علی قربانی در گفتگو با تابناک:
معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی گفت: روند ساخت پروژه مسکن مهر شهرستان با مشکلاتی مواجه بود که با پیگیری فرماندار برخی از این مشکلات حل و برخی دیگر نیز در حال پیگیری است .
کد خبر: ۸۰۸۵۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۰ 25 December 2019

علی قربانی در گفتگو باخبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: در سال ۹۱ پروژه مسکن مهر ۲۲۴ واحد در شهرستان که دارای قرارداد سه جانبه (اداره راه و شهرسازی، بانک مسکن و شرکت تعاونی) کلید خورد .

وی افزود: با توجه به مشکلات شرکت های تعاونی ۱_۲_۴ طی صورت جلسات مختلف پروژه به شرکت تعاونی ۳ واگذار شد .

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری خاطر نشان کرد: با توجه به مشکلات اجتماعی پیش آمده این پروژه در سال ۹۳ توسط مسئولین تعطیل و در سال ۹۶ پروژه دوباره کلید خورد و بین سه تعاونی دیگر در طی یک سال به نسبت اعضا تقسیم شد.

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی تصریح کرد: در سال ۹۷ با توجه به مشکلاتی که در حوزه های مختلف از جمله تغییر نقشه ساخت به دلیل ابلاغ آیین نامه های جدید مقررات ملی ساختمان و همچنین تمدید پروانه شهرداری ابلاغ و منجر به جلسات متعددی در قالب ستاد مسکن شهرستان شد .

قربانی تاکید کرد:در این جلسات مشکلات دیگری از جمله هزینه های جانبی ساخت مسکن مهر مشتمل بر هزینه های تامین اجتماعی (بیمه اجرای پروژه )و مالیات بر ارزش افزوده پروژه مورد بررسی قرار گرفت و با فشار فرمانداری و نظر مساعد مسئولین استانی مشکل بیمه تامین اجتماعی و مالیات بر ارزش افزوده به صورت مقطعی رفع شده است.

وی خاطر نشان کرد: دیگر مشکل پروژه مسکن مهر ۲۲۴ واحدی عدم عقد قرار دادبانک مسکن با شرکت های تعاونی بود که به دلیل طولانی شدن پروژه (به جای ۵ سال ۷ سال طول کشید)با میانجی گری فرمانداری شهرستان حل و فصل شد. اکنون عقد قرداد با بانک مسکن و ۴ تعاونی به صورت مجزا با رعایت نسبت متقاضی های اعلام و منعقد شد .

معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرمانداری سنقروکلیایی در پایان گفت : مشکلات شهرداری از جمله خرید تراکم، هزینه ی عوارض شهرداری ها ، تمدید پروانه ، تهیه دومرتبه نقشه های اجرایی (شاپ) است که امسال یک سری مکاتبات جهت رفع این مشکلات با استانداری به خصوص معاونت هماهنگی امور عمرانی ، دفتر فنی ، راه و شهرسازی و ادارات دیگر از جمله شهرداری را انجام داده ایم .

 
 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار