وی با اشاره به پیام امام جمعه گچساران گفت:ایشان بیان داشتند، فقهای بزرگی که عمر خود در راه دین گذاشتند فقط با خدا معامله می‌کنند و می‌گویم معامله ممنوع و به شورای نگهبان می‌گویم معامله ممنوع و از ورود افراد معامله‌گر و حیله گر جلوگیری نمایند.
کد خبر: ۸۰۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۰۰:۴۶ 21 December 2019
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد با جدی تر شدن فعالیت های انتخاباتی داوطلبین نمایندگی مجلس شورای اسلامی ، ائمه جمعه سراسر استان بخش هایی از خطبه های نماز جمعه را به بیان دیدگاه های خود در این زمینه اختصاص داده اند.
صلاحیت افراد یکی از ابعاد مهم انتخابات است
امام جمعه موقت پاتاوه با بیان اینکه انتخابات یک وظیفه الهی وشرعی است گفت: مشارکت حداکثری و آگاهانه در فضای سالم عزت نظام است.
حجت الاسلام ابراهیم چراغی با بیان اینکه صلاحیت افراد یکی از ابعاد مهم انتخابات است افزود: مردم  باید افرادی را گزینش کنند که به لحاظ اخلاقی، سیاسی و فکری توانمند باشد.
ثبت نام فله ای برای فشار بر شورای نگهبان
امام جمعه قلعه رئیسی به انتخابات اسفند اشاره و بیان کرد: ائمه جمعه در انتخابات به دنبال مشارکت حداکثری مردم و ملاک ها را بر اساس معارف قرآن و عترت و امامین انقلاب تبیین می کنند و زمینه را برای حضور پرشور و انتخاب اگاهانه فراهم می کنند و بی تفاوت نیستند مصداقا از فرد خاصی حمایت نمی کنند مردم هم به دنبال نماینده تراز انقلاب اسلامی باشند نماینده دیندار که دین در تمام شئون زندگی او حاکم باشد و تبعیت محض از ولایت فقیه داشته باشد را انتخاب کنند.
وی با بیان اینکه حضور در انتخاب یک وظیفه شرعی و ملی است و مشارکت حداکثری و اگاهانه در فضای سالم و امن ادای حق این عبادت جمعی و اجتماعی است اظهار داشت: متاسفانه هئیت های اجرایی بار اصلی احراز صلاحیت ها را به عهده هئیت نظارت گذاشتند برخی فله‌ای به قصد تشدید فشار بر شورای نگهبان ثبت نام نمودند سهل انگاری و تسامح هئیت های اجرایی و بررسی حداقلی مصداق زیر پا نهادن حق الناس است.
صلواتی ادامه داد: بیان رهبر حکیم انقلاب درباره اینکه انتخابات حق الناس است و فقط به شمارش آراء محدود نمی شود ابعاد مختلف و متنوع دارد نباید داوطلب شایسته ای از حضور در انتخابات محروم شود باید از افرادی که واجد صلاحیت نمایندگی برای مردم نیستند جلوگیری شود و لازم است سوابق فکری سیاسی اخلاقی اجرائی داوطلبان به گونه‌ای  که شان مجلس تراز انقلاب اسلامی است بررسی شود.
صلواتی خاطرنشان کرد: باید افراد صالح مومن انقلابی ولایت مدار و مردمی را به مردم معرفی کند مردم به نامزدهایی که بوی پول بوی قوم و طائفه گری بوی پیمانکاران بوی کانون قدرت و ثروت بوی مدیران ناکارآمد بوی اشرافی گری بوی حمایت  از فتنه گران بوی هوا و هوس و قدرت و شهوت مقام بوی سهل اندیشی و اباهه گری در امورات دینی و فرهنگی بوی خوش بینی به آمریکا و غرب بوی تضاد با گفتمان ولایت یا تنظیم نبودن با ولایت از او می‌آید قاطعانه به او نه بگویند.
کم کردن مشارکت مردم اهداف شوم دشمن است
حجت الاسلام عبودی امام جمعه باشت با بیان اینکه باید تلاش شود شورو حال حضور درانتخابات همچون گذشته دراستان جاری باشد ادامه داد: کم کردن مشارکت مردم درانتخابات از جمله اهداف شوم دشمن است که باید با حضورحداکثری یک بار دیگر با امام راحل، شهدا و رهبری تجدید بیعت کنیم.
به شورای نگهبان می گوییم معامله ممنوع!
امام جمعه موقت گچساران در خصوص انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: افرادی در تلاش هستند تا به صندلی مجلس برسند و شورای نگهبان در حال رسیدگی به صلاحیت این افراد است.
صفایی در بخشی از خطبه های نماز جمعه با بیان اینکه طبق موازین باید عمل شود، ابراز کرد: عده ای در تلاش هستند مردم را به خود جذب کنند.
وی با اشاره به دیدگاه امام راحل در خصوص افرادی که باید به مجلس شورای اسلامی راه پیدا کنند گفت: سرنوشت ما با مجلس و دولت گره خورده است و همه چیز دست ماست.
امام جمعه موقت گچساران با اشاره به اینکه وضعیت گرانی و تورم را امروز مشاهده می‌کنیم، عنوان کرد:  یکی از ویژگی های مهم یک نماینده پایبند بودن به اسلام و ارزش های اسلامی است و نماینده باید صداقت، امین، انقلابی و در خط امام باشد.
صفایی با بیان اینکه وکیل آینده مجلس باید دنباله رو راه امام و در خط امام باشد، اظهار کرد: نماینده بایستی به امور مستضعفین اهتمام داشته باشد.
امام جمعه موقت گچساران  با بیان اینکه فاصله چندانی تا انتخابات نیست و ما باید کسی را انتخاب کنیم که دلسوز مردم باشد، خاطرنشان کرد: امروز فشار را برگرده مردم مشاهده می‌کنیم، بنزین را گران می‌کنند بعد آن را به گردن رهبری می اندازند.
وی با اشاره به پیام امام جمعه گچساران گفت:ایشان بیان داشتند، فقهای بزرگی که عمر خود در راه دین گذاشتند فقط با خدا معامله می‌کنند و می‌گویم معامله ممنوع و به شورای نگهبان می‌گویم معامله ممنوع و از ورود افراد معامله‌گر و حیله گر جلوگیری نمایند.
صفایی خطاب به شورای نگهبان تصریح کرد: شورای نگهبان وظیفه سنگینی بر دوش دارید و آنها بدانند بیشتر از مردم پاسخگو خواهند بود.
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار