انتخابی المپیک ۲۰۲۰؛
تیم ملی فوتبال امید ایران، آخرین بازی‌اش در مرحله گروهی رقابت‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را مقابل چین برگزار می‌کند‌.
کد خبر: ۸۱۴۲۷۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۷ 15 January 2020

به گزارش تابناک سمنان: تیم ملی فوتبال امید ایران آخرین بازی خود در مرحله گروهی رقابت‌های زیر ۲۳ سال قهرمانی آسیا و انتخابی المپیک ۲۰۲۰ توکیو را از ساعت ۱۳:۴۵ دقیقه امروز (چهارشنبه) مقابل چین برگزار می‌کند.

شاگردان حمید استیلی که در ۲ دیدار قبلی شان مقابل ازبکستان به تساوی یک بر یک رسیده و با نتیجه ۲ بر یک از کره جنوبی شکست خوردند، اکنون برای صعود به مرحله حذفی کار بسیار سختی دارند و می‌توان گفت یک معجزه، سند حضورشان بین ۸ تیم برتر رقابت‌ها و جلوگیری از حذف تیم امید را امضاء می‌کند.

ایران یک امتیازی و رده سومی برای صعود به مرحله یک چهارم نهایی باید دست کم با ۲ گل اختلاف اژد‌های سرخ (لقب تیم ملی چین) را شکست بدهد و البته امیدوار به باخت ازبکستان ۴ امتیازی مقابل صدرنشین ۶ امتیازی گروه یعنی کره جنوبی که صعود خود را به مرحله بعدی قطعی کرده است، باشد.

تیم ملی فوتبال امید ایران - چین/ شاگردان استیلی با معجزه به یک چهارم نهایی می‌رسند؟

در حالت عادی شاید تیم «کیم هاک بوم» با توجه به اینکه نیاز مبرمی به برد ندارد و با یک تساوی مقابل ازبک‌ها هم صدرنشینی اش را قطعی می‌کند، فشار خاصی برای برد حس نکند و همین امر نگرانی فوتبالدوستان ایرانی برای خوش اقبالی تیم ملی کشورمان را بیشتر کرده است.

ملی پوشان امید ایران اکنون بیش از هر زمان دیگری افسوس موقعیت‌های از دست رفته شان در ۲ بازی قبلی، به ویژه دیدار با شاگردان لیوبینکو رولویچ را می‌خورند، اما امیدوار هستند با برتری پرگل مقابل قعرنشینی که به کره و ازبکستان به‌ ترتیب یک بر صفر و ۲ بر صفر باخته و اکنون امتیازی ندارد، نتیجه دلخواه شان را کسب کنند.

هائو وی، سرمربی ۴۳ ساله تیم زیر ۲۳ سال چین که سابقه مربیگری در تیم‌های چانگشا جینده، تیم ملی بانوان چین، گوانگ ژو اورگرانده و شاندونگ لوننگ را در کارنامه دارد و تنها در تیم ملی بانوان چین و چانگشا جینده سرمربیگری کرده نتوانست انتظارات را برآورده کند و اکنون شاگردان او شانسی برای صعود به المپیک ندارند.

تیم ملی زیر ۲۳ سال چین تاکنون فقط یک بار آن هم به دلیل میزبانی المپیک در این رقابت‌ها شرکت کرده و در بازی‌های آسیایی و رقابت‌های قهرمانی آسیا هم افتخاری نداشته است.

تیم ملی چین برخلاف ایران، بازیکن لژیونر ندارد، اما ژو چن جیه (مدافع شانگ‌های شنهوا)، ژانگ یونینگ (مهاجم بیجینگ گوان)، چن بین بین (مهاجم شانگ‌های SIPG) و یانگ لیو (مهاجم گوانگ ژو اورگرانده) چهار بازیکن تاثیرگذاری هستند که سابقه بازی برای تیم ملی بزرگسالان این کشور را هم در کارنامه دارند.

تیم ملی فوتبال امید ایران - چین/ شاگردان استیلی با معجزه به یک چهارم نهایی می‌رسند؟

تیم ملی امید ایران به احتمال فراوان در دیدار با چین با ترکیب زیر به میدان می‌رود:

حبیب فرعباسی، مجتبی نجاریان، مهدی مهدی‌خانی، الهیار صیادمنش، مهدی قائدی، رضا دهقانی، رضا شکاری، علی شجاعی، متین کریم زاده، امید نورافکن و عارف آغاسی

این بازی در ورزشگاه تینسولانون سونگلا و با قضاوت هنا هاتب سوری برگزار خواهد شد.

در دیدار همزمان هم تیم‌های کره جنوبی و چین در ورزشگاه تاماسات رانگسیت مقابل هم قرار می‌گیرند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار