شاید در کهگیلویه و بویراحمد ، مبهم ترین خبر در خصوص رد صلاحیت ها مربوط غلام رضا تاجگردون باشد که با توجه به استفاده گسترده وی از شبکه های مجازی و رسانه ها که در ریزترین و بی اهمیت ترین اقداماتش هم جریان سازی خبری می کرد ، اکنون سکوت مطلق در آگاهی رسانی به هوادارانش ، عجیب ترین اتفاق پیرامون این نماینده فعلی مجلس باشد!
کد خبر: ۸۱۳۷۶۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۹ 13 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، از دقایق اولیه روز 22 دی ماه و بنابر گفته مسئولین شورای نگهبان ، نتایج بررسی صلاحیت داوطلبین طی صورتجلسه ای به فرمانداری ها اعلام شد که این نتایج به اطلاع شخص داوطلبین رسانده شد و وضعیت تایید ، عدم احراز و یا عدم تایید صلاحیت ها برای خود داوطلبین به وضوح مشخص بود.
در این بین برخی افراد رد صلاحیت شده یا عدم احرازی ها به صراحت این موضوع را برای عموم شفاف بیان کردند و برخی هم نه! که البته هنوز هم در این خصوص شفافیت لازم را در اطلاع رسانی نداشته اند و گاها افرادی همانند غلام رضا تاجگردون یک وضعیت برزخ گونه ای را برای هواداران خود بوجود آورده اند.
در خصوص شرایط آگاهی از نتایج صلاحیت ها چند نکته ضروری وجود دارد که باید به آن ها توجه کرد ! از جمله اینکه :
نتیجه صلاحیت ها ضمن ارسال طی صورتجلسه ای به فرمانداری ها ، برای شخص داوطلب نیز (به صورت پیامکی) ارسال می شود که وی تا زمان اعلام لیست نهایی می تواند اقدام به انتشار وضعیت خود ننماید و البته هیچ مسئولی هم نمی تواند این موضوع را اطلاع رسانی عمومی و رسمی کند!
پس از اعلام نتیجه به داوطلب در صورت رد صلاحیت یا عدم احراز صلاحیت ، وی حق شرکت در هیچ محفل یا متینگ انتخاباتی را ندارد که پس از اعلام نتیایج می توان از نوع فعالیت های آنان به واقعیت نتیجه تا حدودی پی برد!
در فضاهای انتخاباتی معمولا دسترسی به نتایج به صورت منابع آگاه ، منابع موثق و یا راه های دیگر بسیار آسان است به عنوان مثال فرمانداران می توانند به صورت غیر رسمی (غیرقانونی است)برخی افراد غیر از خود کاندیدا را از وضعیت صلاحیت داوطلب مطلع کنند.
از تاجگردون بپرسیم!
 
از تاجگردون بپرسیم!
شاید در کهگیلویه و بویراحمد ، مبهم ترین خبر در خصوص رد صلاحیت ها مربوط به غلام رضا تاجگردون باشد که با توجه به استفاده گسترده وی از شبکه های مجازی و رسانه ها که در ریزترین و بی اهمیت ترین اقداماتش هم جریان سازی خبری می کرد ، اکنون سکوت مطلق در آگاهی رسانی به هوادارانش ، عجیب ترین اتفاق پیرامون این نماینده فعلی مجلس باشد!
با توجه به نکات مطرح شده در بالا
اولا نتیجه بررسی صلاحیت تاجگردون هم به وی اعلام شده است و هم به فرمانداری گچساران که در این لحظات حداقل انتظار از تاجگردون این بود به موکلین و هوادارانش اعتماد می کرد و همانند برخی داوطلبین رد صلاحیت شده که به صراحت دلیل عدم تایید صلاحیت خود را اعلام کردند ، وی هم واقعیت وضعیت صلاحیت خود را اعلام می کرد!
با توجه به این نتکته که در صورت عدم تایید صلاحیت تاجگردون ، وی حق برگزاری جلسات انتخاباتی ندارد ، اکنون می توان از اقدامات وی با توجه به متینگ های تبلیغاتی وی تا قبل از اعلام نتایج ، پی برد که در چه وضعیتی در زمینه صلاحیتش قرار دارد!
نکته دیگر دسترسی منابع آگاه یا همان فرماندار و مطلعین رسمی و قانونی از وضعیت صلاحیت وی است که به نظر می رسد با توجه به شائبه هماهنگی فرماندار با نماینده احتمالا خبری از این منبع آگاه! به بیرون درز نکند تا نتایج نهایی اعلام شود.
گمانه زنی ها از دلایل رد یا عدم احراز صلاحیت!
تاجگردون طی این چند سال نفوذ بسیار گسترده ای در بیشتر ارکان داشته است چرا که وی در یکی از حساس ترین نقاط بودجه ای قرار داشته و دارد که با توجه به برخی سخنان و اقدامات غیرقانونی اش در این چند سال به خصوص طی یک سال اخیر ، وی احساس قدرتی فراتر از قانون در خود می کرد و احتمال دارد همین موضوع هم پاشنه آشیلی برای وی در شورای نگهبان شده باشد ، جایی که نفوذ در آن بسیار سخت و تقریبا غیرممکن است!
به نظر می رسد همین احساس قدرت وی را تا جایی فریب داده است که عملا در سخنانش سعی در ترویج فرهنگ خوانین و کدخدایان قبل از انقلاب با مردم و به نوعی در پی رواج دادن نظام ارباب و رعیتی بوده است که مطمئنا این می تواند زنگ هشداری جدی برای نظام و انقلاب باشد!
یکی دیگر از مواردی که می تواند برای تاجگردون دردسر ساز بوده باشد موضوع سوء استفاده از موقعیت است که گفته می شود وی تخلفاتی در جابجایی بودجه داشته است که البته تایید چنین اتهاماتی نیازمند داشتن اسنادی متقن است و نمی توان به شایعات چندان توجه کرد!
چند مدت پیش و در پی متینگ های پرحرارت و انتخاباتی خلاف قانون در گچساران ، برخی افراد از جمله تاجگردون اقدام به هجمه های تند بر علیه همدیگر نمودند و در این بین اتهاماتی متوجه تاجگردون شد که اگر واقعی و مستند بوده باشند می توانند عاملی برای رد صلاحیت (احتمال) وی باشد!
نکته بسیار مهم دیگر که این روزها حسابی برای تاجگردون دردسر ساز شد انتشار اسنادی از طرف یکی از خبرنگاران اصلاح طلب بود که وی را به برخی موضوعات تخلف در حوزه های اقتصادی متهم کرده است و البته با انتشار اسنادی هم همراه بوده است! هر چند مورد تایید بودن این اسناد مشخص نیست اما نکته بسیار مهم این است که شورای نگهبان اعلام کرده است بسیاری از نمایندگان فعلی مجلس که رد صلاحیت شده اند به دلایل تخلفات اقتصادی بوده است!
لازم به توضیح است همه این تحلیل و تفسیرها به دلیل بی اطلاعی از وضعیت صلاحیت تاجگردون از طرف شورای نگهبان است و حتی برخی بر این عقیده اند که این بی اطلاع گذاشتن مردم شاید یک بازی تبلیغاتی از طرف خود تاجگردون باشد!
به هر جهت چند لحظه پیش هم تصویری بر روی صفحه ی اینستاگرامی یکی از بستگان تاجگردون منتشر شد که احتمالا خبر تایید صلاحیت تاجگردون است!
از تاجگردون بپرسیم!
 
برچسب ها: تاجگردون ، رد صلاحیت
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
بویر احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
اگه تاجگردون تو مجلس نباشه دیگه فاتحه استان را باید خوند چون دیگه با این ترکیب ها هیچ نماینده به درد بخور نداریم
میرزایی نکو نماینده مجلس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ه گزارش تابناک،قاسم میرزایی نیکو در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد:‌ طبق اطلاع ما در مرحله اول ۱۲۰ نماینده داوطلب نمایندگی رد صلاحیت شده بودند که شب گذشته یک مرتبه ۳۰ نماینده را تایید صلاحیت کردند.
وی توضیح داد: تا آخر وقت اداری روز گذشته به این نمایندگان گفته بودند که صلاحیتتان رد شده اما به یک باره آخر شب گذشته به یک باره به آنها اعلام کردند که صلاحیتشان تایید شده لذا در حال حاضر تعداد نماینده‌های فعلی که برای انتخابات مجلس یازدهم قصد کاندیداتوری دارند و رد صلاحیت شده‌اند ، ۹۰ نفر می‌باشد.
مردم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۱۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۳
ا- تاج گردون 2- عدل هاشمی پور شب یکشنبه تایید شدند چرا ؟ مشکلشان را برای مردم توضیح دهید
ناشناس
|
-
|
۰۱:۴۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
مبارک شورایی نگهبان باشه
30نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۴
لطفا 30 نفر نماینده ای که یکشنبه شب بعد از وقت قانونی اول تایید شدند را اعلام کنید تا مردم علت را بدانند و ببینند این نمایندگان چه دسته گلی در خانه ملت آب دادند!!!!!!!!!!!!!!!!!
مصلحت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۱ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۵
آغا هر کسی برای خدمت در جایی مفید به نظام است به نظر بنده که از حوزه انتخابی گچساران نیستم مصلحت مردم و تاج گردون در این است که تاج گردون نماینده گچساران نباشد و در استان دیگر نماینده شود یا وزیر شود چون متاسفانه خودش در گچساران مغرور شده که یاد خان های زمان شاه "وخیر" باشد و هم طرفداران او از تاج گردون سوءاستفاده کردند شما مدیرکل آموزش و پرورش استان را ببینید که دست چپ و راست خود را بلد نیست 8 سال مدیر کل آموزش و پرورش استان است ایشون انگاری مدیر کل نهضت سوادآموزی است!!! نظام تعلیم و تربیت استان را به قهقرا برد و بقیه افراد هم همینطور از تاج گردون سوء استفاده کردند بگو حداقل خودتان کنار روید و اداره ای دیگر پست بگیرید بنابراین به مصلحت استان کهگیلویه و بویراحمد نیست که تاج گردون یکی نمایندگان آن در مجلس شورای اسلامی باشد اصلا تاج گردون نظام خان خانی زمان شاه خائن را در استان کهگیلویه و بویراحمد زنده کرد بنابراین ما شورای محترم نگهبان می خواهیم ایشان را برای استانی دیگر تایید صلاحیت کند مردم مظلوم و خان گزیده کچساران گناه دارند که باز هم یک قلدر برای آنها تعیین تکلیف کند.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۷ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۹
مرگ بر این مرگ بران مرگ بر همه .این خبر خوش اینهاست.چیزی دیگه لازم دارین بدهم
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار