رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: یک عکس می‌تواند تاثیر زیادی در تنویر افکار عمومی جامعه و جهت‌دهی در خدمت کردن مسؤولان شهری به مردم داشته باشد.
کد خبر: ۸۰۸۱۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰ 24 December 2019

به گزارش تابناک قم، حسن مالکی‌نژاد درمورد فراخوان عکس «قم، شهر من» اظهار کرد: از منظر فردی، یک عکس همه‌ی خاطرات زندگی هر شخص را تداعی می‌کند و از اجتماعی نیز عکس‌هایی که در دوره‌های مختلفی از تاریخِ یک شهر، محله یا رویداد خاصی گرفته شده، هویت آن شهر و جامعه را برای آیندگان روشن می‌کند.

وی ادامه داد: الان وقتی مردم و به ویژه جوانان عکس‌های دوران دفاع مقدس را می‌بینند، متوجه می‌شود چه صحنه‌ها و ایثار و فداکاری‌هایی از سوی رزمندگان اتفاق افتاده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: وقتی از معضلات اجتماعی یک شهر تصاویری گرفته می‌شود، می‌تواند در راستای بهتر مدیریت و برنامه‌ریزی کردن یک شهر کمک کند چراکه عکس‌ها گویای خیلی از مشکلات و خیلی از صفت‌ها و ویژگی‌های خوب و بد یک جامعه است.

مالکی‌نژاد تصریح کرد: زمانی که یک فرد عکسی را می‌بیند، می‌گوید افراد در گذشته چه کارهایی کردند و من باید برای درس و عبرت گرفتن از گذشته، هدف مقدس‌تری را برای آینده خود برنامه‌ریزی کنم

وی با تاکید بر اینکه عکس در تاریخ ماندگار است، ابراز کرد: عکس می‌تواند برای سال‌های سال و با نسل‌های آینده ارتباط برقرار کند تا آنها و به ویژه مدیران بعدی از هویت گذشتگان خود باخبر شوند و برای مدیریت شهر، محله، خانه و محیط کارشان برنامه‌ریزی بهتری داشته باشند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم عنوان کرد: بنده همیشه در برنامه‌های کاری‌ام عنوان کردم قبل و بعد از پروژه‌ها را باید عکس گرفت تا ما بگوییم این معضل شهری را دیدیم و چنین نگاهی داشتیم که مشکلات در شأن شهر ما نیست و باید برطرف شود.

مالکی‌نژاد تصریح کرد: نمونه بارز رسیدگی به مشکلات، کوه خضر نبی است که مردم برای بالا رفتن از آن با مشکلات زیادی مواجه بودند. بنده قبل از آنکه وارد شورای شهر بشوم، گفتم این معضل را از نظر اجتماعی، فرهنگی و مذهبی رفع می‌کنم که احتمالا تا پایان سال بحث دیوارکشی، ایمنی و کف‌سازی برای تسهیل رفت و آمد مردم برطرف شود؛ البته این مهم به لطف وجود شهدای گمنام در کوه خضر نبی بوده که ما از آنها درخواست کردیم تا با عنایت‌شان، مشکلات را برطرف کنیم.

وی ادامه داد: چند وقت پیش تصویری از مشکلات محله نوبهار گرفتم و برای برخی از مسؤولان فرستادم و گفتم اینجا یکی از محله‌های قم در سال ۹۸ است و برای قبل از انقلاب نیست؛ به محض اینکه مسؤولان تصاویر ارسالی را دیدند، فردای آن روز به طور جمعی به این محله رفتند و مشکلات را اصلاح و ساماندهی کردند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تاکید کرد: عکس می‌تواند تاثیر زیادی در تنویر افکار عمومی جامعه و جهت‌دهی در خدمت کردن مسؤولان به مردم داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار