کد خبر: ۸۱۱۵۷۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۰ 05 January 2020
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: بخش مارگون که تا پیش از این از توابع شهرستان بویراحمد محسوب می شد به استناد ماده ۱۳ قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری مصوب سال ۱۳۶۸ به پیشنهاد وزارت کشور و با تصویب هیات دولت به شهرستان ارتقا یافت.
احد جمالی اظهار داشت: در تقسیمات جدید و با مصوبه هیات دولت شهرستان مارگون به مرکزیت شهر مارگون و از ترکیب دو بخش مرکزی و دالون تشکیل می شود.
وی تصریح کرد: بخش مرکزی مارگون از ۲ دهستان مارگون و دالون ایجاد شده است.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه وبویراحمد همچنین یادآور شد: بر اساس تقسیمات جدید روستای جوکار مرکز دهستان دالون و بخش زیلایی به مرکزیت روستای ماشمی از ترکیب دهستان زیلایی و دهستان شورم نیز ایجاد می شود.
جمالی ادامه داد: روستای پوله به عنوان مرکز دهستان شورم در این تقسیمات جدید تعیین شده است.
وی همچنین یاداور شد: در شهرستان بویراحمد نیز بخش مرکزی این شهرستان به شهر یاسوج تغییر می یابد و بخش سپیدار به مرکزیت روستای سپیدار از ترکیب دهستان سپیدار و سیوکی ایجاد شده است.
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: روستای سیوکی مرکز دهستان سیوکی خواهد شد.
با این تقسیمات جدید کشوری استان تعداد شهرستان های کهگیلویه وبویراحمد به ۹ شهرستان و شهرهای استان نیز به ۱۸ مورد می رسد.
 جمالی افزود: شهرستان جدید مارگون با جمیعیتی حدود ۲۱ هزار نفر در فاصله ای حدود ۶۰ کیلومتری یاسوج مرکز کهگیلویه وبویراحمد واقع شده است
حدود ۱۷ هزار نفر از جمیعت این شهرستان جدید روستایی و بالای سه هزار و ۵۰۰ نفر نیز جمعیت شهری دارد.
جمالی تاکید کرد: برخی موقعیت ها و ویژگی های بارز و منحصر به فرد از جمله همسایگی با استان چهار محال و بختیاری ، قرار گرفتن در مسیر جاده ملی پاتاوه – دهدشت و همچنین مسیر یاسوج به اصفهان ، داشتن شرایط مساعد آب و هوایی و ظرفیت های ویژه گردشگری ، قرار گرفتن طرح کارخانه سیمان مارگون با ظرفیت اسمی روزانه ۶ هزار تن و همچنین ظرفیت های منحصر به فرد در حوزه کشاورزی و دشت های حاصلخیز سقاوه ، رودخانه ها و آبشارهای زیبا و مفرح و قطب تولید ماهیان سردابی شرایط و بستر را برای تبدیل شدن این بخش به شهرستان به عنوان یکی از مطالبات و خواسته های بحق مردم فراهم کرد.
 وی بیان کرد: صفر تا صد شهرستان شدن مارگون در یک فرایند قانونی منسجم و با پیگیری های حسین کلانتری و نقش ویژه وزارت کشور بویژه معاون سیاسی وزیر و همچنین حوزه تقسیمات کشوری تایید و با همکاری و نگاه راهبردی دولت و شخص رئیس جمهوری اجرایی شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار