سعی کردم نانی که به دست می‌آورم حلال باشد و یک روز به یکی از دوستانی که ایراد می‌گرفتند اعلام کردم شاید در دارایی شما سهوا مال حرام رفته باشد ولی در دارایی من سعی کردم سهوا هم مال حرام نرود.
کد خبر: ۸۱۰۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۴۵ 01 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، یکی از مواردی که همواره در دوره پس از انقلاب مطرح بوده است ، بحث میزان دارایی های مسئولین در نظام اسلامی است که منتقدان پولداران انقلابی ! بر این عقیده اند که بسیاری از این افراد از انقلاب سوء استفاده کرده و مال و ثروت اندوزی کرده اند و عده ای معتقدند برخی از این افراد در دوران رژیم گذشته درآمد و املاکی به صورت نامشروع داشته اند و قاعدتا نباید این درآمدها و املاک در دوره انقلاب برای آنان می ماند و باید به نفع عموم مصادره می شد . این در حالی است که چنین افرادی که برخی از آنان به دلیل خوش خدمتی اجدادشان به خوانین و ارباب که عمدتا با فشار به مردم همراه بوده است در دوره پس از انقلاب توانسته اند موقعیت و جایگاه خود را به لطف نظام اسلامی بالا ببرند و حتی از خوانینی که زمانی در دربار آنان خدمت می کردند ، پیشی بگیرند. غلام رضا تاجگردون یکی از افرادی است که خود به مباشری پدرش در دربار خوانین اذعان می کند و اخیرا هم در مصاحبه ای به موضوع اموالش پرداخته است.
 
دارایی های تاجگردون ، از فرزند مباشری خان تا زایش مال در انقلاب
 
غلامرضا تاجگردون رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای  اسلامی طی گفت‌وگوی تصویری با خبرگزاری خانه ملت نکاتی را درباره اموال و دارایی‌اش بیان کرده است .
متن این گفت‌وگو به شرح زیر است:
نمایندگان موظف شدند لیست اموال خود را در سامانه‌ای که توسط قوه قضائیه طراحی شده، ثبت کنند، مایل هستید اموال خود را اعلام عمومی کنید؟
بنده کد را دریافت اما تاکنون فرصت نکرده‌ام که لیست اموال خود را وارد این سامانه کنم و به نظرم تمامی نمایندگان مجلس باید این اقدام را انجام دهند.چه کسانی که اموال زیادی داشته و چه کسانی که اموال کمی دارند. من در سال 45 متولد شدم و پدر بنده از مالکان بود و سال 47 یعنی در سن دو سالگی سند یک قطعه زمین در چندین هکتار به نامم خورده است که این اموال در طی زمان زایش پیدا کرده است. بنده و برادرانم حدود 400 هکتار زمین داریم که این زمین ها مکانیزه بوده، آب دارد و کشاورزی در آن می‌شود، به یاد می آورم که وقتی در سال 67- 66 دانشگاه آمدم 21 یا 22 سالم بود، یک آپارتمان در خیابان وزرای تهران پارک ساعی خریدم. بنابراین اگر مالی دارم و زیاد می‌شود چیزی نیست که به خاطر مجلس یا دولت باشد بلکه زایش مالی بوده که از گذشته وجود داشته است.
 خانه چند متری بود؟
حدود 60 تا 70 متری البته بعدها و پس از مدتی آن را فروخته و بزرگتر کردم و اصطلاحا تبدیل به احسن کردم. از 24 سالگی جزو مدیران ارشد کشور و دارای حقوق بالا بودم. هوش حداقلی معیشتی دارم نه اینکه در کار بیزینس باشم، هیچ‌گاه بیزینس، بنگاه اقتصادی و شرکت نداشتم، فعالیت اقتصادی برای خودم نکردم، اما خانه‌ای فروخته و زمینی خریده ام یا خودرویی خریداری کرده و خودرویی دیگر فروخته ام.  مدیر نمونه کشور شدم و نشان خدمت دریافت کردم. زمانی که فردی نشان خدمت دریافت کند، به او یکباره صد سکه می‌دهند و نه من هر کس نشان خدمت گرفته این سکه ها را دریافت کرده است.
 شما نشان خدمت گرفتید اما سکه‌ها را دریافت نکردید؟
گرفتم، می‌گویم نه اینکه فقط من دریافت نکرده باشم بلکه همه گرفتند، حالا صد سکه امروز معادل 500 میلیون تومان است، فرضا من این صد سکه و سکه های دیگر را به مناسبت های مختلف و پاداش ها نگه داشته باشم می‌شود معادل 500 سکه. دارایی و زمین‌های من تنها همان زمین‌ها نبود. پدرم برای منزل مسکونی و زمین با قابلیت مسکونی نیز گذاشته بود، که آن خانه را به پسرم دادم.
مانند تمامی کارمندان سازمان برنامه و بودجه در تعاونی مسکن شرکت کرده و یک آپارتمان 70 -80 متری در فرحزاد دارم که متعلق به تعاونی مسکن است،  7 الی 8 سال در شیراز خدمت کردم در تعاونی آنجا نیز حضور داشتم و مثل مابقی کارمندان و مدیران در آن تعاونی دارای آپارتمان شدم. در دوران دولت آقای احمدی نژاد چون کار خاصی نداشتم و فقط در دانشگاه بودم بیشترین درآمد را کسب کردم و دارایی ام در آن دوره افزایش پیدا کرد. چون زمانم آزادتر و هزینه‌هایم هم پایین تر بود نه مثل الان که نماینده‌ام و باید هزینه کنم. آن زمان کسی مطالبه پول نمی کرد. مثلا در آن زمان یک جا مشاوره می‌دادم و برای یک روز در هفته 10 میلیون تومان دریافت می کردم، در حالی که با 20- 30 میلیون آن زمان می‌شد یک قطعه زمین در یکی از شهرها خریداری کرد و با 80- 70  نیز یک آپارتمان کوچک خرید.
مدیری که ساعتش رولکس و کفشش تعمیریست، فاسد است
اموالم این طور تعریف می شود. من این اموال را از بچگی داشتم و سعی کردم این اموال حلال باشد. من یک روز به یکی از دوستان که ایراد می‌گرفتند گفتم که شاید در اموال شما سهوا مال حرام رفته باشد ولی در اموال من سهوا هم سعی کردم مال حرام وارد نشود. متمول بی‌درد نیستم ، تجملاتی زندگی نمی‌کنم ولی سعی نکردم مالم را کتمان کنم که طرف بگوید می‌تواند سوار لکسوس شود ولی با پراید رفت و آمد می‌کند. این کار زشتی است. یک دوست عاقلی می گفت" اگر مدیری را دیدید که ساعتش رولکس و کفشش نیم‌تخت یعنی تعمیر شده بدانید این مدیر فاسد است. همیشه در ذهنم بوده که همه چیز را با هم تطبیق دهم یعنی زندگی خود را با واقعیت تطبیق بدهم. کفشم را نیم تخت نزنم و ساعت رولکس در دستم باشد. اموالم را ریزتر و با تمام جزییات در سامانه قوه قضائیه ثبت خواهم کرد، البته اگر ثبت هم نکنیم آنقدر زیر ذره‌بین بوده و کنترلمان می‌کنند که امکان ندارد کار خطایی انجام دهیم.
برچسب ها: تاجگردون ، مباشر خان
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
وقتی من مدیر نمونه کشور شدم و یا نشان خدمت گرفته‌ام به یک باره ۱۰۰ سکه به عنوان هدیه به من دادند هر چند این سکه‌ها را تنها من نگرفتم بلکه به آنها که نشان خدمت گرفتند دریافت کردند . برو درست نگاش کن فرمود سکه ها رو نگرفتم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
سلام
درسته بر بعضی از کارهای اقای تاجگردون نقد وجود داره ، که این نقد برهمه هم هست . ولی ایشان فردی مهم در کشور می باشد که خیلی توانسته به توسعه استان کمک کند .نباید برای یک پست نمایندگی این شخصیت را نباید تخریب کرد . در این اوضاع و احوال پارتی و پارتی بازی وجود ایشان غنیمته .
آه مظلوم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
خدا خیرنلینی ووارثی برات نمونه واموالت خیرات بشه
هرچه میخواهی ببر امانبرنان کسی جناب...
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۱
حق با شماست آقای تاج گردون، این مردم هم اگر اموال نداشته یشان زایش داشت موافق گرانی بنزین بودند
داود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
خانواده........که نوکران منصورخان بودن و با کمک به اعدام منصور خان و تاراج سرمایه اون دم از ملاک بودن می‌زنن!!!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار