با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت های بدنی و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، مبلغ جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۲۹۴
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۲:۴۶ 22 January 2020
جزئیات بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایمه بیمه شخص ثالث

طرح بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایم بیمه شخص‌ثالث از امروز (اول بهمن‌ماه) برای همه وسایل نقلیه آغاز شده که برای خودروها تا یک ماه و موتورسیکلت‌ها تا سه ماه ادامه دارد.

وجود شمار بالای خودروها و موتورسیکلت‌های فاقد بیمه شخص که باعث وارد آمدن خسارت به دارندگان این وسایل نقلیه و همچنین سایرین می‌شود، سبب شده که این طرح اجرا شود.

بر اساس این طرح، از اول بهمن‌ماه به مالکان خودرو که فاقد بیمه شخص ثالث هستند، فرصت یک ماهه داده می‌شود تا بدون پرداخت جریمه خودروهای خود را بیمه کنند.

جزییات بخشودگی ۱۰۰ درصدی جرایمه بیمه شخص ثالث

با موافقت وزیر امور اقتصادی و دارایی و رییس مجمع عمومی صندوق تأمین خسارت های بدنی و به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی، مبلغ جریمه دیرکرد تمدید بیمه شخص ثالث بخشیده می‌شود.

جرایم بیمه نامه شخص ثالث (فقط جهت بیمه نامه‌های صادره با تاریخ اعتبار یکساله) کلیه وسایل نقلیه موتوری فاقد بیمه نامه، از اول تا ۳۰ بهمن‌ماه شامل بخشودگی ۱۰۰ درصدی می‌شود.

همچنین جرایم بیمه نامه شخص ثالث موتورسیکلت‌های فاقد بیمه نامه (صرفاً جهت بیمه نامه‌های صادره با تاریخ اعتبار یکساله) نیز از اول بهمن ماه به مدت سه ماه شامل بخشودگی ۱۰۰ درصدی می‌شود.

ماشین آلات کشاورزی تحت پوشش بیمه شخص ثالث نیز می‌توانند به مدت سه ماه از این بخشودگی برخوردار شوند.

۱۱ میلیون خودرو و موتورسیکلت فاقد بیمه شخص ثالث

بررسی‌ها نشان می‌دهد که در مجموع ۱۱ میلیون خودرو و موتورسیکلت در سطح کشور فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

۲ میلیون خودرو و ۹ میلیون موتور سیکلت در سطح کشور تاکنون تحت بیمه شخص ثالث قرار نگرفته‌اند که بیشتر آنها در مناطق حاشیه ای قرار دارند

همچنین بخشی از ماشین‌آلات کشاورزی مانند تراکتور و کمباین نیز فاقد بیمه شخص ثالث هستند.

منبع تابناک 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار