مدیرعامل موسسه کمک به کودکان مبتلا به سرطان مطرح کرد؛
کد خبر: ۸۰۸۳۶۶
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۶ 24 December 2019

تالار پارسیان کرمان روز جمعه میزبان جشن شب یلدای تعدادی از کودکان سرطانی، خانواده‌های آن‌ها و تعدادی از بچه‌های پرورشگاه‌های شهرهای اطراف بود، که با حمایت موسسه‌ی خیریه «کمک» (کودکان مبتلا به سرطان) دور هم جمع شده بودند تا لحظات شاد و زیبایی را سپری کنند.
موسسه خیریه «کمک»، ۹ ماه است که راه‌اندازی شده، اعضایش را مثل تمام خیریه‌ها افراد خیّر و نوع‌دوستی تشکیل می‌دهند که به گفته‌ی دکتر عبدی مدیرعامل این موسسه با خدا معامله می‌کنند و البته پشتیبان این خیریه، تعدادی از افراد سرشناس، و پزشکان خوش‌نام و متخصص کرمانی هستند که با کمک هم کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌های آن‌ها را تحت حمایت مالی و معنوی قرار داده‌اند.
به گزارش تابناک کرمان به نقل از استقامت، دکتر علیرضا عبدی، مدیرعامل موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان کرمان «کمک» در حاشیه‌ی این جشن بیان کرد: «حدود ۱۰ سال بدون تشکیلات از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده‌ی آن‌ها حمایت کردیم، تامین هزینه‌های دارویی این کودکان را موسسه محک برعهده دارد و ما در کنار این موسسه کمک‌های رفاهی به خانواده‌ها ارائه می‌کردیم».
وی توضیح داد: «پرداخت هزینه‌های رفت‌وآمد، کمک‌های غذایی، اسکان همراهان بیمار در کرمان، اهداء سبد کالایی به مناسبت‌های مختلف مانند نوروز یا ماه رمضان، برگزاری جشن‌های مختلف برای خانواده‌ها و کودکان مبتلا به سرطان و ترتیب دادن سفرهای زیارتی و تفریحی برای آن‌ها ازجمله کارهایی است که طی این سال‌ها برای حمایت از این کودکان انجام داده‌ایم و دوستانی داشتیم که به‌صورت غیرسیستماتیک ما را پشتیبانی می‌کردند».
دکترعبدی با بیان این‌که سرطان که می‌آید بضاعت خانواده را می‌گیرد، افزود: «بیش از ۹۰ درصد خانواده‌هایی که فرزندانشان به سرطان مبتلا می‌گردند دچار مشکل می‌شوند زیرا سرطان بیماری هزینه‌بر و وقت‌گیری است».
وی اضافه کرد: «بیشتر بیماران از خانواده‌های مرفهی نیستند و بیشتر از نواحی جنوبی کرمان می‌آیند که از نظر سطح رفاه و درآمد بسیار پایین هستند».
مدیرعامل موسسه خیریه «کمک» با اشاره به برگزاری جشن یلدا گفت: «چند سالی است که این جشن را با حضور کودکان بی‌سرپرست برگزار میک‌نیم تا آن‌ها هم از این شادی سهمی داشته باشند و امروز هم تعدادی از بچه‌های پرورشگاه‌های زرند، بردسیر و کرمان در این جشن حضور دارند».
دکترعبدی با بیان این‌که کودک شرایط بد اقتصادی، جنگ و تحریم را درک نمی‌کند و فقط می‌خواهد شاد باشد، بیان کرد: «کودک روحیه‌ای فرشته‌سیرت دارد، کودک امید دارد و غم را نمی‌فهمد و ما برای این‌که بتوانیم این روحیه را در آن‌ها زنده نگه داریم این جشن‌ها را برگزار می‌کنیم».
وی ادامه داد: «هدف این است که یک لحظه‌ی شادی برای بچه‌ها ساخته شود».
مدیرعامل موسسه خیریه «کمک» افزود: «گاهی کودکانی بودند که برای آن‌ها جشن تولد گرفتیم و مهمانی بزرگی برای او ترتیب دادیم اما متاسفانه دو هفته بعد فوت کرد. اما ما خوشحالیم که لااقل یک شب توانستیم او را شاد کنیم».
وی با بیان این‌که حدود ۸۰ درصد کودکان سرطانی قابل درمان هستند توضیح داد: «این کودکان برای درمان باید در شرایط مناسب قرار بگیرند یعنی تشخیص مناسب، درمان درست، محیط آرام و تغذیه‌ی مناسب؛ و از سوی دیگر خانواده و اجتماع هم باید کمک کنند».
دکترعبدی خاطرنشان کرد: «خوشبختانه تاکنون با حمایت خیرین و انسان‌های بزرگی که هیچ‌گاه نخواستند نامی از آن‌ها مطرح شود موسسه «کمک» توانسته این هزینه‌ها را پوشش دهد، همان‌طور که طی ۱۰ سال گذشته این کار انجام شده و امیدواریم این کار همچنان ادامه داشته باشد و بتوانیم آن را گسترش دهیم و موسسه خیریه «کمک» را به بنیاد «کمک» تبدیل کنیم تا هر کودک نیازمند که مبتلا به هر بیماری شده باشد را کمک کنیم و کنار خانواده باشیم و یک درد را از او کم کنیم».
وی با بیان این‌که اکثر کسانی که با موسسه کار می‌کنند به‌صورت افتخاری در کنار ما هستند، گفت: «موسسه ظرف ۹ ماه که از تاسیس آن می‌گذرد توانسته به اهدافی که در رویا داشته برسد».
مدیرعامل موسسه خیریه «کمک» بیان کرد: «افراد خوبی در موسسه داریم، افرادی هستند که چند سال با هم کار کردیم، تجربیات خوبی داشتیم و زمانی که این موسسه تشکیل شد خیرین زیادی را جمع کرد».
وی یکی از اهداف موسسه را ایجاد یک موسسه‌ی حمایتی مانند محک در منطقه‌ی جنوب‌شرق ظرف چهار سال آینده برای حمایت از کودکان بیمار بیان کرد و افزود: «در حال حاضر نیز بیماران سیستان و بلوچستان و جنوب خراسان را حمایت می‌کنیم».
دکترعبدی یادآور شد: «رئیس بخش آنکولوژی خانم دکتر فرهنمدینیا رئیس هیات مدیره موسسه است و اگر بیماران نیاز به کمک داشته باشند آن‌ها را به موسسه معرفی می‌کنند، آقای دکتر پوریا سلاجقه تنها متخصص پیوند مغز استخوان در منطقه نیز رئیس کمیته‌ی علمی موسسه است، پروفسور داعی عضو موسسه هستند و در بخش نیز از طریق پرستاران با خانواده‌ی بیماران در تماس هستیم، ما با یک تیم کاملا تخصصی و کارشناسی کار را شروع کردیم».
وی با بیان این‌که در «کمک» هیچ آرزویی نبوده که برآورده نشود و خداوند فراتر از آرزوها را به ما بخشیده، اضافه کرد: «توان ما بسیار زیاد است، ما برای ساخت بیمارستان بزرگ و مرکز تحقیقات و مراکز پژوهشی برنامه داریم و افرادی که پای کار هستند به ما دست همکاری داده‌اند».
مدیرعامل موسسه خیریه «کمک» با اشاره به سفرش به مشهد و آشنایی با موسسات خیریه و امکانات درمانی و رفاهی این شهر برای بیماران، گفت: «ما کرمانی‌ها نسبت به سایر استان‌ها از نظر دیدگاه نیکورسانی جمعی عقب هستیم».
وی ادامه داد: «یک مرکز رادیوتراپی در کرمان با پیشنهاد دکتر جمعه‌زاده پایه‌ریزی شد؛ در حالی که ما هنوز نتوانستیم این کار را به سرانجام برسانیم؛ در مشهد چندین دستگاه دارند و بیمارانی از قطر و کشورهای دیگر هم پذیرش می‌کنند».
دکتر عبدی با اشاره به فعالیت موسسه محک در تهران، توضیح داد: «این موسسه، قائم به فرد نیست، یک سیستم شده که دنیا آن را قبول دارد و برترین سازمان مردم‌نهاد جهان شناخته شده است».
وی افزود: «محک این اعتبار را به سادگی کسب نکرده و در کرمان نیز باید همین اتفاق بیفتد و موسسه باید پررنگ شود نه افراد».
مدیرعامل موسسه خیریه «کمک» با بیان این‌که کمک‌های زیادی در این مدت به موسسه شده است، گفت: «این کمک‌ها ما را امیدوار کرده و امیدواریم با اعتبار این دوستان نام موسسه را در کرمان بشناسانیم تا دیگر فرد مطرح نباشد. در حال حاضر هم این‌جا فرد مطرح نیست همه برگرفته از عشق است و افراد با عشق و علاقه با موسسه همکاری دارند».
وی با اشاره به کمک افرادی که حاضر نیستند نامی از آن‌ها مطرح شود، ادامه داد: «این‌ها خیلی ارزش دارد و خوشا به حال آن‌ها که با خدا معامله کردند». 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار