رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه بیش از دو هفته است که تخم مرغ به صورت کیلویی عرضه می‌شود، گفت: فروش شانه‌ای یا دانه‌ای تخم مرغ تخلف است.
کد خبر: ۸۰۹۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۰ 30 December 2019
با وجود اینکه بیش از دوهفته است که تخم مرغ به صورت کیلویی و با قیمت ۷ و هزار و ۵۰۰ تومان به عمده و خرده فروشان عرضه می‌شود، اما هنوز فروشگاه‌ها تخم مرغ را به شکل دانه‌ای و شانه‌ای که قیمت بالاتری دارد به مردم عرضه می‌کنند.

به گزارش تسنیم، بیش از دو هفته است که رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان از پایان عرضه و خرید تخم مرغ شانه‌ای و دانه‌ای در همدان خبر داده و این اقدام را به نفع مصرف کنندگان اعلام کرده است.

اما تاکنون از فروشگاه‌های زنجیره‌ای و معتبر گرفته تا مغازه‌های کوچک سطح شهر، هیچ یک این نوع عرضه را رعایت نکرده و ادعای بی اطلاعی دارند. این در حالی است که رئیس نظارت و بازرسی سازمان صمت معتقد است تمام خرده فروشان و عمده فروشان تخم مرغ را به صورت کیلویی از درب مرغداری با قیمت ۷۵۰۰ تومان دریافت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با بیان اینکه بیش از دو هفته است که تخم مرغ به صورت کیلویی عرضه می‌شود، گفت: فروش شانه‌ای یا دانه‌ای تخم مرغ تخلف است.

جواد عاشوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، با بیان اینکه بنک داران، تخم مرغ را به صورت کیلویی به فروشگاه‌ها و سوپر مارکت‌ها عرضه می‌کنند اظهار داشت: فروش آن به مشتری هم باید به صورت کیلویی باشد.

وی با بیان اینکه عرضه کیلویی تخم مرغ از نظر تعداد و قیمت به نفع خریدار است، تصریح کرد: نرخ هر کیلو تخم مرغ در درب مرغداری ۷ هزار و ۵۰۰ تومان و برای مصرف کننده ۸ هزار و ۵۰۰ تومان است.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با اشاره به اینکه هر کیلو تخم مرغ شامل ۱۷ الی ۱۸ تخم مرغ است، گفت: فروش شانه‌ای تخم مرغ به ضرر خریدار است و نرخ بابت ۱۸ عدد تخم مرغ پول بیشتری  از مشتری دریافت می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه بازرسان ما به صورت روزانه سطح بازار را رصد می‌کنند، ابراز کرد: از مردم می‌خواهیم در صورت مشاهده هر گونه تخلف و گرانفروشی را به سامانه ۱۲۴ و بازرسان ما گزارش دهند.

رئیس اتحادیه مرغ و ماهی همدان با تاکید بر اینکه روزانه ۷۰ تن تخم مرغ در سطح بازار عرضه می‌شود گفت: هیچ گونه کمبودی در بازار احساس نمی‌شود.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان نیز در این باره اظهار داشت: به تمامی فروشگاه‌ها در خصوص فروش تخم مرغ به صورت کیلویی نامه زده ایم بنابراین موظف به رعایت آن هستند.

داریوش صفاری با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده، مرغداران را موظف به عرضه تخم مرغ کیلویی به عمده فروشان کردیم، ابراز کرد: این چرخه عرضه به همین شکل ادامه می‌یابد تا به دست مصرف کنندگان برسد.

وی با تاکید بر اینکه خرده فروشان حق ندارند تخم مرغ را به صورت دانه‌ای یا شانه‌ای به مشتریان عرضه کنند، ابراز کرد: مردم گزارش  واحد‌های متخلف را به سامانه ۱۲۴ اعلام کنند.

رئیس اداره نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه برای جا افتادن این طرح درمیان فروشندگان، نیازمند زمان هستیم، عنوان کرد: تخم مرغ کیلویی به نفع خریداران است.

صفاری با اشاره به اینکه خرده فروشان تخم مرغ را به صورت کیلویی از عمده فروشان خریداری میکنند، ابراز کرد: طبیعی است که برخی فروشگاه‌ها برای دریافت سود بیشتر از مشتری، با وجود خرید کیلویی آن را به صورت دانه‌ای عرضه میکنند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، در حال حاضر بسیاری از فروشگاه‌ها زنجیره‌ای و مغازه‌های خرده فروشی، تخم مرغ را به صورت دانه‌ای و شانه‌ای میفروشند و نسبت به خرید و فروش کیلویی این کالا ابراز بی اطلاعی دارند و تخم را دانه‌ای ۵۰۰ الی ۷۰۰ تومان به مشتریان می‌فروشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار