تامین اجتماعی
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: شمار بیمه‌شدگان تحت پوشش این اداره کل در اسفند سال گذشته ۲۹۸ هزار و ۸۰۶ نفر بود که این شاخص در مرداد ماه امسال به ۳۰۳ هزار و ۱۸۹ نفر افزایش یافته است
کد خبر: ۸۱۰۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۴ 01 January 2020
 
 
 نتیجه تصویری برای تامین اجتماعی"
 
محمد رضا بیدهندی در میزگرد خبری مسئولان استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد بیمه‌شدگان اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در این مدت یک و پنج دهم درصد افزایش یافته است.

وی ادامه داد: بسیاری از کارگاه‌ها که فعالیت تولیدی گذشته در آن‌ها توجیه اقتصادی نداشته و تعطیل بودند اکنون فعال شده و برخی کارگاه‌ها نیز مایل به تسویه بدهی‌های گذشته هستند که این نویدی از رونق تولید است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی  گفت: تصویب قوانین مغایر با اصول و قواعد بیمه‌ای از جمله عواملی است در مدت ۲ دهه گذشته سازمان تامین اجتماعی را با مشکلاتی مواجه کرده است.
بیدهندی افزود: تصویب و ابلاغ این قوانین مکانیزم منابع و مصارف سازمان تامین اجتماعی را با مشکلات متعددی روبه‌رو کرده است.
وی ادامه داد: اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی از نظر اداری تیپ ۲ است و اکنون حدود ۵۰۰ نفر نیروی انسانی در ۲۲ شعبه اجرایی شامل ۱۶ شعبه مادر، ۲ شعبه اقماری و ۹ کارگزاری به خدمت رسانی به بیمه شدگان این سازمان در این استان اشتغال دارند.
بیدهندی افزود: مصارف سازمان تامین اجتماعی بر ۲ دسته شامل مصارف بلند و کوتاه مدت تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: مصارف بلند مدت شامل بازنشستگی، بازماندگان و کارافتادگان و مصارف کوتاه مدت شامل خدمات متعدد از جمله هزینه بیمه بیکاری و زایمان است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی اظهار داشت: خدمات درمانی این سازمان نیز به ۲ گونه تقسیم می‌شود، خدمات غیرمستقیم که از بخش خصوصی و بخش دولتی خریداری می‌شود و خدمات مستقیم که از سوی خود سازمان ارایه می‌شود و سازمان تامین اجتماعی دومین  تولیدکننده درمان در کشور است.
وی، شمار مستمری‌بگیران اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی در سال ۱۳۸۸ را ۲۹ هزار و ۲۷۴ پرونده عنوان کرد و افزود: شمار این پرونده‌ها در سال جاری به ۷۴ هزار و ۲۷۸ پرونده افزایش یافته است.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مرکزی خاطرنشان کرد: تعداد مستمری‌بگیران اداره کل تامین اجتماعی این استان در کمتر از ۲ دهه حدود سه برابر افزایش یافته است.
بیدهندی گفت: تعداد مستمری‌بگیران اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی سال گذشته ۷۱ هزار و ۷۹۵ نفر بود که  این مورد در مرداد ماه سال جاری بیش از سه هزار نفر معادل ۴۶ صدم درصد افزایش یافته است.
وی ادامه داد: بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی استان مرکزی در سال ۸۶ حدود ۱۹۱ هزار و ۹۳۴ نفر بود که تعداد این افراد در مرداد ماه امسال به ۳۰۳ هزار و ۱۸۹ نفر افزایش یافته است و بیمه شدگان این استان در مدت ۲ دهه گذشته حدود یک و نیم برابر افزایش دارد.
بیدهندی، هزینه‌های اداره کل تامین اجتماعی استان مرکزی را ۲۳ هزار میلیارد ریال ریال عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار