با اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی
خبر بسیار غیره منظره و شوک آور بود به گونه ای که برای بسیاری از مردم تاکنون حالتی از بهت و حیرت حاکم است و نمی توانند یا نمی خواهند بپذیرند که سردار سلیمانی دیگر فرمانده میدانی محور مقاومت نیست.
کد خبر: ۸۱۱۰۲۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۳ 04 January 2020
خبر بسیار غیره منظره و شوک آور بود به گونه ای که برای بسیاری از مردم تاکنون حالتی از بهت و حیرت حاکم است و نمی توانند یا نمی خواهند بپذیرند که سردار سلیمانی دیگر به عنوان فرمانده میدانی محور مقاومت نیست.
پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی توسط اشغالگران آمریکایی در نزدیکی فرودگاه بغداد در ساعات اولیه صبح ، کم کم مردم متوجه این موضوع شدند و واکنش ها آغاز شد و همه گروه های سیاسی و اجتماعی با ابراز ناراحتی عمیق به همدیگر این مصیبت را تسلیت می گفتند.
پیام تسلیت مسئولین
مسئولین مختلف در هر منصبی اقدام به انتشار پیام های تسلیت نموده و این موضوع را ضایعه ای سنگین بیان می کردند. در این میان استاندار کهگیلویه و بویراحمد با انتشار پیامی تصویری این اتفاق را تسلیت گفت.
 
 واکش های مردمی / شیون و زاری در کف خیابان
اما واکنش های مردمی بسیار متفاوت تر از مسئولین و آنچه که در عمق وجودشان بود را بر زبان آورده و از این موضوع به شدت ابراز ناراحتی می کردند و در خانواده ها هم فضایی حزن انگیز حاکم بود.
واکنش های رسمی تر مردم در مکان های برگزاری نماز جمعه بود که در این مکان ها گروه های مختلف حضور چشمگیری داشتند و همه برای بیان احساس خود آمده بودند.
 
در محل های برگزاری نماز جمعه شیون و زاری مردم خصوصا زنان فضا را پر کرده بود .
واکنش بعدی مردمی پس از پایان نماز جمعه در خیابان های شهرها و مناطق استان بود . در شهر یاسوج این واکنش ها به راهپیمایی ، سردادن شعار بر علیه دشمنان ایران و جبهه مقاومت و مداحی و نوحه سرایی همراه با گریه و زاری مردم بود.
پس از پایان رسمی مراسم و اعلام آن از طرف برگزار کنندگان اما بسیاری از مردم همچنان در خیابان مانده بودند و البته صحبت عمده مردم از تقاضای انتقامی سخت حکایت داشت که اعلام می شد.
 
واکنش های فضای مجازی به خبر شهادت سردار سلیمانی
کاربران شبکه های مجازی و رسانه ها روز گذشته به صورت لحظه ای نسبت به این خبر محتوا ارسال می کردند و واکنش ها هم بسیار زیاد بود. عده ای هنوز نمی توانستند چنین خبری را قبول کنند ، عده ای هم به شدت در حال انعکاس لحظه به لحظه جزئیات خبر شهادت سردار سلیمانی بودند.
آنچه که در فضای مجازی بسیار به چشم می خورد حمایت قاطع همه گروه ها از اقدامات سردار سلیمانی قبل از شهادت و ابراز همدردی و تولید محتوا در رثای سردار سلیمانی بود. ضمن اینکه تمام وضعیت ها و پروفایل های کاربران از تصاویر و کلیپ های مربوط به سردار سلیمانی بود.
البته بودند معدود افراد وابسته به گروه های که همچنان بر مواضع تند خود بر علیه طرف مقابل استفاده می کردند که البته با واکنش تند کاربران مواجه می شدند. ولی آنچه که به صورت کلی از فضای مجازه برداشت می شد یک همگرایی تقریبا کم سابقه در میان اقشار مختلف مردم بود.
انتخابات و خبر شهادت سردار سلیمانی
اما یکی از موضوعات این روزهای استان ، فعالیت های انتخاباتی است که تا قبل از خبر شهادت سردار سلیمانی به صورت بسیار جدی و همراه با تنش های زیاد در حال برگزاری بود. پس از اعلام خبر شهادت سردار سلیمانی اما به یکباره همه فعالیت های تبلیغاتی متوقف شد و همه در پی مدیریت تبعات روحی و روانی این اتفاق حزن برانگیز بودند .
داوطلبین نمایندگی هم به صورت رسمی اعلام کردند که تا چند روز همه برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص متینگ های انتخاباتی و دیدارهای مردمی خود را متوقف کرده اند.
به هر جهت روز جمعه یکی از تلخ ترین روزهای مردم کهگیلویه و بویراحمد همانند دیگر مردم ایران و منطقه بود و هنوز هم شوک این اقدام ناجوانمردانه در جامعه مشهود است و البته بحث های مربوط به شیوه انتقام ایران از آمریکا چیزی است که به شدت در میان مردم رونق دارد و همه منتظر انتقام سخت هستند و شاید تنها عاملی که بتواند کمی مردم را آرام کند ، خبر وقوع انتقام سخت ایران از آمریکا باشد.
 
 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار