استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با تشریح جزئیاتی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی از وزیر بهداشت  خواست تا با سفر به استان از نزدیک با روند اجرای این طرح ها و میزان اعتبارات ارزی و یا ریالی این طرح ها آشنا شود.
کد خبر: ۸۱۰۱۴۲
تاریخ انتشار: ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۳ 31 December 2019

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از برنامه های استاندار کهگیلویه و بویراحمد دیدار با مسئولان کشوری جهت شتاب بخشی به روند توسعه استان است . خبرگزاری دولت (ایرنا) با انتشار خبری از دیدار استاندار با وزیر بهداشت نوشت : حسین کلانتری استاندار کهگیلویه وبویراحمد در سلسله دیدارهای هفتگی خود و در راستای پرکردن شکاف عمیق توسعه ای این استان این بار با سعید نمکی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیدار و گفت و کرد.
نمکی با حکم اسحاق جهانگیری فرمانده ستاد اقتصاد مقاومتی کشور به عنوان وزیر معین(پشتیبان) این ستاد در استان کهگیلویه وبویراحمد نیز معرفی شده است.
بدون شک این دیدارعلاوه بر اثربخشی در حوزه تخصصی وزیریعنی بهداشت و سلامت ، از منظر اقتصادی و به فراخور مسئولیت دیگرش در ستاد اقتصاد مقاومتی و همچنین آشنایی و بررسی طرح های مهم و اولویت دار در این بخش می تواند منشا برکات و امیدبخشی فراوانی برای استان باشد.
کلانتری در دیدار با نمکی  درخواست ها و مطالبات مردم استان را به اطلاع وی رساند و خواستار توجه، پشتیبانی و نگاه ویژه دولت برای رونق و توسعه بیش از پیش و همچنین رفع محرومیت های تاریخی این استان شد.
وی ابتدا گزارشی از وضعیت حوزه بهداشت و درمان از جمله کمبودها و دغدغه های این بخش مهم در کنار دستاوردها و موفقیت های عظیم بویژه در زمینه اجرای موفقیت آمیز طرح تحول سلامت در استان ارایه داد.
کلانتری همچنین با توجه به برخی نیازهای مبرم بویژه در زمینه کمبود پزشک متخصص ،تجهیزات پزشکی و درمانی برای بیمارستان های تازه تاسیس استان، ساماندهی  وضعیت هتلینگ بیمارستان های قدیمی و ضرورت بازسازی و تجهیز امکانات ، ضرورت اجرای منظم نظام ارجاع و بهبود وضعیت بهداشتی در روستاها و همچنین ساماندهی وضعیت نیروی انسانی مورد نیاز در بخش های مختلف خواستار توجه ویژه دولت تدبیر و امید و وزارت بهداشت در این حوزه شد.
وی در این دیدار تاکید کرد: حوزه سلامت در استان کهگیلویه وبویراحمد در کنار برخی کمبودها، نیازها و ضرورت های موجود اما با کمک و توجه دولتمردان و وزارت بهداشت یکی از بخش های فعال، کارآمد و اثربخش و مورد رضایت نسبی افکار عمومی ظرف سالهای گذشته از جمله با اجرای طرح تحول سلامت بوده است.
کلانتری یادآور شد: دولت تدبیر و امید با تحقق یکی از برنامه های پایه ای خود و با هدف کاهش بار مالی و هزینه های سرسام آور و همچنین دسترسی عادلانه اقشار مختلف مردم به شاخص های درمانی مناسب اقدام به اجرایی کردن طرح تحول سلامت کرد تا به این نیاز مبرم و حق مغفول مانده ملت پاسخ مثبت داده باشد.
وی همچنین خواستار نگاه راهبردی و خاص دولت و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در تامین و تخصیص اعتبار مورد نیاز طرح ها و پذیرش طرح های بیشتری از این استان از سوی سازمان برنامه و بودجه شد.
استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین با تشریح جزئیاتی از طرح های مهم اقتصاد مقاومتی از وزیر بهداشت  خواست تا با سفر به استان از نزدیک با روند اجرای این طرح ها و میزان اعتبارات ارزی و یا ریالی این طرح ها آشنا شود.
کلانتری تصریح کرد: از مجموع ۴۷ طرح معرفی شده به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در سال جاری ۱۸ طرح ان به تصویب رسید.
وی یادآور شد: از میان این ۱۸ طرح نیز سه مورد آن شامل تکمیل جاده ملی پاتاوه – دهدشت ، سد تنگ سرخ بویراحمد و همچنین پتروشیمی گچساران نیز به عنوان طرح های اولویت دار شناخته شده اند.
وزیر بهداشت در این دیدار گفت: در اسرع وقت با حضور در استان کهگیلویه وبویراحمد علاوه بر بازدید و بررسی مشکلات و چالش های فراروی استان در حوزه بهداشت و سلامت وضعیت طرح های مهم اقتصاد مقاومتی را نیز از نزدیک بررسی خواهد کرد.
وی یادآور شد: با نگاه مثبت دولت به حوزه سلامت و اولویت قرار گرفتن این بخش در توسعه زیرساخت ها و کاهش پرداخت از جیب بیمار، ماندگاری کادر پزشکی در مناطق محروم و کمتر توسعه یافته و رسیدگی ویژه به بیماران خاص و سخت درمان دستاوردهای مهمی کسب شده است.
نمکی تصریح کرد: یکی از اولویت های مهم دولت و وزارت بهداشت توسعه خدمات بهداشتی و درمانی در قالب نظام ارجاع و طرح پزشک خانواده ها بویژه در مناطق محرومی همچون کهگیلویه وبویراحمد است.
وی  همچنین گفت: با سفر به کهگیلویه وبویراحمد و شناسایی طرح های مهم و اولویت دار اقتصاد مقاومتی و همچنین ارائه جزئیات آنها به ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی و هیات دولت برای تامین و اختصاص اعتبارات لازم و مورد نیاز آنها اقدام خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار