نگاهی به تلاش های داوطلبین نمایندگی در کهگیلویه
در حال حاضر داوطلبین ضمن نگاه به سمت شورای نگهبان اما به شدت در حال فعالیت و افزودن بر سبد رای خود هستند ، باید منتظر نظر شورای نگهبان ماند چرا که احتمال چرخش همه تحلیل ها وجود دارد!
کد خبر: ۸۰۹۹۹۱
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۶ 31 December 2019
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، وضعیت این روزها برای داوطلبین در کهگیلویه به گونه ای است که بیشتر به برزخ شباهت دارد چرا که چند فاکتور وجود دارد که ذهن انان را به شدت مشغول کرده است.
اولین موضوع که داوطلبن قدرتمند این دور از انتخابات را به شدت آزار می دهد شایعات مربوط به رد صلاحیت ها است. هم اکنون طرفداران دو رقیب اصولگرای حوزه کهگیلویه به قول معروف مرگ (رد صلاحیت)را برای رقیب خود می بینند در حالی که کسانی هم هستند که به امید رد صلاحیت هر دو نشسته اند!
هر کدام از داوطلبین برنامه ریزی های مشخصی را پیگیری می کنند. ضمن اینکه از هم اکنون و در شرایط عادی هم موحد و هم هاشمی خود را پیروز قطعی انتخابات می بینند!
موحد و هاشمی پیروز حتمی ! / بزرگواری در کمین / اصلاحات و انجام وظیفه!
 
سید محمد موحد و تلاش مضاعف!
به نظر می رسد یکی از مصمم ترین داوطلبن در این دوره سید محمد موحد است چرا که این دوره برای وی حکم مرگ و زندگی در عالم سیاست را دارد . اقدامات موحد با توجه به سن بالای وی ، فراتر از انتظار است به گونه ای که وی شبانه روز و در همه ی فعالیت ها حضور دارد.
با توجه به سوابق ، سن بالا و قدر بودن رقیب ، موحد می داند که کار بسیار سختی را در پیش دارد. یکی از نکات مثبت برای سید محمد موحد ، در اختیار داشتن بسیاری از نیروهای تشکیلاتی سال های دورش است که تعصب بسیار زیادی هم در مورد وی دارند!
موحد اما می داند که همه شگردهای 4 دوره موفقیتش در دستان رقیبش است و اینبار مانند آن 4 دوره رقبایش اصلاح طلبان یا اصولگرایان حزبی نیستند بلکه کسی است که یکی از عوامل موفقیتش بوده است لذا اکنون با استراتژی حمله به لانه حریف شروع کرده و تمام تلاش خود را می نماید که حداکثر نیروهایی را که از دست داده و اکنون هم در تیم حریف هستند بازگرداند.
تاکنون برای موفقیت این حربه ، سعی کرده است با پیوستن هر کدام از نیروهای جداشده از هاشمی ، به بهترین نحو اطلاع رسانی کند . به هر جهت فعلا موحد فعلا با حضور خانه به خانه تمام تلاشش این است که در صورت اجازه شورای نگهبان به وی برای ماندن در مارتن ، بازنده نباشد . موحد و نزدیکانش به شدت در پی این هستند که اجازه ندهند ، جو انتخاباتی به سمت و سوی بویراحمد و ثلاث برود از طرف دیگر مواظب باشند باز هم دچار خشم اصلاح طلبان نشوند که در دقایق آخر رای اصلاح طلبان پیوسته به رقیب تعیین کننده پیروز کارزار باشد.
و اینکه موحد باید هم با رقیب قدرتمندی مانند عدل هاشمی بجنگد ، هم پاسخگوی انتقادات 4 دوره نمایندگی خود باشد و از همه بدتر ترس از رد صلاحیت را هم همراه خود داشته باشد.
موحد و هاشمی پیروز حتمی ! / بزرگواری در کمین / اصلاحات و انجام وظیفه!
 
عدل هاشمی پور ، ریزش و رویش ها
عدل هاشمی پور یکی دیگر از جدی ترین رقبای انتخاباتی در حوزه 4 شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده است که هم اکنون هم نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی است. عدل هاشمی یکی از موضوعاتی را که این روزها به عنوان چالش برای خود می بیند ، جدا شدن برخی یارانش است که اتفاقا به اردوگاه رقیب می روند و از آن به عنوان ریزش های این نماینده یاد می شود.
البته از طرف دیگر نزدیکان وی اعلام می کنند که در کنار این ریزش ها رویش هایی هم دارند. برخی بر این عقیده هستند که عدل هاشمی هم سایه رد صلاحیت شورای نگهبان را بالای سر خود احساس می کند . اما یک نکته عجیب در رفتار طرفداران عدل هاشمی وجود دارد و آن هم آرامشی عجیب در میان آنان است که رمزگشایی از این آرامش در حال حاضر بسیار سخت است!
هر چند آرامش طرفداران عدل هاشمی بسیار به چشم می آید اما به هر جهت هیچ داوطلبی نمی تواند قدرت نفوذ و شخصیت کاریزمای موحد با آن همه هوادار متعصب را نادیده بگیرد .
هاشمی که هنوز چند ماهی از دوره ی نمایندگی اش مانده است باید با بسیاری از انتقادات ناشی از عدم تحققق وعده هایش از جمله قول های کار شخصی که داده بود باشد.
موحد و هاشمی پیروز حتمی ! / بزرگواری در کمین / اصلاحات و انجام وظیفه!
 
بزرگواری در مترصد کمک به دوستانش!
شاید یکی از نکات جالب رقابت های انتخاباتی در کهگیلویه ، آفتابی شدن این روزهای سید علی محمد بزرگواری باشد! چرا که بزرگواری بنابر وعده ای که داده بود از ورود به رقابت های انتخاباتی انصراف داد اما دو نفر از یاران نزدیکش یعنی ابراهیم جعفری و فرزاد نجات نیا ثبت نام نمودند.
این روزها بزرگواری در رسانه ها ، شبکه های مجازی و حتی تحلیل های سیاسی حضور دارد که برخی بر این عقیده اند وی مترصد رد صلاحیت احتمالی موحد و هاشمی است تا بتواند از این طریق یکی از دو یار خود را راهی مجلس کند!
حتی برخی بر این اعتقاد هستند که با توجه به ارتباطات بزرگواری ، وی در مورد رد صلاحیت ها چیزی بیشتر از بقیه می داند! حتی برخی هشدار چند هفته پیش به مردم مبنی بر قول ندادن به داوطلبین موجود تا اعلام نظر شورای نگهبان را در همین راستا ارزیابی می کنند!
موحد و هاشمی پیروز حتمی ! / بزرگواری در کمین / اصلاحات و انجام وظیفه!
 
اصلاحات و انجام وظیفه!
یکی دیگر از اضلاع انتخابات پیش رو مربوط به اصلاح طلبان است که متاسفانه در هیچ دوره ای از مجلس موفقیتی در کهگیلویه نداشته اند و تقریبا هیچ امیدی هم به موفقیت انان با شرایط فعلی نیست!
اکنون تعدادی از کاندیداهای این طیف در صحنه حضور دارند اما واقعیت این است که وزن خاصی برای موفقیتشان (با این شرایط فعلی) وجود ندارد.
بسیاری از اصلاح طلبان بر حسب وظیفه و با توجه به نگاه جریانی ، فعلا از کاندیداهای اصلاح طلب حمایت می کنند . ضمن اینکه آن ها می دانند اگر احیانا دو قدرت اصلی و اصولگرای این دوره از طرف شورای نگهبان رد صلاحیت شوند ، میدان برای اصلاح طلبان به یکباره باز و امیدوار کننده می شود و در ان موقع یک مارتن اصول گرا و اصلاح طلب رخ خواهد داد که جذابیت زیادی برای آنان خواهد داشت.
در حال حاضر داوطلبین ضمن نگاه به سمت شورای نگهبان اما به شدت در حال فعالیت و افزودن بر سبد رای خود هستند ، باید منتظر نظر شورای نگهبان ماند چرا که احتمال چرخش همه تحلیل ها وجود دارد!
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
کهگیلویه بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
سایت محترم تابناک کهگیلویه و بویراحمد امروز سه شنبه از بعد از ظهر تا 2 نیمه شب چهارشنبه تصاویر جلسات سید محمد موحد را با ایلات و طوایف کهگیلویه بزرگ اعم از (بهمئی ها و بویراحمدی ها و چرامی ها و ساداتی ها میرسالاری ها و طیبی ها و دشمن زیاری ها و سادات رضاتوفیق و ...) ساکن یاسوج که هر کدامش یک نخبه و یک ایدئولوگ و یک ایده پرداز و ... می باشند و هر کدامش 1000 نفر را به دنبال دارد دریافت و به نمایش بگذارید تا همه بدانند مردم کهگیلویه بزرگ این بار قصد دارند موحد را با رای بالای 80 در صد راهی بهارستان کنند تا هم مظلومیت موحد را و هم مظلومیت مردم کهگیلویه بزرگ را مشاهده کنند آنهایی که 12 سال گذشته باعث شدند که به هر طریق ممکن موحد به مجلس راه پیدا نکند ...
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۰
موحد یا هاشمی ،هر دو مرگ کهگیلویه رو رقم زدن
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۲۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
کهگیلویه بزرگ، یعن کهگیلویه ی موحد چون موحد بزرگ است
رضایی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۶:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
آنهایی که میگویند موحد 16 سال چه کار کرد؟چر این سوالو از جناب سردار نمیپرسید؟فرض کنیم موحد نماینده بدی بود خوب جناب سردار یک دور نه دو دور از ایشون حمایت میکرد نه 4دور.تازه اصلا اشتباه کرد هر 4 دور ازش حمایت کرد پس چرا شناسنامه اش مهر شهرستان بهبهان خورد و در بهبهان به موحد رای داد فرض کنیم باز هم اشتباه کرد چرا دور قبل باهاش میثاق نامه نوشت هر چند زیرپا گذاشت.پس ببیند از همون اول همراه موحد بود تا لحظه ی آخر.پس یا انتقاد از موحد نکنید یا اگر منتقد هستید به اصلاحطلبان گرایش داشته باشید نه به جناب سردار. درآخر بپرسید این 12 سال دیگران چه کار کردند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار