افزایش قیمت و سهمیه‌بندی بنزین و همزمان شدن آن با فصل سرما، تقاضا را برای گاز مایع در کرمانشاه افزایش داده است.
کد خبر: ۸۰۷۸۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 23 December 2019

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،خودروهایی که از سوخت LPG استفاده می‌کنند، این روزها مصرف خود را بالا برده‌اند تا بنزین کمتری مصرف کنند. از سوی دیگر با سرد شدن هوا، خانوارهای روستایی که هنوز به شبکه گاز متصل نیستند برای تامین گرما و پخت و پز به کپسول‌های گاز مایع بیشتر نیاز دارند.

این افزایش تقاضا باعث کمبود گاز مایع و به دنبال آن افزایش قیمت شده، بگونه‌ای که بسیاری از مردم خصوصا در روستاها در این زمینه اعلام کمبود کرده و گاهی نمی‌توانند سوخت مورد نیاز خود را به راحتی تامین کنند.

این در حالی است که به گفته مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه، عرضه گاز مایع با همان روند و میزان قبلی توزیع می‌شود و کاهشی در سطح عرضه رخ نداده است.

فریدون یاسمی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه توزیع گاز مایع بر اساس روند قبل انجام می‌شود و کمبودی در این زمینه وجود ندارد، گفت: ماهیانه حدود 4800 تن گاز مایع در منطقه کرمانشاه توزیع می‌شود و به هیچ عنوان کاهش عرضه نداریم.

وی ادامه داد: گاز مایع توسط شرکت‌های موزع عرضه می‌شود و توزیع آن نیز بر اساس نیاز واقعی مصرف کنندگان است.

مدیرعامل شرکت پخش فرآورده‌های نفتی منطقه کرمانشاه با بیان اینکه تغییری هم در قیمت گاز مایع وجود نداشته، یادآور شد: قیمت هر کپسول یازده کیلویی گاز مایع تا به دست مصرف کننده برسد 7800 تومان است.

یاسمی تاکید کرد: مسئولیت نظارت بر شیوه توزیع گازی مایع نیز بر عهده دستگاه‌های نظارتی است تا جلوی هرگونه تخلف گرفته شود.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه نیز از ورود جدی به موضوع توزیع کپسول‌های گاز مایع خبر داد و گفت: با هرگونه گرانفروشی و عدم عرضه برخورد خواهد شد.

داریوش جودکی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به کمبودی که در زمینه گاز مایع ایجاد شده، دلیل اصلی این امر را افزایش مصرف گاز از سوی خودروهایی که از گاز مایع استفاده می‌کنند دانست که به دنبال سهمیه‌بندی بنرین رخ داده است.

وی اظهار کرد: همزمان شدن این موضوع با فصل سرما و افزایش مصرف سایر مشترکین، به بالا رفتن تقاضا دامن زده است.

جودکی یادآور شد: طبیعی است وقتی کمبودی در بازار وجود داشته باشد و تقاضا بالا برود قیمت‌ها نیز بالا می‌رود و گاهی خود مردم به این بالا رفتن قیمت‌ها دامن می‌زنند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: گشت‌های مشترک تعزیرات حکومتی در دو شیفت صبح و بعدازظهر موضوع عرضه کپسول‌های گاز مایع را رصد خواهند کرد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار