راستگو، علیرغم این نگاه بلند مدت در واگذاری امور به بخش خصوصی وتاسیس دفاتر کارگزاری اما کارگزاریهای بیمه به عنوان نهادهای ناکارآمد روزگار بیمه‌شدگان را سیاه کرده اند و علاوه بر اتلاف وقت بیمه شدگان حرمتی نیز برای این سرمایه گذاران اصلی سازمان قایل نیستند و روندی که در شعب سازمان در ۵ روز انجام می شد حالا در کارگزاری‌هادر ۵ ماه هم انجام نمی‌شود.
کد خبر: ۸۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۷ 30 December 2019

تابناک فارس به نقل از ایلنا:اکبر امیری در همایش منطقه روسا و مسئولان کانون‌های کارگری بازنشسته و مستمری بگیر تامین اجتماعی گفت: فعالیت‌های نهادهای غیر دولتی در بخش تامین اجتماعی خواسته گروه های کارگری یکی از شاخصه‌های توسعه یافتگی است.

امیری گفت : این شاخص در امور مربوط به حوزه سلامت می‌تواند کارآمدی لازم را داشته باشد .

به گفته امیری ارتباط با تشکل های غیردولتی در حوزه درمان گشایش دهنده اموراست و هر تفکری در تضعیف این تشکل ها تفکری غلط است .

مدیر درمان سازمان تامین اجتماعی استان فارس فعالیت های کارگری را جان مایه اصلی سازمان تأمین اجتماعی دانست و گفت: سازمان یک سازمان بین النسلی و باید استقلالش برای آیندگان حفظ شود.

امیری اضافه کرد :کانون های کارگری بازنشسته و مستمری‌بگیر در استان فارس الگوی کانون های کشوری به شمار می روند.

۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت استان تحت پوشش سازمان هستند

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان فارس گفت :دو میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت استان فارس تحت پوشش خدمات این سازمان هستند که از این میان ۲۰۰ هزار بازنشسته و مستمری‌بگیر ماهیانه بالغ بر سیصد و سی و هفت میلیارد تومان مقرری دریافت می کند.

علی کشاورز افزود: ۳۴ شعبه ۲۵ شعبه اقماری و ۱۵ شعبه کارگزاری خدمات قابل ارائه را به گروه‌های هدف ارائه می کند .

کشاورز افزود: علاوه بر خدمات ارائه شده از طریق شعب و برابر اعمال سیاست های جاری و رویکرد اصلی سازمان با هدف کاهش اتلاف وقت به بیمه‌شدگان، خدمات غیر حضوری ارائه می گردد.

وی گفت: تعامل خوبی بین سازمان تامین اجتماعی و کانون های بازنشستگان این سازمان در جهت حل و فصل مشکلات کارگری در گذشته و حال انجام ومثمر ثمر بوده است.

به گفته کشاورز کانون های بازنشسته به عنوان یک حامی در کمیته های بحران کارگری حافظ منافع سازمان تامین اجتماعی بوده اند .

مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان فارس خاطرنشان کرد: با اعمال سیاست‌های تبیین شده در انتظار آینده‌ای بهتر و روشن برای فعالیت‌های رایج به گروه‌های هدف هستیم .

دفاتر کارگزاری روزگار بیمه‌شدگان را سیاه کرده است

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی فارس فعالیت ناکارآمد کارگزاری‌ها و عدم توجه به همسان سازی حقوق بازنشستگان ومستمری بگیران همچنین قراردادهای ناکارآمد بیمارستانی را به عنوات مهمترین چالش‌ موجود در روند فعالیت‌ های حاضر نام برد.

علی راستگو گفت: در بحث درمان علیرغم حل مشکل بیمه تکمیلی از جیب خود بیمه‌شدگان اما مشکلات همچنان باقی است و این گام بلند اگرچه مانعی برای عدم بی اعتباری دفترچه‌های درمانی تامین اجتماعی شد و ۱۵۰۰ میلیارد تومان در سال به حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی کمک کرد اما همچنان در پیچ و خم قانونی روند فرسایشی خود را طی می‌کند .

به گفته راستگو، علیرغم این نگاه بلند مدت در واگذاری امور به بخش خصوصی وتاسیس دفاتر کارگزاری اما کارگزاریهای بیمه به عنوان نهادهای ناکارآمد روزگار بیمه‌شدگان را سیاه کرده اند و علاوه بر اتلاف وقت بیمه شدگان حرمتی نیز برای این سرمایه گذاران اصلی سازمان قایل نیستند و روندی که در شعب سازمان در ۵ روز انجام می شد حالا در کارگزاری‌هادر ۵ ماه هم انجام نمی‌شود.

به گفته وی وقتی از خصوصی‌سازی صحبت می‌شود هدف کاهش گرفتاریهای مردم است اما با ایجاد کارگزاری‌ها تنها سیستم واسطه‌گری را توسعه داده ایم.

وی با پرداختن به مباحث همسان سازی حقوق بیمه‌شدگان بازنشسته گفت :این اقدام به یک روند فرسایشی تبدیل شده است و دو میلیون نفر بازنشسته چشم به اجرای قانون به عنوان یک مطالبه جدی هستند.

دبیر اجرایی خانه کارگر افزود: موضوع یکسان سازی حقوق بازنشستگان از سالی به سال دیگر دست به دست می‌شود.

راستگو همچنین نسبت به انعقاد قراردادهای بیمارستانی انتقاد کرد و گفت: در راستای اجرای این قراردادها دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ارایه برنامه های جانبی تأخیر ایجاد می کند و در نابسامانی ها می کوشد .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار