کد خبر: ۸۰۹۶۲۶
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰ 29 December 2019
استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هر آنچه بتوانیم کمک کرده و به تکلیفی که بر عهده داریم عمل می‌کنیم.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، حسین کلانتری در دیداری که اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر استان با وی داشتند گفت: امر به معروف و نهی از منکر از واجبات و فرایض بسیار مهم و بزرگ و جزو ضروریات دین مبین اسلام است.
استاندار کهگیلویه و بویراحمد اظهار داشت: امر به معروف و نهی از منکر با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی عمومی برای حفظ احکام اسلام و سلامت جامعه می باشد و باید با برنامه منسجم و هدفمند به این دو فریضه برجسته و ممتاز پرداخته شود.
وی با اشاره به اینکه محدوده‌ امر به معروف و نهی از منکر خود شرایطی دارد و تمام اقشار و اصناف واجد شرایط را در بر می ‌گیرد گفت: اما باید با نیازسنجی و متناسب با فرهنگ منطقه و با آگاهی بخشی به دنبال جاری و ساری کردن آن بود.
کلانتری با بیان اینکه، محتوا سازی در حوزه امر به معروف و نهی از منکر بسیار مهم و ضروری است گفت: هرگاه موضوع و شرایط امر به معروف و نهی از منکر محقق باشد، تکلیف شرعی و وظیفه‌ واجب اجتماعی و انسانی برای مکلفین فراهم است.
وی آثار، برکات و فضایل امر به معروف و نهی از منکر و پیامدهای آن در جامعه را در بازدارندگی و دوری جستن از انحرافات، فسادها و منکرات بسیار کارساز دانست و افزود: باید در کنار تشریح و محتوا سازی با هدف ایجاد پشتوانه و پشت گرمی برای قرص و محکم نمودن دل ها به سمت این دو فریضه الهی رفت.
استاندار تصریح کرد: در حوزه امر به معروف و نهی از منکر هر آنچه بتوانیم کمک می کنیم و به تکلیفی که بر عهده داریم عمل می‌کنیم و در خصوص مکانی ویژه برای اعضای این ستاد از طریق حوزه معاونت امور عمرانی مسائل را پیگیری خواهم کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار