کد خبر: ۸۱۰۶۴۲
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۱ 02 January 2020
به گزارش  تابناک به نقل از ایلنا، محمد علی وکیل در هجدهمین کنگره حزب مردم سالاری با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده از نظر من یک پرستیژ بدون محتوا است، گفت: پایه بودجه براساس صادرات یک میلیون بشکه نفت بسته شده است، اما میانگین صادرات ما سیصد هزار بشکه است. بودجه یک عدد و کاغذ است و یک سوم بودجه فقط واقعیت دارد.
وی ادامه داد: وضع کشور بد است و همه بر این مساله اجماع داریم و همه به یک شکل فریاد می‌زنیم. اما در اینکه چقدر وضع ممکلت بد است، اختلاف داریم. اصولگرا می‌گوید وضع آنقدر بد است که اگر روحانی استعفا دهد خوب می‌شود، ولی من معتقدم مشکلات با تغییر افراد حل نمی‌شود. اگر کل مسئولیت‌ها را به اصولگرایان دهیم، مشکلات حل نمی‌شود.
این نماینده دهمین مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید روند‌ها تغییر کند، تصریح کرد: مجلس اصولگرا و اصلاح‌طلب شعر است. باید مجموعه رویکرد‌ها و سیاست‌ها عوض شود. این رویکرد‌ها سال‌ها دنبال شده و الان باید اصلاح شوند. سهم دولت روحانی در پیدایش بدی وضع کشور تعیین‌کننده نیست، زیرا مجموعه عواملی موجب پیدایش این مشکلات شده است، اما دولت در کاهش مشکلات سهم دارد.
وی با اشاره به اینکه دو جریان گفتمانی برای انتخابات مجلس وجود دارد، افزود: یک جریان اکنون خود را پیروز انتخابات می‌داند و دارد جشن می‌گیرد، چون معتقد است بدون مشارکت مردم، پیروز می‌شود. جریان دیگر اگرچه در ایجاد مشکلات تقصیردار است، اما اعتبارش به حضور مردم است. اما پرسش این است که جریان مردم‌ستیز می‌تواند فریادگر حقوق مردم در مجلس باشد؟ جریانی که طرفدار رای مردم است می‌تواند پای احقاق حقوق مردم بایستد ولو اینکه حقوق، حداقلی باشد.
نماینده مردم تهران گفت: چپ و راست مسابقه گذاشته‌اند که بگویند مجلس تصعیف شده است. اما باید ببینیم چرا مجلس در راس امور نیست؟ چرا مسابقه گذاشته‌ایم که مردم را قانع کنیم که صندوق رای بی‌اثر است؟ در همین مجلس دهم گام‌هایی خلاف خواسته مردم برداشته شد که اگر اصلاح‌طلبان نبودند، جلو این اقدامات گرفته نمی‌شد. با این حال برخی اصلاح‌طلبان علیه مجلس مقاله می‌نویسند در حالیکه می‌بینند چه اراده‌هایی وجود دارد تا صدای مردم خاموش شود. این مجلس در راس امور نیست، اما اگر این مجلس نباشد، صدا‌های موجود در دفاع از حق مردم هم خاموش می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار