کد خبر: ۸۱۲۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۸:۲۳ 08 January 2020
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جریمه شکار و صید غیر مجاز در این استان از ۵۰ تا ۷۵۰ درصد افزایش یافته است.
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، سید اسدالله هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در یاسوج، اظهار داشت: با هدف باز دارندگی و کاهش تخلفات زیست محیطی جریمه شکار و صید غیر مجاز در این استان از 50 تا 75 درصد افزایش یافت.
وی عنوان کرد: جریمه گونه‌های پازن از 10 میلیون تومان به 25 میلیون تومان، بز از 10 میلیون تومان به 75 میلیون تومان، پلنگ از 80 میلیون تومان به 120 میلیون تومان، خرس قهوه‌ای از 50 به 75 میلیون تومان و کبگ و تیهو از 200 هزار تومان به 300 هزار تومان افزایش یافت.
هاشمی با تاکید بر اینکه حفاظت از گونه‌های جانوری و گیاهی به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار بوده و برای لحظه‌ای از این موضوع غفلت نمی‌کنیم، ابراز کرد: در زمینه جریمه‌های پیش بینی شده برای شکار غیر مجاز تفاوت معنی داری در جنس ماده‌ها و تمامی گونه‌ها دیده شده به گونه‌ای که جنش ماده 3 برابر جریمه بیشتر شده استوی با اشاره به اینکه پادنای سمیرم، خرم ناز، لار، حاتم و تلرش و ماغز از جمله مناطق شکار ممنوع تحت مدیریت این اداره است، خاطرنشان کرد: 7 منطقه حفاظت شده شامل دنا، سیوک، خائیز و سرخ، دیل، خامین، دنای شرقی و سولک و ماغر داریم.
هاشمی با اشاره به اینکه پارک ملی دنا در واقع محدوده‌ای از درون منطقه حفاظت شده دنا انتخاب شده است، ادامه داد: این منطقه دارای غنای زیستی ارزشمندیبوده به گونه‌ای که در سال 1391 طبق مصوبه شماره 963شورایعالی حفاظت محیط زیست مقدار 22 هزار و 822 هکتار از 39 هزار و 663 هکتار وسعت حفاظت شده دنا به پارک ملی ارتقاء سطح حفاظتی یافته است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: منطقه حفاظت شده دنا واقع در حوزه استحفاظی شهرستان دنا وسمیرم، هفتم اسفندماه 69 طبق مصوبه شورایعالی حفاظت محیط زیست تحت حفاظت محیط زیست استان قرار گرفت.

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۹
پس دیگه مردمی که گوشت شکار می فروختن کیلویی ۲۰۰ هزار تومان گرانترش می کنن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار