رییس کمیسیون عمران شورای شهر یزد:
رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی یزد با بیان این‌که تقاطع آتش نشان در بلوار دانشجو به زودی اجرا می شود، گفت: تکمیل رینگ میانی شهر مهمترین سیاست اجرایی شورا در طرح جامع ترافیک شهر یزد است.
کد خبر: ۸۱۵۰۴۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ 18 January 2020

«محسن عباسی هرفته» با اشاره به ضرورت جذب مشارکت عمومی برای تقویت بیش از پیش زیرساخت های شهری و طرح های عمرانی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخی فکر می کنند وقتی صحبت از پیاده محوری می‌شود نباید فعالیت های عمرانی در دستور کار شهرداری و شورا قرار گیرند.

وی مجبور کردن شهروندان به دوچرخه سواری و پیاده‌روی بدون ایجاد زیرساخت‌های لازم را نادرست دانست و افزود: تعطیل کردن طرح های عمرانی در حوزه ترافیک شهری سوء تفاهم است.

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر یزد در ادامه با بیان این که مدیریت سواره‌ها، کلید پیاده محوری است و رینگ میانی شهر این امر را تسهیل می‌کند، گفت: ساخت دو پل بزرگ در میدان شهدای محراب از جمله اقدامات انجام شده و در دستور کار شهرداری برای توسعه مدیریت شهر در حوزه عمرانی است.

عباسی هرفته تصریح کرد: پلهای در حال ساخت میدان شهدای محراب در قالب دو دور برگردان اجرا می‌شوند.

این مسئول با بیان این‌که دور برگردان‌ها باید در زمان اجرای اولیه طرح زیرگذر شهدای محراب اجرا می شدند، بیان کرد: این دو سازه همراه با اصلاح هندسی، ظرفیت ترافیکی میدان شهدای محراب را ۴۰ درصد افزایش می‌دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به این که برخی طرح‌ها در زمان اجرا، درست و کامل اجرا نمی‌شوند و این موضوع هزینه های مکرر بر مدیریت شهری بار می‌کند، اظهار کرد: تعریض محور ابوذر تا شهدای محراب از دیگر طرح های در دستور کار شهرداری برای توسعه مدیریت شهری است.

عباسی هرفته با بیان این که طرح تقاطع آتش نشان در بلوار دانشجو یزد به زودی اجرا می شود، گفت: رویکرد این دوره شورای اسلامی شهر یزد تقویت حمل و نقل عمومی به ویژه در محدوده داخلی رینگ میانی و رفتن به سمت انسان مداری بیشتر در این محدوده شهر است.

معضل آبگرفتگی برخی معابر شهر یزد رفع شد

«محمود دهقان» معاون امور زیربنایی شهرداری یزد نیز در ادامه با بیان این که ساماندهی و رفع نقص معابر شهر برای جلوگیری از آبگرفتگی در مواقع بارانی از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار است، اظهار کرد: میدان همافر، خیابان غدیر در حسن آباد، ضلع جنوبی میدان صنعت، انتهای بلوار جمهوری و کوچه سعدی در خیابان مهدی، از جمله معابری است که بیشترین تأثیر را در آبگرفتگی‌ها را داشتند.

وی در خصوص اقدامات انجام شده در رفع آبگرفتگی معابر افزود: کانال کشی، اصلاح و مرمت جوی، زیرسازی مجدد باند کندرو در میدان همافر، کانال کشی و ساخت جوی جدید در انتهای بلوار جمهوری، از جمله اقدامات انجام شده در شهرداری یزد است.

معاون امور زیربنایی شهرداری یزد در ادامه از انجام عملیات حفر چاه جذبی، اصلاح زیر سازی، جمع آوری آسفالت موجود و لوله گذاری برای رفع آبگرفتگی در خیابان غدیر حسن آباد خبر داد و گفت: تاکنون 100 متر لوله گذاری در تقاطع بلوار شهید رجایی به دولت آباد انجام شده است.

دهقان اصلاح 95 متر آسفالت و 40 متر کانال کشی در ضلع جنوبی میدان آرمان را از دیگر اقدامات انجام شده و در دستور کار دانست و خاطرنشان کرد: در میدان حسین زاده انتهای بلوار شیخ کلینی با 250 متر اصلاح آسفالت و 40 متر لوله گذاری معضل آبگرفتگی رفع شده است.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار