رفت تا در دو بخش محور اصلی برنامه باشد . بخش اول بیان سخنان در رابطه با موضوع و بخش دوم پاسخ به سوالات دانشجویان!
لازم به توضیح است در ابتدای این نشست اعلام شد ، حسین کلانتری اولین استانداری است که دعوت دانشجویان را پذیرفته است و به جلسه پرسش و پاسخ آمده است . ضمن اینکه اعلام شد دعوت از کلانتری فقط با ارسال یک پیامک بوده است و وی هم به این پیامک جواب مثبت داده است.
باید برای دانشجو پاسخ قانع کننده داشت
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت : انتخابات در جمهوری اسلامی یک مزیت بسیار برجسته و ممتاز است و شما دانشجویان قطعا اندیشمندانه این موضوع را پیگیری می کنید.
حسین کلانتری افزود : در جنس دانشجو آرمان خواهی وجود دارد ، انقلابی گری وجود دارد که مناسب سن و جنس و موقعیت دانشجو است.
کلانتری با اشاره به سخن امام (ره) که دانشگاه را مبدا تحول می دانست ، اظهار داشت : اگر قرار است اتفاقی ، توسعه ای و پیشرفتی رخ دهد ، از دانشگاه شروع می شود.
وی به اهمیت کرسی های آزاد اندیشی در کلام رهبری اشاره کرد و گفت : دانشجو یک عنصر فعال سیاسی و اجتماعی است و امیدواریم کرسی های آزاد اندیشی در استان همانند سراسر کشور برگزار شود که جوانان ما آنچه را که به ذهنشان می رسد بیان کنند و پاسخ بگیرند.
کلانتری افزود : مطمئنا در بیان سوال خیر است و اگر به اوایل انقلاب برگردیم می بینیم که استاد مطهری می گفت ، مارکسیسم هم بیاید اندیشه اش را تبیین کند بعد پاسخش را خواهیم داد.
استاندار کهگیلویه و بویرتحمد گفت : مهم این است که دانشجو سوالش را بپرسد و معلم ، استاد و یا مسئول پاسخ قانع کننده به وی بدهد.
اولین استانداری که به دانشگاه یاسوج رفت! / توصیه به دانشجویانی که نه حرمت خود را نگه می دارند نه میهمان ! + فیلم
 
ملاک رای مردم است
کلانتری ادامه داد : در قانون اساسی جمهوری اسلامی مسئولیت ها چه مستقیم و چه غیر مستقیم به انتخاب مردم واگذار می شود.
وی با اشاره به این نکته که گاهی نقش رای مردم درست تبیین نمی شود گفت : در قانون اساسی ما رای مردم ملاک و تعیین کننده است اما گاهی الزامات آن به درستی مطرح نمی شود .
وی در خصوص جایگاه رای مردم در نظام اسلامی گفت : رهبری این جایگاه را به حق ناس تعریف کرده است و یک جایکاه شرعی دارد و مسئولین پاسدار این جایگاه هستند.
کلانتری ادامه داد : گاهی دانشجو برای این جایگاه دغدغه دارد که تضمین آن از وظایف ما مسئولان و مجریان انتخابات است.
کلانتری با طرح این سوال که آیا وظیفه دانشجو فقط دغدغه اجرای سالم انتخابات است گفت : مطمئنا اینگونه نیست و دانشجو در نوع انتخاب هم می تواند آگاهی بخشی کند.
وی با اشاره به صفاتی مانند غیرت و شجاعت مردم استان افزود : اکثریت مردم این استان صداقت و سلامت دارند هرچند یک استان قومیتی است که ضمن اینکه دارای مزیت هایی است اما آیا قوم من هر کسی با هر تخصصی یا نگاهی ارجح است ؟ که از نگاه قران چنین چیزی نیست.
تخلفات منطبق بر قانون تشخیص داده می شود
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به دغدغه اجرای انتخابات از طرف دانشجویان اشاره کرد و گفت : ضمن احترام به عملکرد گذشتگان اما من و همکارانم تمام تجربه و امکانات خود را در جهت سلامت انتخابات با اجرای دقیق قانون به کار می گیریم.
وی سلامت اجرای انتخابات را ملزم به اجرای دقیق قانون دانست و اظهار داشت : جایگاه افراد مشخص است ، اقدامات تخلف هم مطابق قانون تعریف می شود و روند اجرای دقیق آن مشخص است.
کلانتری ساز و کار برگزار کنندگان انتخابات را مردمی عنوان کرد و گفت : برابر قانون هیئت اجرایی را معتمدین از همه اقشار انتخاب می کنند و اعضای شعب اخذ رای را هم همین افراد مشخص می کنند .
وی افزود : هیئت نظارت که از یک مسیر دیگر انتخاب می شوند که این افراد بر روند اجرای انتخابات نظارت می کنند و این یک نظارت کامل و خود کنترلی است چرا که از افراد ، طوایف و گروه های سیاسی مختلف بر این روند نظارت صورت می گیرد.
کلانتری خود و تیم مدیریتی استانداری را در انتخابات را فرا قومیتی دانست و افزود : همه اعضای مرکزی ستاد انتخابات هیچ وابستگی قومیتی با کسی در این استان ندارد و در یک نشست با فرمانداران و بخشداران تضمین های لازم را گرفته ایم.
استاندار ادامه داد : اگر احیانا تخلفی از سوی مجریان انتخابات صورت گرفت مطمئنا برخورد خواهد شد.
کلانتری گفت : به همه شما اطمینان می دهم دنبال برگزاری یک انتخابات سالم ، قانونمند ، امانتدارانه و بی طرفانه هستیم ، ضمن اینکه تلاش خواهیم کرد حضور حداکثری با رقابت سالم را داشته باشیم.
وی ادامه داد : برگزاری انتخابات یک جشن بزرگ و نمایش قدرت در زمانی است که با توطئه های درهم تنیده دشمنان مواجه هستیم.
وی ضمن حمایت از دولت گفت : گاهی رئیس جمهور نمی تواند از خود هم دفاع کند اما مهم تصمیماتی است که با اتخاذ آن ها از گردنه ها به سلامت عبور می کنیم.
کلانتری افزود : ساز و کار برگزاری انتخابات در این استان پوشیده نیست و هر گاه مدیری هم جایی تخلف کند حتما برخورد می شود .
کلانتری در پایان گفت : از شما دانشجویان انتظار دارم که همکاری کنید شور و هیجان انتخاباتی باشد اما التهاب نباشد تنش نباشد .
توصیه به دانشجویانی که نه حرمت خود را نگه می دارند نه میهمان ! / فیلم
در بخش دوم این برنامه دانشجویان اقدام به پرسش از استاندار نمودند که فارغ از شیوه بیان سوالات و سخنانی که پشت تریبون مطرح شد ، متاسفانه روح حاکم بر نشست چندان در حد و اندازه یک نشست دانشجویی نبود و دو گروه از تشکل های دانشگاه تا پایان مراسم به جدل با هم می پرداختند و بیشتر به دنبال تسویه حساب سیاسی با هم مشغول بودند و پس از پشت تریبون قرار گرفتن هر کدام از دانشجویان ، دیگر دانشجویان یا مخالفان اعتراض می کردند و یا موافقان با کف و سوت وی را تشویق می کردند.
این وضعیت باعث شد استاندار کهگیلویه و بویراحمد توصیه هایی به آن ها داشته باشد.
حسین کلانتری خطاب به دانشجویان آداب برگزاری چنین نشست هایی را یادآوری کرد و گفت لازم است در چنین مجالسی هم حرمت خود را حفظ کنید و هم حرمت میهمان را!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۰ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۵
اینا دانشموهستند نه دانشجو
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار