نخستین نمایشگاه دستاوردها، توانمندی ها، دستبافت ها و صنایع دستی تولیدی زنان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه 28 آذر ماه 98 با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر یاسوج افتتاح و راه اندازی شد.
کد خبر: ۸۰۶۹۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 19 December 2019
نخستین نمایشگاه دستاوردها، توانمندی ها، دستبافت ها و صنایع دستی تولیدی زنان کهگیلویه و بویراحمد روز چهارشنبه 28 آذر ماه 98 با حضور استاندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی در شهر یاسوج افتتاح و راه اندازی شد. 
استاندار : لزوم توجه به بازارهای بین المللی
استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در هنگام افتتاح نمایشگاه خواستار افتتاح نمایش گاه به دست بانوان شده بود در پایان بازدید خود از نمایشگاه در جمع خبرنگاران ، گفت: توجه به مقوله برندسازی تجاری تولیدات زنان توانمند این استان بسیار مهم است و تجاری سازی محصولات برای خارج از استان و معرفی آن ها به بازارهای جهانی در دستور کار قرار دارد.

 حسین کلانتری روز چهارشنبه در حاشیه گشایش نمایشگاه توانمندی ها، دستبافت ها و صنایع دستی تولیدی زنان این استان در شهر یاسوج اظهار داشت: در سال های اخیر زمینه حضور زنان در عرصه تولید و معرفی دستاوردهایشان بیش از پیش فراهم شده و دولت بر حمایت همه جانبه از آن ها تاکید دارد.

وی افزود: دولت در سال های اخیر برنامه ها و طرح های ویژه ای از جمله ارائه تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی برای حمایت و تشویق زنان کارآفرین و توانمند داشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: تاکنون مشکلی در پرداخت تسهیلات روستایی و عشایری و مشاغل خانگی به زنان کارآفرین کهگیلویه و بویراحمد وجود نداشته و در صورت جذب تمام این اعتبارات، اعتبار جدیدی به خاطر وضعیت استان و حمایت از مشاغل خانگی و صنایع دستی استان تزریق خواهد شد. 

کلانتری تصریح کرد: هنر دستان زنان ایرانی و به خصوص بانوان کهگیلویه و بویراحمد باکیفیت، ظریف و دقیق است و بدون تردید مشاغل خانگی و صنایع دستی زنان استان حمایت می شوند تا به درآمد پایدار و تولید ثروت منجر شوند. 

وی عنوان کرد: تیمی به منظور ارتقای جایگاه تولیدات زنان این استان در حوزه صنایع دستی و هنرهای دست زنان، گمارده شده تا با برنامه اصولی بازار های هدف را در عرصه ملی و بین المللی شناسایی کنند و با رعایت الزامات استاندارد در زمینه بسته بندی، کیفیت بخشی و دیگر موارد زمینه برند سازی دستاورد های زنان کهگیلویه و بویراحمد را فراهم کنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به راه اندازی نمایشگاه دائمی صنایع دستی در استان، گفت: تا پایان دی ماه با وزیر صنعت، معدن و تجارت در خصوص بحث نمایشگاه دایمی رایزنی هایی انجام خواهد شد.

کلانتری ابراز داشت: در این نمایشگاه که نخستین نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های زنان کهگیلویه و بویراحمد است، خود باوری و توانمندی این زنان به نمایش گذاشته شده، به طوری که بیش از ۱۰۰ غرفه مختلف تصویرگر هنر زنان این خطه است.

وی از زنان کهگیلویه و بویراحمد خواست تا با حضور در این نمایشگا هنرنمایی خلاقانه زنان استان را ببینند و زمینه اشتغال برای آن ها نیز فراهم شود.

مزایای برگزاری نمایشگاه

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد هم در حاشیه این آئین گفت: این نمایشگاه نخستین بار است که برای حمایت از زنان توانمند و کارآفرین این استان در حوزه صنایع دستی برپا شده است.
نادیا صداقت افزود: حمایت از بانوان کارآفرین و حتی دانش آموزان توانمند در دستور کار دفتر امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد است.
وی تصریح کرد: یکی از اهداف اصلی برگزاری این نمایشگاه تشویق و حمایت زنان توانمند با رویکرد کارآفرینی اجتماعی است، این زنان پرتلاش دوش به دوش مردان در راستای رونق تولید و اقتصاد کشور می کوشند.
وی عنوان کرد: مزایای دیگر برگزاری این نمایشگاه معرفی دست بافته ها و هنرهای زنان این خطه در عرصه ملی و بین المللی و زنده نگه داشتن اصالت و هنر زنان ایرانی است.
 
گلایه های درست از دستگاه هایی که به وعده های خود عمل نکردند
مدیر عامل شرکت نمایشگاههای دائمی استان کهگیلویه و بویراحمد هم در روز آغاز به کار این نمایشگاه در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، گفت : نمایشگاه دستاورد ها و توانمندی های زنان کهگیلویه و بویراحمد به مدت پنج روز دایر است و مکان برپایی آن محل نمایشگاه های دائمی شهرداری یاسوج واقع در خیابان قرنی و تعداد غرفه های آن نیز حدود ۱۰۰ مورد است.
بابک درست ، افزود : زمان بازدید از این نمایشگاه ساعت ۹ صبح تا ۱۲ ظهر و ۱۵ عصر تا ۲۰ شب خواهد بود.
درست در ادامه از برخی دستگاه ها از جمله آموزش و پرورش گلایه کرد و گفت : جلسات متعددی با حضور دستگاه های متولی برگزار کردیم و با وجود اینکه غرفه هایی مجانی برای آنان در نمایشگاه آماده شده بود اما متاسفانه به نحو خوبی استقبال نکردند.
حواشی بازدید از نمایشگاه
پس از افتتاح نمایشگاه استاندار کهگیلویه و بویراحمد ، در بازدیدی نسبتا طولانی از همه غرفه ها بازدید کرد و با تک تک غرفه داران به گفتگو پرداخت.
برخی از این غرفه داران به بیان مشکلات خود پرداختند.
آنچه که درروز افتتاح نمایشگاه گذشت را در کلیپ زیر ببینید
 
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
بسم الله الرحمن الرحیم
تا نباشد چیزکی مردم نگویند چیزها
سایت محترم ...... با سلام
ضمن تشکر لطفا جهت تنویر افکار عمومی این سئوالات را از فرماندار محترم بهمئی بپرسید
1-اگر مردم بهمئی خواهان تغییر نام لیکک مرکز شهرستان بهمئی نیستند چرا برای چایگزین پیشنهاد "بهمن شهر"را هم داده اند؟
2-چطور همه مردم کوچه و بازار از تغییر نام لیکک به "بهمن شهر" اطلاع دارند فقط شما اطلاع ندارید؟
3-امروزه مردم از طریق فضای مجازی درخواست های خود را پیگیری می کنند آیا شما پیام مردم بهمئی را جهت تغییر نام لیکک به "بهمن شهر" شنیدید؟
4- اگر پیام را شنیدید چه اقدامی می کنید؟
5- درخواست مردم بهمئی برای تغییر نام لیکک به "بهمن شهر" از چند سال قبل مطرح است و حتی در شورای های قبلی شهر لیکک به تصویب رسیده علت عدم اجرای آن چیست؟
6-به هر حال از گذشته که بگذریم شما به عنوان فرماندار بهمئی چه اقدامی در این زمینه (تغییر نام لیکک مرکز شهرستان بهمئی به "بهمن شهر" ) انجام می دهید؟
با تشکر از طرف مردم بهمئی
از طرف مردم بهمئی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۹/۲۸
همان خیابان به طرف ده لیکک را خیابان "ده لیکک" نامگذاری کنند مانند "ده ونک تهران" که در مرکز تهران است اما نام مرکز یک شهرستان هنوز همان "ده لیکک" نباشد و انشاءالله به "بهمن شهر" تغییر یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار