سخنگوی وزارت بهداشت:
کیانوش جهانپور گفت: پیگیری بیشتر موضوع کیک‌های حاوی قرص در محدوده وظایف دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی خواهد بود.
کد خبر: ۸۰۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 24 December 2019

بررسی کیک‌های حاوی قرص به دستگاه‌های امنیتی سپرده شده است

به گزارش تابناک سمنان: کیانوش جهانپور سخنگوی وزات بهداشت امروز در مورد قرص‌های کشف شده در بین کیک‌ها در برخی از استان‌ها اظهار داشت: قرص‌های کشف شده در کیک‌ها با توجه به اینکه از چرخه تولید خارج است و به خط تولید و توزیع رسمی برنمی‌گردد، معتقدیم یک اقدام خرابکارانه صورت گرفته است بنابراین بررسی و پیگیری بیشتر این موضوع که در محدوده وظایف دستگاه‌های قضایی، انتظامی و امنیتی است آغاز شده است.

سخنگوی وزات بهداشت همچنین در مورد آلودگی هوا در برخی از استان‌ها به ویژه استان تهران، متذکر شد: در مورد آلودگی هوا، وزارت بهداشت توصیه‌های لازم را در کارگروه‌های استانداری تمام استانداری‌ها و همچنین در سطح ملی مطرح کرده است، اما وزات بهداشت متولی مستقیم کاهش آلاینده‌ها نیست.

او افزود: بخشی از راهکار‌ها در لایحه هوای پاک به مجلس عرضه شده، کاهش آلودگی نیازمند اقدامات بین‌بخشی چندجانبه با ابعاد مختلف است که اقدامات تک بعدی در این زمینه قطعا نتیجه بخش نخواهد بود.

رئیس مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت بهداشت در پاسخ به اینکه چرا دولت با وجود اینکه قول داده بود بیمه سلامت رایگان باشد، اما به وعده خود عمل نکرده است، گفت: وقتی یک کارگر با حداقل حقوق، حق بیمه خود را به تامین اجتماعی پرداخت می‌کند نباید انتظار داشت افراد دیگر با درآمد مشابه یا بیشتر از بیمه رایگان استفاده کنند، بیمه رایگان برای افرادی است که توانایی پرداخت را ندارند.

جهانپور ادامه داد: وزارت رفاه اطلاعات دهک‌بندی را به بیمه سلامت می‌دهد و براساس آن دهک اول تا سوم مشمول بیمه رایگان می‌شوند، دهک پنجم و ششم از تخفیف ۵۰درصدی حق بیمه برخوردار خواهند شد و مابقی افراد باید حق بیمه خود را به طول کامل پرداخت کنند.

او خاطرنشان کرد: هیچ اقتصادی توان پرداخت بیمه افراد تمام جامعه را ندارد و اگر قرار بود چنین اتفاقی بیفتد و همه رایگان بیمه شوند، دیگر نیازی به بیمه نبود و بیمارستان‌ها خدمات و امکانات خود را رایگان ارائه می‌دادند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار