کد خبر: ۸۰۸۴۵۸
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹ 24 December 2019

 نشست ارزیابی آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی در دو شهرستان بویراحمد و دنا با حضور اهالی منطقه پراشکفت دشتروم و به میزبانی دکتر محمدرضا شریعتی‌راد رئیس اسبق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد و برخی از فرهنگیان مناطق مختلف برگزار شد

به گزارش مهر دنا، دکتر محمدرضا شریعتی‌راد رئیس اسبق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد نیز در این نشست گفت: مردم روزگار دیده و خوشی ندیده بویراحمد و دنا دیگر به صدای دل خود لبیک گفته‌اند و کاری به صدای قدرت، ثروت و سیاست ندارند.

وی با تاکید بر اینکه مردم با زر، زور و تزویر نسبتی ندارند، خاطرنشان کرد: فریاد مردم نسبت به کسانی که دین را دکان سیاسی کرده تا دنیای خود را آباد کنند و علیه کسانی که بنام آزادی توده‌ها را فریب دادند و آزادی را از مردم گرفتند، بلند است.

دکتر شریعتی‌راد بیان کرد: مردم پای انقلاب ایستاده‌اند و راه‌شان را از چپ و راست جدا کرده‌اند و راه سومی که رجایی در گستره دولت و باکری‌ها در گسترده لشکر جوانی، حیات و حیثیت داده‌اند، را انتخاب کرده‌اند زیرا درد و درمان خود را خوب می‌دانند و می‌دانند برای فردای روشن راهی جز راه شهیدان و آموزه‌ای جز معلمان راستین وجود ندارد.

رئیس اسبق آموزش و پرورش شهرستان بویراحمد افزود: اصالت با مردمی است که برای جمهوری اسلامی فداکاری کرد و انتخابات ۴۰  سال گذشته را باشکوه برگزار کرده‌اند و راهی که مهدی روشنفکر برگزیده راهی است که مردم می‌خواهند و در گستره دل‌های مردم پاسخ به کسانی بوده که دردها را فهمیده‌اند.

شریعتی‌راد با بیان اینکه برخی مردم را برای پر کردن دنیای خود می‌خواهند و برای آنان فقط هر ۴ سال یک بار شریف هستند، مانده‌ام این چه نگاهی است، ادامه داد: به حرکتی از جنس مردم(ندای وحدت) لبیک می‌گوییم و برای این رسالت خود از تمام توان خود بهره می‌گیریم تا سردمداران قدرت در برابر مردم کرنش کنند.

وی با تاکید بر اینکه شهادت می‌دهم مهدی روشنفکر دست و دلش آلوده به قدرت و ثروت نیست و در صادقت و شجاعت وی شکی وجود ندارد، تصریح کرد: جمهوری اسلامی آمده است تا مستضعفان را دریابد و نه فربه‌هان را بیشتر فربه کند.

عبدالناصر بخشایی جلیل از فرهنگیان بازنشسته نیز در این نشست طرح برخی مرزبندی‌ها توسط عده‌ای را ناجوانمردانه دانست و گفت: بینی و بین الله شجاعت، صداقت و یکرنگی را در استاد مهدی روشنفکر و حتی دیگر اعضای خانواده‌ای به وضوح دیده‌ام و اگر خلاف این بود با جرات می‌گفتم.

وی با تاکید بر اینکه ۸ سال است بر بویراحمد و دنا ظلمی مضاعف می‌شود، اظهار داشت: مردم تاریخ ساز بویراحمد و دنا نباید فرصت سوزی و بردار سوزی کنند و نباید نمایندگان فرمایشی انتخاب کنند.

بخشایی با بیان اینکه شک نداریم نماینده بعدی بویراحمد و دنا از سیلارستان راهی بهارستان می‌شود، خاطرنشان کرد: نیت، کردار و گفتار مهدی روشنفکر را که تاکنون ندیده‌ام وعده بی جا بدهد می‌ستایم و امیدوارم ندای وحدت حیثیت و عزت بویراحمد را برگرداند.

استاد مهدی روشنفکر عضو هیئت علمی دانشگاه نیز در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های کهگیلویه و بویراحمد در بخش‌های مختلف تاکید کرد: واژه محرومیت زیبنده استانی با داشتن ۲۵ درصد نفت و گاز، ۱۰ درصد آب‌های سطحی، ۲۰ درصد جنگل‌های حوزه زاگرس، ۲۸۰ تفرجگاه طبیعی و … نیست.

روشنفکر آمار خودکشی، اعتیاد، طلاق، حاشیه نشینی و …در استان را نگران کننده دانست و افزود: وقتی وکیل مردم در خانه ملت، نماینده دولت می‌شود بهتر از این نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای مجلسی که روزی مدرس پاسدار آن بود و امروز حتی برخی از نمایندگان مجلس خود می‌گویند که مجلس در راس امور نیست باید تاسف خورد، بله مجلسی که نماینده آن بعد از سقوط هواپیمای ای.تی.آر ۷۲ برای خوش خدمتی به چند پیمانکار روزه سکوت می‌گیرد، در راس امور نیست.

وی با تشریح وضعیت فعلی استان کویری یزد در زمینه تولید و اشتغال خاطرنشان کرد: استان کویری یزد گلستان شده است اما استان زیبای کهگیلویه و بویراحمد به دلیل وجود مدیران ناکارآمد، انتخاباتی و باندی بدون دانش شغلی و مهارت مدیریتی در حوزه اقتصاد، تولید و اشتغال به یک کویر تبدیل شده است.

روشنفکر با تاکید بر اینکه مردم از بی صداقتی، تبعیض، فساد و نابرابری در توزیع فرصت‌ها، امکانات، اعتبارات و خدمات توسط برخی مدیران خسته شده‌اند، تاکید کرد: باید با مردم صادق بود و واقعیت‌ها را با آنان در میان گذاشت و خادم آنان در مجلس جز خواسته موکلان خود نباید خواسته برخی جریان‌ها و گروه‌های قدرت و ثروت را پادویی کند.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
لالرذ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۴
کی تا حالا اقای ادیب . موسوی معصوم اباد ومحمدی و.... بچه پرشکفت شدن
پاتاوه دنا مارگون لوداب زیلایی کهگیلویه و بویراحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۰۶
درود براین شخصیت فرهیخته درود بر این عبد صالح خدا درود بر پاکی و نجابت و منش والا و شخصیت گرانقدر دکتر روشنفکر
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار