پارلمان عراق لحظاتی پیش به خروج نظانیان آمریکایی از این کشور رای داد.
کد خبر: ۸۱۱۵۱۹
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۰ 05 January 2020

به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، پس از حمله نیروهای آمریکایی با دستور مستقیم ترامپ به نیروهای حشد اشعبی و فرمانده سپاه قدس ایران در نزدیکی فرودگاه بغداد ، نمایندگان مجلس این کشور به اخراج نیروهای آمریکا از این کشور رای داد.
فارس در این خصوص نوشت :، پارلمان عراق در جلسه رای‌گیری عصر روز یکشنبه، طرح اخراج نیرو‌های آمریکایی از عراق را تصویب کرد.
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق هم در جلسه رای‌گیری پارلمان این کشور برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های خارجی از کشورش، خواستار خروج فوری نیرو‌های آمریکایی از عراق شد و گفت:: «منفعت عراق و آمریکا ایجاب می‌کند که نیرو‌های خارجی عراق را ترک کنند».
عادل عبدالمهدی تاکید کرد که حضور نیرو‌های آمریکایی در عراق بر مبنای مبارزه با داعش و آموزش نیرو‌های عراقی است. وی گفت که نوع نگاه آمریکا به عراق در رابطه با سیاست‌هایش در قبال ایران، محکوم است. با بسیاری از سیاست‌های آمریکا در قبال عراق موافق نیستیم.
نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق افزود: آمریکا بابت هدف قرار دادن مراکز الحشد الشعبی در القائم عذر خواهی نکرد. وی گفت: «ایران با تروریسم مبارزه و از نیرو‌های امنیتی عراق حمایت کرد. الحشد الشعبی بخشی از سیستم امنیتی عراق است».
نمایندگان پارلمان عراق امروز همچنین لحظاتی قبل از آغاز جلسه رای‌گیری برای تصویب طرح اخراج نیرو‌های خارجی از این کشور، شعار مرگ بر آمریکا و مرگ بر رژیم صهیونیستی سر دادند.
به گزارش السومریه نیوز، نمایندگان عراقی قبل از جلسه رای‌گیری امروز، شعار ضد آمریکای «کلا کلا أمیرکا.. بغداد حرة حرة .. أمیرکا اطلعی بره» (آمریکا برو بیرون و عراق آزاد است) سر دادند.
نمایندگان خواهان خروج نیرو‌های آمریکایی از عراق، همچنین فریاد «کلا کلا یا صهیون - کلا کلا امریکا- نعم نعم للعراق - نعم نعم للشهداء» سر دادند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار