کد خبر: ۸۱۳۴۴۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 12 January 2020

بر اساس اعلام دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد از مجموع ۹۳ داوطلب نمایندگی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سه حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا، باشت و گچساران و کهگیلویه بزرگ تعداد ۳۶ نفر معادل ۳۹ درصد آنها تایید صلاحیت شدند.

 حجت الاسلام و المسلمین قدرت الله خرم روز رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد گفت که همچنین تعداد ۳۷ نفر معادل ۴۰ درصد آنها نیز رد صلاحیت شدند.

وی تاکید کرد: تعداد ۱۰نفر معادل ۱۱ درصد عدم احراز صلاحیت و همچنین ۹ نفر معادل ۱۰ درصد این داوطلبان طی فرآیند صلاحیت در شورای نگهبان از ادامه فعالیت و حضور در این عرص انصراف داده بودند.دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان کهگیلویه وبویراحمد بر اساس تبصره ۲ ماده ۵۲ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی و همزمان با هیات نظارت مرکز ضمن بررسی صلاحیت ها نتایج بررسی صلاحیت های کاندیداهای یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی استان را امروز ۲۱ دیماه به فرمانداری ها و ستاد انتخابات استان اعلام کرد.

وی یادآور شد: داوطلبانی که صلاحیت آنها تایید و یا احراز نشده از تاریخ ۲۲ تا ۲۶ دیماه ۱۳۹۸ فرصت دارند ضمن مراجعه به هیات نظارت استان مستقر در استانداری کهگیلویه وبویراحمد و یا نمایندگی شورای نگهبان مستقر در مجموعه ورزشی پهلوان تختی تهران مستندات قانونی خود را برای بررسی مجدد در اختیار هیات های نظارت قرار دهند.

رئیس دفتر نظارت و بازرسی شورای نگهبان در کهگیلویه وبویراحمد تاکید کرد: فعالیت نامزدهای انتخاباتی همچنان مورد رصد دقیق هیات های نظارت تا زمان برگزاری انتخابات قرار می‌گیرد و دستگاه قضایی موظف است در کمترین زمان ممکن به تخلفات رسیدگی کند.

وی تصریح کرد: توهین و یا تهمت به داوطلبان نیز از مواردی است که در صورت احراز با آن براساس قانون برخورد خواهد شد.

خرم روز همچنین از رسانه ها خواست از دامن زدن به شایعات خودداری کنند.

شنیده ها حاکی از آن است در حوزه کهگیلویه سید محمد موحد ،عدل هاشمی پور ،فرزاد نجات نیا ،امیرحسین برخه تایید صلاحیت شدند
 
علی کامرانی ،رضا دهبانی،نعمت الله صدوقی،مجید باقریان،خیرالله انصاری و نورالله دهناد رد صلاحیت شدند.
اردلان زینل زاده و سیدقدرت حسینی تایید صلاحیت شده اند.وغلامرضا تاجگردون که تا دقایق پایانی در هاله ای از ابهام بود تایید صلاحیت شد. همچنین در این مرحله؛ هومان عسگری رد صلاحیت شده است که وی طبق اطلاعیه شورای نگهبان حق اعتراض  دارد.
 
در حوزه انتخابیه بویراحمد و دنا  رد صلاحیت ۱۱ نفر و ۱۲ نفر تایید صلاحیت و ۳ نفر هم عدم احراز صلاحیت شدند.گفتنی است  صلاحیت افراد شاخصی همچون آقایان غلام محمد زارعی، نادر منتظریان، مهدی روشنفکر، محمد بهرامی، کیان دهراب پور  از سوی شورای نگهبان تأیید شد
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مباشر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۲
تاجگردون فرزند مباشر خان رد شد
مردم کهگیلویه بزرگ
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
سایت وزین تابناک استان کهگیلویه و بویراحمد لطفا از طریق مقتضی این مسئله را پیگیری و اذهان مردم را روشن فرمایید که با توجه به دو دلیل آقای هاشمی پور نماینده محترم کهگیلویه بزرگ احتمالا یکشنبه شب بعد از وقت قانونی اول تاییدی خود را گرفت 1- اظهار نطر آقای میرزایی نکو نماینده مجلس در سایت انتخاب که گفته به یک باره 30 نفر از نمایندگان تاییدی گرفتند و 120 نماینده رد صلاحیت شده یکباره به 90 نفر نماینده رد صلاحیت شده رسیدند2- شنیده هایی حاکی از آن است که تا وقت قانونی اداری یکشنبه 22 دی ماه در نمایندگی شورای نگهبان استان کهگیلویه و بویراحمد آقای هاشمی پور احراز صلاحیت نشده بود فقط ما مردم کهگیلویه بزرگ حق داریم علت را بدانیم چون می خواهیم برای انتخاب نماینده خود در مجلس یازدهم تصمیم بگیریم چون اگر مسئله ای بخصوص اقتصادی بوده مردم آگاه باشند.....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
تاجگردون شورای نگهبان رو هم خرید
آرش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
بدبختی کشور ما هم اینه که امثال تاجگردون و عدل هاشمی و موحد تایید میشن...
امیدی به عدالت نیست...
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار