عضو شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع):
عضو شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) گفت: حضرت علی (ع) یک شخصیت تکرار نشدنی برای بشریت است و برای تمام ادیان یک اسطوره واقعی است.
کد خبر: ۸۱۶۱۶۶
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۳ 21 January 2020

به گزارش تابناک اصفهان به نقل از ستاد خبری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) احسان مشکلانی عضو شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی(ع) درباره ابعاد برگزاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمونین امام علی(ع)، اظهار داشت: ستاد اصلی و سیاست‌گذاری جشنواره از یک سال گذشته تشکیل شد و با توجه به اهمیت موضوع بر آن شدیم که موجی در جامعه ایجاد شود تا برگزاری این کنگره به سمع و نظر همگان برسد تا پیرامون شخصیت بزرگ حضرت علی (ع) یک موج فرهنگی در کشور ایجاد شود.
وی تصریح کرد: در این کنگره با شخصیتی مواجه هستیم که هر 2 سوی طیف روانشناختی به صورت اعلی قابل مشاهده است. حضرت علی (ع) از نظر عقلانیت در نوع حکومت داری و حکم‌رانی به دور از احساسات عمل می‌کند و عدالت محض در این حکم رانی به صورت منطقی و عادلانه‌ای صورت می‌گیرد.
عضو شورای سیاستگذاری کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین (ع) ادامه داد: در سمت دیگر، عشق حضرت(ع) مطرح است که اگر نگاهی به دعای کمیل بیندازیم مضامین عاشقانه حدود 80 درصد دعای کمیل را پوشش می‌دهد. حضرت علی (ع) یک انسان عارف و حکیم است که برای نسل جوان شخصیت وی یک الگوی بسیار کامل است.
وی ادامه داد: در این کنگره برای نسل جوان و نوجوان قدم‌های موثری برداشته شد و کمیته‌های مختلفی تشکیل شد. سعی بر این است که این کنگره در سال‌های آینده ادامه پیدا کند و همچنین با کشورهای همسایه نظیر سوریه و لبنان نیز مذاکراتی شده است که این کنگره به صورت بین‌المللی برگزار شود.
مشکلانی گفت: در ادیان مختلف دیگر نیز ارادت ویژه نسب به حضرت علی (ع) وجود دارد. به عنوان مثال در شهر بیروت لبنان یک گروه مسیحی به صورت عمیق درباره ابعاد شخصیتی حضرت علی (ع) تحقیقات وسیعی را انجام داده و این کنگره قرار بر این است که فرا دینی عمل کند.
وی گفت: حضرت علی (ع) یک شخصیت تکرار نشدنی برای بشریت است و برای تمام ادیان یک اسطوره واقعی است. حضرت علی (ع) در حدیثی بیان می‌کنند فرصت ها مانند ابر می‌گذرند و باید به این تشبیه با دقت توجه شود که زمان گذارا است و باید از آن به خوبی استفاده شود.
مراسم اختتامیه کنگره بازخوانی ابعاد شخصیتی امیرالمومنین امام علی (ع) پس از نزدیک به ۶ ماه فعالیت مداوم، با هدف شناخت فضائل و ویژگی های آن امام همام با پیام دکتر حسن روحانی، رئیس جمهور جمهوری اسلامی پنجشنبه 26 دی ماه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مسئولان استانی اصفهان به میزبانی اصفهان برگزار شد.
۶۹ پایان نامه، ۴۷۵ مقاله، ۳۰۵ شعر و ادبیات، ۱۳۱ کتاب و ۱۰۲ هنرهای تجسمی به دبیرخانه این کنگره ارسال شد و تاکنون ۱۴ جلد از این مقالات به چاپ رسیده و قرار است سایر مقالات برگزیده نیز به چاپ برسد.
قرار است مراسم اختتامیه نمایشگاه آثار هنری این کنگره امروز دوشنبه در نگارخانه امام خمینی(ره) برگزار شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار