با وجود هشدارهای مکرر تغییری در شیوه جذب این نیروها بوجود نیامد که نهایتا با محاکمه مدیران اسبق دانشگاه و بیمارستان منجر به صدور رای در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۹۸ شد بنابراین برای مدیران بیمارستان شهید جلیل و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تخلف آنها مشهود و به مراجع قضایی معرفی شدند!
کد خبر: ۸۱۱۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ دی ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۹ 09 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، طی چند سال اخیر یکی از پرچالش ترین دستگاه های استان کهگیلویه و بویراحمد ، دانشگاه علوم پزشکی بوده است به گونه ای که در برخی موارد عملکرد مدیران این دانشگاهخصوصا در بحث استخدام های بدون ضابطه به مراجع قضایی یا بازرسی کشیده شده است.
تا قبل از مدیریت فعلی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، اخبار مربوط به استخدام ها همواره بدون شفافیت لازم بود و تقریبا جزئیات به رسانه ها درز پیدا نمی کرد و گاها جسته و گریخته از نفوذ شدید نمایندگان مجلس بر این دانشگاه سخن به میان می آمد اما مدیریت فعلی در همان ابتدا ادعا کرد که هیچگونه وابستگی به نمایندگان ندارد و نخواهد داشت که به نظر می رسد تا حدودی هم توانسته است بر ادعای خود پایبند باشد به گونه ای که عده ای معتقدند عدم صدور حکم وی از سرپرستی به ریاست به دلیل مخالفت نمایندگان است !
اخیرا هم پرویز یزدانپناه مصاحبه ای با خبرگزاری ایسنا داشته است که در این مصاحبه به طور شفاف از تخلفات مدیران گذشته این دانشگاه رونمایی می کند و بخش هایی از زوایای پنهان استخدام های غیرقانونی در دوران مدیران گذشته را فاش می کند.
یزدان‌پناه در بخشی از مصاحبه خود در خصوص جذب نیرو و دانشگاه علوم پزشکی تصریح کرد: در مجوع ۲۴۰ نفر نیرو در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بدون رعایت قانون و طی کردن ضوابط استخدام و بکارگیری شده بودند.
رونمایی از تخلف مدیران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج !

وی گفت: از مجوزهای سال ۹۶ به بعد برای جذب نیروهای شرکتی و خدماتی به دانشگاه‌های علوم پزشکی داده شده، بکارگیری و جذب نیرو باید در یک فضای رقابیتی و از طریق آزمون باشد که این مجوز برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج به تعداد ۱۴۲ نفر، شهدای باشت ۱۶ و بیمارستان بی بی حکیمه گچساران ۱۶نفر بوده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج افزود: برای بیمارستان بی بی حکیمه گچساران در سال ۹۶ آزمون برگزار شد و ۱۶ نفر نیرو جذب شدند، آزمون بیمارستان شهدای باشت برای جذب ۱۶ نفر نیروی هفته گذشته برگزار شد و آزمون جذب نیرو برای بیمارستان شهید جلیل یاسوج در سال ۹۶ برگزار شد که ۳۵ نیرو جذب و بکارگیری شدند و در سالجاری ۲۸ نیروی از محل ۲۵ درصد سهمیه بنیاد شهید نیز به این بیمارستان معرفی و جذب شدند، تقریبا از مجموع مجوز جذب نیرو در این بیمارستان۷۹ نفر دیگر باقی مانده که باید مدیریت قبلی دانشگاه در یک فضای رقابتی به بیمارستان معرفی می کرد اما متاسفانه رعایت مسایل قانونی نشده و ۷۹ نیرو تحت عنوان شرکتی از طریق ریاست دانشگاه و حوزه پشتیبانی به بیمارستان معرفی که مشغول بکار شدند.
رونمایی از تخلف مدیران در دانشگاه علوم پزشکی یاسوج !

یزدان‌پناه اظهارکرد: همچنین مدیریت اسبق بیمارستان نیز بصورت مستقل حدود ۱۷۰ نیرو بدون رعایت قانون و پرداخت حقوق و مزایای آنها بکارگیری و جذب کرد که سازمان بازرسی آذر ماه سال ۹۷ و پس از آن به این پرونده ورود کرد و با وجود هشدارهای مکرر تغییری در شیوه جذب این نیروها بوجود نیامد که نهایتا با محاکمه مدیران اسبق دانشگاه و بیمارستان منجر به صدور رای در تاریخ ۱۰ مرداد ماه ۹۸ شد بنابراین برای مدیران بیمارستان شهید جلیل و دانشگاه علوم پزشکی یاسوج تخلف آنها مشهود و به مراجع قضایی معرفی شدند و اجازه کار به نیروی فوق تا تاریخ ۳۰ مهرماه ۹۸ در بیمارستان که پایان کار قرارداد شرکت برنده مناقصه بودف داده شد و پس از آن فعالیت این نیروها در بیمارستان غیرقانونی بود.
وی خاطرنشان کرد: مدیریت دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بنا به وظیفه قانونی خود موظف به اجرای دستور قضایی شد البته در تیرماه تا اذر ماه ۹۸ طی نامه ها و مکاتبات مختلف مخالفت خود را به استاندار، سازمان بازرسی و دادگستری با اخراج همه این نیروها اعلام کردیم و بخاطر جلوگیری از مسایل جانبی، حاشیه ای و رعایت حقوق کارگران نمی خواستیم اخراج شوند و اعتقاد به امتحان محدود بین کارگران مشغول بکار داشتیم که با مخالفت نهادهای نظارتی مواجه شدیم که کارگران مذکور به اداره کار مراجعه و دانشگاه در حال پرداخت حقوق و مزایای آنها طی ۱.۵ سال گذشته شده است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ادامه داد: طبق بازرسی‌های اخیر انجام شده از سوی وزارت بهداشت از دانشگاه علوم پزشکی یاسوج دانشگاه موظف به برگزاری آزمون بصورت عمومی شد اما تعداد سهمیه را از ۷۹ نفر به ۱۰۰ نفر افزایش داده شده است که در آینده نزدیک عملیاتی و اجرا خواهد شد.
در محاکمه مدیران نقشی نداشته ام
یزدان‌پناه عنوان کرد: بکارگیری نیروهای خدماتی در حوزه های اداری و پشتیبانی خلاف قانون است و طبیعتا سازمان‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی نظارت‌هاتی لازم را انجام داده اند که خوشبختانه بکارگیری این نیروها در حوزه های اداری به حداقل ممکن رسیده است.
وی تاکید کرد: نه در محاکمه مدیران دانشگاه و نه در قانون شکنی آنها و نه در صدور حکم مدیران دانشگاه اخراج کارگران نقشی نداشته ایم و مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی در اخراج کارگران بیمارستان شهید جلیل یاسوج و برخی مراکز درمانی استان نقشی نداشته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج بیان کرد: آمران بکارگیری نیرو بدون ضابطه و قانون دنبال مقصر جلوه دادن مدیریت فعلی دانشگاه هستند که واقعا ما بخاطر خانواده‌هایشان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از اخراج کرگران بیمارستان شهید جلیل انجام داده ایم.
یزدان‌پناه ادامه داد: بنا به رای سازمان بازرسی باید حدود ۷ میلیارد تومان حقوق و مزایای ۲۴۰نفر کارگرانی که با این وضعیت در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بکار گرفته شدند توسط کسانی که اقدام به جذب و بکارگیری نیرو کردند، پرداخت شود.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
با سلاماز روز اولی که اقای ایلامی به عنوان مدیر کل انتخاب شد همه می دانستند که ایشان نه به خاطر توانایی و کار امدی مدیر شده ایلامی چون انقدر ضعیف بوده نمایندگان اورده بودند تا بهر ه برداری سیاسی ازش بکنن و راحت هم خواسته های نماینده گان را بهش تحمیل می کردند و ایشان هم یک بله قربان گو بود و دلش خوش بود که مدیر کله ولی واقعا خسته نباشی اعقای یزدانپناه شجاع پته همشو بریز بیرون کار همش تمامه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
شما که میفرمایید جذب نیرو بصورت خدماتی و شرکتی در کادر اداری ممنوع است پس چرا عده ای از جوانان بدبخت را با آزمون شرکتی بصورت نیروی شرکتی اداری جذب کردید و در بیمه واریزی هم عنوان شغلی بچه ها نظافت چی می باشد واقعا این انصاف است بعد از آن همه استرس این آزمون لعنتی این بچه ها با مدرک کارشناسی و ارشد و دکترا بیمه با عنوان نظافتچی برایشان واریز شود و همانند دیگر نیروهای شرکتی که با پارتی وارد سیستم شده اند باشند و خودشان را با آنها مقایسه کنند. در ضمن در مورد نیروهای اخراجی منبع موثق دارم که دارن کم کم در قالب عناوین و جاهای دیگر بیمارستان بکار می گیرند. از بین کمک پرستارهای جهاد دانشگاهی اخراجی بروید بررسی کنید کدام دوباره بکار گرفته شده است. اگر راست می گویید قانون را برای همه درست اجرا کنید لطفا. که بدانیم حرفتان با عملتان یکی است و دروغ نمی گویید...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
کم...... این آزمون شرکتی برگزار شده اکثرا برای کادر اداری بود چرا این بچه های بدبخت که با آزمون قبول شدن الان باید بیمه با عنوان شغلی نظافت چی برای آنها واریز شود. جز اینکه خلاف کرده اید و می خواهید لو نروید چون قانون گفته جذب نیرو شرکتی در کادر اداری و پشتیبانی ممنوع است. زودتر فکری به حال این بچه ها کنید یا حکم و ابلاغشان را درست کنید یا تبدیلشان کنید تا گرفتار سرانجامی مثل ریاست قبلی نشده اید. بچه ها از ترس تهدیدهای شما به اخراج به بازرسی شکایت نکرده اندو 5 ماه هم هست حقوق دریافت نکرده اند و بدانید که صبرشان حدی دارد.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۲۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
من نیروی قبولی ازمون شرکتی ۹۷ , با مدرک ارشد , در قسمت اداری مشغول بکارم. ن حقوقم به موقع پرداخت میشه. ن اضافه کار بهم تعلق میگیره. الانم بیمه برام نظافتچی رد میکنن. چه دستی پشت پرده هست بنظر شما جز اینکه بکار گرفتن نیروی شرکتی در مشاغل اداری غیرقانونی بوده. لطفا ی فکری ب حال ما کنین
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار