سازمان اورژانس کشور گفت: در زمان مواجهه با فرد سرمازده وی را به محیط سربسته، خشک و گرم منتقل کرده و با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنید.
کد خبر: ۸۱۵۶۵۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۹:۲۶ 19 January 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: مجتبی خالدی سخنگوی سازمان اورژانس کشور نکات ایمنی را درخصوص تردد در روز‌های برفی ارائه داد و گفت: زمستان با تمام زیبایی‌هایی که همراه خود دارد می‌تواند باعث بوجود آمدن دردسر‌هایی هم باشد؛ دردسر‌هایی مثل زمین خوردن‌ها و شکستگی‌های استخوانی، آتش سوزی‌ها، سُر خوردن اتومبیل‌ها روی زمین لغزنده و افزایش تصادفات رانندگی؛ که اگر نکات ایمنی را رعایت کنیم این آسیب‌ها به حداقل می‌رسد.

وی با بیان اینکه در صورتی که قصد خارج شد از منزل را بدون وسیله نقلیه و بصورت پیاده روی دارید باید به چند نکته توجه کنید گفت: کودکان و افراد سالخورده در زمان لغزندگی معابر و کوچه‌ها حتی الامکان از منزل خارج نشوند، هنگام خروج از منزل از لباس مناسب و کفش عاج دار استفاده کنید، هنگام عبور از روی پلکان‌های برف گیر ساختمان ها، پل‌های عابر پیاده و پل نرده‌های روی جوی‌ها با دقت لازم عبور و از دستگیره‌های کناری حتما استفاده کنید.

خالدی ادامه داد: هنگام پارو کردن برف بام از پرتاب آن بر روی سیم‌های انتقال برق جدا خودداری شود، به منظور پیشگیری از سقوط از ارتفاع، از نزدیک شدن کودکان به لبه محل‌های مرتفع جلوگیری به عمل آید، به منظور پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری حتما از پیاده رو عبور کرده و از تردد درسطح خیابان خودداری کنید، هنگام عبور از عرض خیابان با در نظرگرفتن فاصله از وسیله نقلیه با احتیاط کامل عبور نموده و از دویدن خودداری کنید.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: هنگام عبور از معابر مواظب سقوط قندیل‌های یخی آویزان از ناودان و لبه ساختمان باشید، از عبور از سطح یخ زده حوض‌ها و دریاچه‌های مصنوعی پارک‌ها جدا خودداری کرده و پرتاب گلوله برفی ممکن است منجر به جراحت، کوری و خسارات مالی شود.

خالدی با بیان اینکه از تردد با وسیله نقلیه‌ی فاقد لاستیک یخ شکن یا زنجیر چرخ در مواقع یخبندان و لغزندگی سطح معابر باید خودداری کرد توضیح داد: از سلامت وسیله نقلیه و مجهز بودن آن به امکانات ایمنی مطمئن شوید، از سلامت سیستم گرمایشی خودرو مطمئن شوید ودر صورت نقص فنی اتومبیل، آن را به منتهی علیه سمت راست در مکانی مناسب متوقف و برای پیشگیری از برخورد وسایل نقلیه عبوری علائم هشدار دهنده را در فاصله مناسب قرار دهید.

وی توصیه کرد: در هنگام رانندگی بر روی سطح لغزنده از گرفتن ترمز‌های ناگهانی بپرهیزید، با سرعت مطمئنه حرکت کنید

مواظب عابرین پیاده باشید و فاصله مطمئنه را با آن‌ها حفظ کنید، هنگام مه از سیستم روشنایی مه شکن استفاده کرده و هرگز از موتورسیکلت و دوچرخه استفاده نکنید.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در زمان مواجهه با فرد سرمازده وی را به محیط سربسته، خشک و گرم منتقل کرده و با شماره ۱۱۵ تماس گرفته و درخواست کمک کنید.

وی افزود: توجه داشته باشید که باید لباس‌های خیس وی را خارج کنید، در صورت امکان جهت سهولت انجام کار و عدم آسیب بیشتر با قیچی لباس‌ها را برش زده و خارج کنید، مصدوم را با پتو گرم کنید، اما وی را به یکباره و در معرض منابع حرارتی شدید قرار ندهید و به مصدوم مایعات گرم بدهید همچنین قسمت‌هایی از بدن (انگشتان دست و پا، گوش و...) که دچار سرمازدگی شده است را ماساژ ندهید.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور تصریح کرد: هنگام مواجهه با فردی که بر اثر سقوط و سر خوردگی در برف دچار شکستگی، کوفتگی، در رفتگی و ... شده بود به ایمنی صحنه توجه کنید تا شما هم دچار سقوط و آسیب نشوید، در صورت نیاز از اورژانس ۱۱۵ درخواست کمک کنید، بیمار را به هیچ وجه جابجا نکنید مگر اینکه جانش در آن محل در خطر باشد.

وی افزود: مصدوم را با پتو و وسایل گرمایشی در دسترس گرم نگه دارید، اگر مصدوم خونریزی قابل مشاهده دارد با استفاده از یک گاز یا پارچه تمیز و فشار دادن در محل خونریزی، آن را متوقف کنید، تا زمان رسیدن اورژانس ۱۱۵، کنار بیمار بمانید و اگر در شرایط بیمار تغییری ایجاد شد مجددا با ۱۱۵ تماس گرفته و راهنمایی دریافت کنید.

برچسب ها: نکات ایمنی ، برف ، باران
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار