کد خبر: ۸۱۱۵۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۹ 05 January 2020
همه واحد‌های طرح مسکن مهر کهگیلویه و بویراحمد تا پایان امسال واگذار می شود.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد، استاندار این استان در جلسه‌ شورای مسکن گفت: تعداد قابل توجهی از واحد‌های مسکن مهر باقی مانده که در دهه فجر انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار می‌شود.
کلانتری افزود: ساخت حدود ۱۶ هزار واحد مسکن مهر در سال‌های اخیر برای ایجاد سرپناه در دستور کار قرار گرفت که کهگیلویه وبویر احمد در ردیف ۵ استان پیشرو در کار ساخت و واگذاری مسکن مهردر کشور است.
وی همچنین به طرح اقدام ملی برای خانه دار شدن مردم اشاره کرد و آن را فرصتی برای استفاده از ظرفیت‌های ایجاد شده از جمله ۷۰ درصد هزینه ساخت در قالب دریافت تسهیلات دانست.
در این جلسه مدیر کل راه و شهر سازی استان نیز از تصمیم دولت برای واگذاری اسناد مالکیت مسکن مهر خبر داد.
نیک اقبالی گفت: پیش از این مقرر شده بود این املاک در قالب قرارداد‌های ۹۹ ساله در اختیار مالکان قرار بگیرد که با تصمیم دولت برای صاحبان این املاک سند به نام و تک برگ صادر می‌شود.
مدیر کل راه و شهر سازی همچنین افزود: طرح اقدام ملی با ظرفیت ساخت ۲ هزار و ۵۵۰ واحد مسکونی در کهگیلویه و بویر احمد به زودی آغاز می‌شود.
نیک اقبالی اضافه کرد: در مرحله اول کار نام نویسی ظرفیت نام نویسی برای شهر‌های سی سخت، بهمئی و یاسوج تکمیل شد؛ که البته با برسی اولویت‌ها متقاضیان مشمول این طرح برای بهره مندی از مزایای معرفی می‌شوند.
وی با بیان اینکه به زودی برای سایر شهر‌های استان سامانه نام نویسی دوباره فعال می‌شود اضافه کرد: نداشتن سند مالکیت، اقامت بیشتر از ۴ سال در شهر مورد نظر و استفاده نکردن از تسهیلات مسکن از جمله شروط ثبت نام برای ورود به طرح اقدام ملی است.
مدیر کل راه و شهر سازی استان همچنین به ضرورت ادامه طرح‌های باز آفرینی شهری در بافت‌های فرسوده استان اشاره کرد و افزود: با اختصاص بیش از ۴۸ میلیارد تومان اعتبار، افق روشنی فرا روی این بافت‌ها گشوده می‌شود.
نیک اقبالی ادامه داد: در سال آینده با جذب اعتبارات مورد نیاز بافت‌های فرسوده ۸ شهر استان ساماندهی می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار