آیت‌الله ملک‌حسینی تصریح کرد: افرادی که از دفتر رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به استان سفر می‌کنند مردم احترام لازم را برای آنها قائل شوند تا بلوغ فرهنگی و دینی و اجتماعی خود را نشان دهند.
کد خبر: ۸۱۰۸۳۲
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷ 03 January 2020

آیت‌الله ملک‌حسینی در خصوص کناره‌گیری از نمایندگی ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد توضیحاتی ارائه کرد.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، آیت‌الله سید شرف‌الدین ملک‌حسینی ظهر امروز در سخنانی که بین نماز جمعه و نماز عصر با تسلیت شهادت سردار سلیمانی وی را نماد مقاومت و مبارزه دانست و گفت: نام او لرزه بر اندام جبهه شرک و کفر و استکبار می انداخت و مایه افتخار امت اسلام بود.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در جمع نمازگزاران جمعه شهر یاسوج افزود: امروز انسانی به خدایش پیوست و در آغوش شهدای تاریخ قرار گرفت، که نماد مقاومت در جهان بود.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: جهان کفر، شرک و استبداد به نامش می‌لرزید و هرگاه نام او در رسانه‌ای از رسانه‌های جهان به گوش می‌رسید، مؤمن به نامش افتخار می‌کرد و مقاومت به خود می‌بالید و جبهه شرک، کفر و استکبار لرزه بر اندامشان می‌افتاد.
نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: شاید آن لحظه که جسم پاک سید الشهدا در گودی قتلگاه با خونش آغشته بود، یزید و جبهه کفر گمان می‌کرد برای همیشه کار جبهه ایمان و جبهه توحید را ساخته است.
آیت الله ملک حسینی افزود: او باور نداشت که اگر این سر بریده شد، هزاران، میلیون‌ها و میلیاردها سر و سرافرازی در جهان بلند شد و شکل گرفت. اگر دست‌های ابوالفضل العباس (ع) در مسیر القمه تا به گودی قتلگاه حمل شد، احساس می‌کرد، دستی پرچمی را بلند نخواهد کرد و اما چه پرچمداران بزرگی در تاریخ برای دفاع از دین پا گرفتند.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: مسیر شهادت، مسیر همیشگی برای مردان سترگ تاریخ بوده است و پس از آن فتح و پیروزی در انتظار جبهه دین و ایمان است. و این شهادت بر این سردار بزرگ و بازوی رهبر انقلاب و پرچمدار مقاومت گوارا باد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: این شهادت بر او و همرزمانش که در کشوری شهید شدند که شهدای بزرگی به تاریخ اسلام تقدیم کرده است، گوارا باد.
وی ابراز داشت: گوارا باد بر او و هم رزمانش که در خطه ای و در کشوری شهید شدند که شهدای بزرگی به تاریخ اسلام تقدیم کرده است.
آیت الله ملک حسینی عنوان داشت: سلام خدا بر او و هم رزمانش که در خطه ای شهید شدند که اسلام از آن به سراسر دنیا ترویج یافت وان شا الله در غیاب امام عصر نیز انقلاب امام عصر و توحید از همین نقطه فریادش به جهان بلند خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان گفت: او به عهدش (عهد مردانگی، ایستاندن در کنار آرمان‌ها، عهد ایستادن در مقابل شیطان، طاعت ناپذیری از شیطان، مردانه و شیر مردانه و غیرتمندانه ایستادن و دفاع از مظلومان) به عنوان عهدی الهی وفا کرد.
آیت الله ملک حسینی عنوان کرد: این عهدی است که خدای متعال فرمود که در میان مؤمنان مردانی هستند که بر این پیمان ایستادند و برخی شهید شدند، اما این چشمه جوشان است و پایان ندارد. وقتی که ولایت انقلاب، ولایت مقاومت را ترسیم کرده، باید ایستاد و در کنار آن مرد بزرگ، بی شک مردان بزرگ دیگری بودند که جایگزین او خواهند بود و خداوند آنها را برای آینده، بیشتر و بیشتر کمک و مدد خواهد کرد.
عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: این جبهه، جبهه پایان نایافتنی و چشمه جوشانی است که خداوند متعال تا پیروزی نهایی و قیام امام عصر (عج) آن را جوشان و درختی پر ثمر و حرکتی بالنده قرار خواهد داد.
وی اظهار داشت: آنگونه که رهبر عزیزمان به روح پاکش تبریک گفت، تبریک می‌گوئیم، به امام عصر و آنانی که چنین فرزندی را تربیت کردند و درس شهادت دادند و شاگرد موفق وقتی استادش او را با موفقیت ببیند، باید به شاگرد استاد تبریک گفت. اما در رسای او نیز باید خون گریست که چنین مردان بزرگی کم اند، مگر اینکه خدا بخواهد و مدد کند، که خواهد کرد. هستند کسانی که خداوند متعال آنها را جایگزین شهدا کند.
آیت الله ملک حسینی گفت: شهید زنده است یعنی به حیات ابد و این آیه قران و آموزش قران است. کسانی که در راه خدا کشته می‌شوند، برای آینده پیوسته هدایت می‌شوند تا در برزخشان مسیر مؤمنان را برای ادامه حرکت هموار کنند.
وی افزود: دغدغه داشتند تا جبهه ایمان بر شرک، اسلام بر کفر و مقاومت بر استکبار پیروز شود. این دغدغه مندی پایان خواهد یافت با پیروزی و خدا فتح و پیروزی را بعد از شهادت این شهیدان نثار جبهه عظیم مقاومت خواهد کرد و اصلاح خواهد کرد این دغدغه‌ها را و پایان خواهد داد با پیروزی، ان شا الله.
آیت الله ملک حسینی گفت: پرچمدارانی خدای متعال به رهبر معظم انقلاب خواهد داد که بتوانند بهتر از گذشته، پرشتاب‌تر از گذشته، انتقام این خون‌ها را با تکیه بر اراده الهی بگیرند و خدای متعال انتقام خواهد گرفت.
آیت الله سید شرف الدین ملک حسینی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص دلایل کناره گیری اش از نمایندگی ولی فقیه در استان افزود: انقلاب با حمایت بزرگ مرد معاصر امام خمینی (ره) شکل گرفت و مؤلفه‌های حاکمیت تغییر یافت اما نهادها و نهاده‌های جدیدی لازمه شکل گیری انقلاب و نظامی است که انقلاب به بار می‌آورد.
وی بیان داشت: نهادی به نام نهاد فاخر نماز جمعه و نهادی به نام نهاد نماینده ولی فقیه، این دو برای نقش هدایتگری و برای نقش هدایت در عرصه فرهنگ و سیاست و اجتماع شکل می‌گیرد.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: تاریخ انقلاب ما در این چهل ساله در این منصب‌ها مردان بزرگی را به خود دیده که آمدند و رفتند و یا جان پاک خود را مثل شهید سلیمانی تقدیم خدای متعال کردند.
هدایت‌ها باید استمرار یابد
وی افزود: هر اتفاقی که برای انقلاب می‌افتد و هر شکلی که صورت بپذیرد باید انقلاب و آرمانهای انقلاب بماند و هدایت‌ها باید استمرار یابد.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: عصر حاضر اگر عزتی یافت و برای همیشه قرن، نامش در تاریخ ماند، به خاطر شکل گیری انقلاب در این دوران بود که ساختار جهان را به هم ریخت و اجازه ددمنشی‌های متوالی و متکاثر را به دشمنان خدا و ملت‌ها نداد.
وی افزود: هشدارهای او بشریت را هوشیار کرد کشورهایی به فریاد برآمدند و بیدار شدند و ایستادند، کشته می‌دهند اما زیر بار ذلت نمی‌روند و این انقلاب به قیمت مردانگی، شجاعت رشادت و صداقت انسان‌های پاک باید بماند.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه در درون کشور این دو نهاد نیاز این انقلاب است و باید هر روز که جلو می‌رود آبرومند تر و آبرومندتر باشد، گفت: در این استان سالهای سال این دو جایگاه متفاوت بود و مرحوم آیت الله العظمی ملک حسینی به لحاظ اینکه این خطه و سامان ولو زادگاه مادری اش بود اما نماز را در این خطه شکسته می‌خواند بنابر این نمی‌توانست امام جمعه باشد و از سویی امام از آن بزرگ خواسته بود که تا نمایندگی را بپذیرد و پذیرفته بود و بعد از امام در دوران مقام معظم رهبری به آن مسئولیت ادامه داد تا به خدایش پیوست و آن شکوهی که در تشییع آن مرد بزرگ شما برای استان که نه برای کشور نشان دادید برای همیشه در تاریخ این ملت خواهد ماند.
وی بیان داشت: این ادامه یافت تا اینکه سیاست در دفتر مقام معظم رهبری و شورای سیاستگذاری ائمه جمعه برای وحدت این دو جایگاه تغییر کرد. از یکسال و اندی پیش به این حقیر پیشنهاد شد که تو امامت جمعه را بپذیر و من هم به لحاظ مشکلاتی که مکرر گفته شده نمی‌توانستم که دقیقاً مشابه مشکل مرحوم آیت الله ملک حسینی بود و بنابراین همان لحظه مطرح کردم که آماده هستم به سادگی کنار بروم و هر تصمیمی که گرفته شود و هر عزیزی که بیاید او را همراهی و حمایت کنم.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: ۹ ماه پیش، پنج شش ماه قبل و سه چهار ماه قبل این تکرار شد و من گفتم عزیزی را پیدا کنید که بتواند هر دو را انجام بدهد اما چرا آشکارا با مردم و با روحانیت استان در میان نگذاشتم من یک وظیفه‌ای داشتم که باید آن را بگویم و زیاد هم اظهار تأسف کنم و آن حرمت به آیت الله حسینی است که به مثابه پدر و استاد من بودند و من زانوی لرزان ایشان را که بعد از ۱۱ عمل می‌آمد و نماز می‌خواند در نماز جمعه یاسوج، یاسوجی که نماز جمعه‌اش در مقیاس نمازهای جمعه کلان شهرها شلوغترین نماز جمعه بود، دیدم.
وی افزود: برخی از شهرها ۲۰ برابر یاسوج جمعیت دارند و اما دو، سه یا چهار برابر یاسوج آحاد نماز جمعه‌اش بودند و این افتخار برای همیشه شما خواهد ماند و در صفحه هدایت‌های آیت الله حسینی این مرد بزرگ، این انسان بزرگ و باشخصیت و ثبات یافته و با غیرت و با شرف، اما بزرگ به لحاظ علمی و شخصیتی که در پشت وقار و متانت او این عظمت علمی مخفی بود، باید احترام و سکوت می‌کردم تا روزی که ایشان بگویند من دیگر امامت نمی‌کنم وقتی شنیدم ایشان تصمیم دارند در نماز جمعه اعلام کنند، بنده هم کناره گیری را اعلام کردم.
نماینده مردم کهگیلویه و بویراحمد در مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: بی حرمتی به شما نکردم چون اگر من نمایندگی را پذیرفتم در حکم مقام معظم رهبری و به درخواست ارادتمندان آن مرحوم بود و من لایق این نبودم که عطف شوم بر نام مرحوم آیت الله ملک حسینی، اما پیشنهاد بود و باید به مردم در آغاز می‌گفتم چون به درخواست مردم بود اما بعضی مواقع فضیلت‌هایی است که جلوی تمامی خواسته‌ها را باید بگیرد، باید با مردم صحبت کنم اما آیا یک فضیلت و حرمت گذاشتن به امام جمعه معظم را نادیده بگیرم؟ این را روا ندیدم و حاضر بودم هر تاوانی بپردازم و هر اتفاقی بیفتد، اما حاضر نبودم این فضیلت را کنار بگذارم.
آیت الله ملک حسینی افزود: تا اینکه اخیراً چند ماهی است که برنامه‌هایی صورت گرفته و تصمیم این است که عزیز دیگری بیاید و من نکاتی را اینجا عرض می‌کنم اول اینکه از تمامی ابرازاحساسات شما مردم با غیرت و باشرف سپاسگزارم و بی اعتنایی به احساسات و کرامتها و شرافتها ندارم بنابراین در کنار این مردم خواهم بود و خواهم ماند، معنا ندارد کجابروم برای چه بروم؟
وی اظهار داشت: شیوه همان شیوه است، صحبتها همان  صحبتها است، حرف‌ها همان حرفهاست، نفرت از تفرقه‌ها و باندهای سیاسی همان نفرت است سخنرانی‌ها همان سخنرانیهاست، دفاع و غیرت نسبت به انقلاب همان غیرت است، هیچ فرقی نخواهد کرد چون اینها مربوط به عنوان نیست و باید بماند بی شک من باید بمانم تا حمایت کنم و همراهی کنم با عزیزی که می‌خواهد بیاید و به شما خدمت کند.
آیت الله ملک حسینی با بیان اینکه اگر بروم یعنی اورا تنها گذاشته‌ام یعنی حمایت نکرده‌ام برای چه این کار را بکنم، گفت: اما نکته دیگر ابراز تشکر از شما بزرگواران، ابراز محبت شما نه به بنده بلکه به بیت مرحوم مرحوم آیت الله ملک حسینی به لحاظ خدمتهای آن مرحوم است. مبادا خدای نکرده موجب کم محبتی به دیگری یا دیگران شود و این را بدانید و همه بدانید مخصوصاً به روحانیت عزیز عرض می‌کنم، خدمت آن مردم بزرگ به مردم با چه واکنشی پس از سال‌ها روبرو می‌شود و ای روحانیت بدانید چنانچه راست بگویید با مردم و خدمت بکنید به مردم اینچنین خواهند بود.
وی افزود: بنابراین این سرمایه را من تقدیم می‌کنم به همه خدمتگزارانی که می‌خواهند به انقلاب و نظام خدمت کنند، چه سرمایه‌ای بالاتر از اعتماد و همراهی مردم.
آیت الله ملک حسینی اظهار داشت: مردم شاید یک دغدغه مندی داشته باشند از اینکه کسی فردا غیرت آنها را نکشد، اختلاف‌ها شعله ور شود اما و دروغ‌ها و تهمتها توسط کسانی که دروغ گفتن را گاه واجب می‌دانند، شکل بگیرد اولاً داوری نسبت به آینده و احتمال نسبت به آینده غلط است، بی شک هر کس که در جایگاه نمایندگی ولی فقیه قرار بگیرد باید قاعده‌ها و اسلوب‌های ادب، وقار کلام و هدایت رهبری این مرد بزرگ را برای خود اسوه قرار دهد.
وی تصریح کرد: باید پدر برای همه باشد باید در برابر هر تهمتی هر غیبتی، هر هتاکی، هر بی بند و باری، هر ظلم، هر مفسده‌ای و هر ژست مبارزه با فسادی مقاومت کند تا مردم به حقوقشان برسند و این جایگاه چنین امری را ایجاب می‌کند، پس محبت شما را من تقدیم کردم به همه کسانی که خدمت می‌کنند و در دغدغه مندی شما را هم خواهم گفت نه چنین نیست و خدا کمک خواهد کرد و مدد می‌کند که او بتواند وحدت و صلح و آرامش را انسانیت و شرافت و انقلابی بودن و مبارزه و خدمت را در این جامعه نهادینه کند.
آیت الله ملک حسینی بیان داشت: از شما همه مردم بسیار سپاسگزارم و از مسئولان و همراهیشان و از خانواده هم عذرخواهی می‌کنم و هر کسی که بیاید قطعاً بهتر، کار آمدتر، مؤثرتر و نافذ تر عمل خواهد کرد، آینده بهتر از گذشته خواهد بود اگر خدا بخواهد و ما بخواهیم انشاالله.
وی افزود: فضل و ادب و کمال حجت الاسلام سید نصیر حسینی را در دهدشت دیده‌ایم و شنیده‌ایم و بی شک آن منش همراه با این جایگاه می‌تواند بستری برای خدمت برای همه شما باشد و من همراهی و حمایت خواهم کرد و بی شک چنین اخلاقی ایشان را در برابر هر فتنه و فسادی مقاوم خواهد ساخت و آن منشی که از ایشان سراغ داریم اجازه نخواهند داد که این اضطراب‌ها استمرار یابد. بدون شک به حول و قوه الهی و به مدد الهی به شما بیش از بنده خدمت خواهند کرد.
وی با بیان اینکه بی شک بلوغ اجتماعی و کرامت انسانی شما حتماً به کسانی که که آمدند احترام خواهد گذاشت و احترام بگذارید و مبادا لطف شما و ابراز محبت شما به من باعث شود که عزیزی خدای ناکرده مورد کم مهری قرار گیرد، گفت: این بلوغ اجتماعی شما و بلوغ فرهنگی و اخلاقی شماست تا باز یک بار دیگر کشور بفهمد که استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان فاخر است که اگر یک صدم جمعیت را دارد مثل اینکه ۹۹ درصد اندیشه ایران را داراست و عاقلانه و هوشیارانه حاضر باشید.
آیت الله ملک حسینی تصریح کرد: دعوت می‌کنم خود و همه را به رعایت دین و دهان بستن از دروغ، تهمت، بستن باب فتنه، نکنید حیف مردم به این خوبی است که ما بخواهیم خدای ناکرده مردم را ملعبه ای برای بازی‌های سیاسی و باندی و ایلی و طایفه‌ای خود بکنیم.
وی افزود: انتخابات نزدیک است و خدا را حاضر و ناظر بگیرید و برای برد و شکست دیگران دین خود را نبازید، نمی‌ارزد برادر من و تو به مجلس برود اما به قیمت باختن دین من، حیف است، می‌خواهد برود می‌خواهد نرود بگذار من پیروز شوم با حفظ دینم و هر کس دین خود را حفظ کرد او پیروز میدان انتخابات است.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار