رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین بیان کرد: در حال انعقاد قرارداد برای تامین بیش از یک هزار تن میوه شب عید هستیم که کارهای نهایی آن صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۱۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۰۱ 08 January 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:محمدرضا ایزدی، چهارشنبه در نشست شورای اداری استان فارس در شیراز افزود: از بیست و پنجم آبان ماه 98 تا کنون به دلیل تلاطم‌های مختلف در بازار، رصد و بازرسی بازار در اولویت کاری سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس قرار گرفته است.

او گفت: اجازه افزایش قیمت به فروشگاه‌های زنجیره‌ای کالا را ندادیم و در بحث کالاهای اساسی هیچ گونه افزایش قیمتی نداشتیم، تنها در بحث حبوبات و محصولات کشاورزی اندکی افزایش قیمت داشتیم.

وی ادامه داد: فعالیت شبانه روزی سامانه ۱۲۴ به مدت سه هفته از جمله اقدامات صورت گرفته بود و در حال حاضر نیز این سامانه تا ساعت ۲۲ فعالیت می‌کند و رسیدگی فوری به گزارش‌های مردمی در دستور کار بوده و همچنان خواهد بود.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس بیان داشت: ثبت قیمت و اطلاعات مربوط به ۱۴۷ قلم کالا و خدمات به صورت روزانه انجام و به مراجع استان ارایه می‌شود.
ایزدی افزود: جلوگیری از افزایش قیمت بی رویه ۱۰۰ قلم کالا در دستور کار است و در این زمینه همکاری خوبی با سایر نهادها و ارگان‌ها در جذب ناظران داریم و گشت‌های مشترک با فرمانداری، تعزیرات حکومتی و اتحادیه های مرتبط و شرکت پخش فرآورده‌های نفتی برگزار می‌کنیم.
وی گفت: همچنین نشست مشترک با پلیس امنیت اقتصادی داشتیم که این نشست به صورت مستمر در حال انجام است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: در زمینه رصد انبار کالاهای فاسد نیز اقدامات در حال انجام است که کشفیات در این زمینه اطلاع رسانی شده و می‌شود.
ایزدی اظهار داشت: افزون بر این، برای کنترل قیمت‌ها، بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس در پایانه‌های مسافربری و حمل و نقل شهری و میوه و تره‌بار مستقر شده‌اند.
وی ادامه داد: هم اینک انجام طرح نظارتی شیرینی، میوه و خشکبار را در دستور کار داریم و تامین آرد مورد نیاز نانوایی‌ها و مشکلات تامین گوشت مرغ نیز پیگیری شده است و در حال حاضر مرغ کمتر از قیمت مصوب در حال توزیع در بازار است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس اضافه کرد: همچنین بازرسی دائم از عمده فروشان و بنکداران در دستور کار قرار دارد و رصد و پایش انبارهای این استان نیز مدنظر است.
ایزدی در مورد مشکلات موجود در حوزه توزیع گاز مایع نیز بیان داشت: بخش رصد و پایش شرکت‌های توزیع کننده و خرده فروشان در این حوزه، بر عهده سازمان صنعت، معدن و تجارت است که در حال حاضر ۱۳ شرکت در استان وجود دارد و بازرسان به صورت دائم در این شرکت‌ها حضور دارند و ورودی و خروجی این شرکت‌ها را بررسی و صورتجلسه می‌کنند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس ادامه داد: تا کنون ۱۸ هزار و ۸۳۹ مورد بازرسی از سطح بازار صورت گرفته است که منجر به تشکیل یک هزار و ۸۳۵ پرونده شده و به اداره کل تعزیرات حکومتی این استان ارجاع داده شد.
ایزدی افزود: اداره کل تعزیرات استان فارس حدود هشت میلیارد و 800 میلیون ریال جریمه نقدی برای متخلفان صادر کرده است.

تامین بیش از یک هزار تن میوه برای شب عید

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین بیان کرد: در حال انعقاد قرارداد برای تامین بیش از یک هزار تن میوه شب عید هستیم که کارهای نهایی آن صورت گرفته است.
ایزدی افزود: کارگروه تنظیم بازار این استان نیز به طور مستمر جلسه داشته و از بیست و پنجم آبان 98 تا کنون ۹ نشست برگزار و منجر به تصویب ۱۰۹ مصوبه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار