کد خبر: ۸۱۶۳۸۰
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۰ 22 January 2020
از لحظاتی پیش بارش شدید برف در شهر یاسوج و برخی مناطق استان آغاز شده است .
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد از حدود ساعت ۱۱ روز چهارشنبه بارش شدید برف شهر یاسوج و مناطق زیادی از شهرستان بویراحمد و دنا را فراگرفت.
 
مدیرکل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد از تعطیلی برخی مدارس استان بعلت بارش شدید برف خبر داد.
«هادی زارع پور» افزود: بنا به تصمیم کمیته اضطرار ستاد بحران استان و طبق گزارش هواشناسی، با توجه به بارش شدید برف مدارس دوره های مختلف شهرستانهای و مناطق استان در نوبت بعدازظهر تعطیل است.
وی اظهارکرد: کلیه مدارس دوره های مختلف شهرستانهای بویراحمد و دنا، مناطق مارگون، لوداب، مناطق روستایی دیشموک و مدارس حوزه سردسیری عشایر استان کهگیلویه و بویراحمد در نوبت بعداز ظهر تعطیل شدند.
خبر در خال بروزرسانی ....
 
تاخیر دو ساعته در آغاز بکار دستگاه های دولتی بویراحمد و دنا
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۲۰:۱۱

وحید محمدی تبار، مدیرکل مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد در اطلاعیه وضعیت شروع بکار ادارات، بانکها و دانشگاهها را اعلام کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛
بنام خدا
بنا به مصوبه کمیته اضطرار مدیریت بحران استان کهگیلویه و بویراحمد، موافقت استاندار محترم و معاون عمرانی استانداری و همچنین به منظور رعایت حال مردم در این شرایط آب و هوایی، برودت هوا، یخ زدگی معابر و ...
 فردا پنج شنبه سوم بهمن ماه ۱۳۹۸ کلیه ادارات، بانکها دولتی و خصوصی، شرکت های بیمه، سازمان‌ها، نهادها، دانشگاه‌ها و ...  در شهرستان های بویراحمد و دنا، با دو ساعت تاخیر آغاز بکار خواهند کرد.
این مصوبه برای تمامی ادارات و شرکت های دولتی و خصوصی به منزله بخشنامه است.

کمک هلال احمر به خودروهای گیر افتاده در برف
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۶:۵۴

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰ تیم عملیاتی هلال احمر در محور برفگیر این استان مستقر و در حال امداد رسانی هستند.

«سید امان الله جهانبین» در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه دو تیم نیز بعنوان پشتیبان داریم که در صورت نیاز در شهرستانی به کمک مردم می شتابند، اظهار کرد: از زمان آغاز بارش برف تاکنون این تیم‌ها در محورهای مواصلاتی استان مستقر شده و در حال انجام خدمات امدادی به حادثه دیدگان، گرفتار در برف و نیازمند امداد و کمک هستند.

وی بیان کرد: این تیم‌ها در حال خدمات‌رسانی به خودروها و مسافران در راه مانده هستند و خدمت‌رسانی همچنان ادامه دارد.

راه ارتباطی ۴۰ روستا در کهگیلویه و بویراحمد
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۴:۵۶

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد از بارش سنگین برف در محور های مواصلاتی استان خبر داد.

محمد حسین نصیری راد در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، افزود: هم اکنون شاهد بارش برف سنگین در محورهای اصلی استان هستیم که راهداران برای برف روبی و بازگشایی در تلاش هستند تا از مسدود شدن این محورها جلوگیری کنند.

وی با بیان اینکه تا کنون مسدود شدن راه ارتباطی ۴۰ روستای استان که اغلب در بخش های مارگون و لوداب هستند، به ما گزارش شده است، اظهارکرد: در صورتی که بارش برف ادامه دادشته باشید احتمالا این تعداد تا ۲۰۰ روستا هم افزایش خواهد یافت.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: هم اکنون محورهای منتهی به یاسوج از جمله" یاسوج- سمیرم"، "یاسوج- اقلید"، "یاسوج- مارگون"، "یاسوج-لوداب"، "یاسوج-سپیدار"، "یاسوج-سی سخت" و "یاسوج- بابامیدان" برفی و لغزنده است.

نصیری راد با بیان اینکه تردد تنها با زنجیر چرخ در محورهای مواصلاتی استان امکان پذیر است، تصریح کرد: محور "یاسوج -سپیدار-چرام" بعلت بارش شدید برف مسدود شده و محور "سی‌سخت- پادنا" در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز ار آبان ماه تاکنون به دلیل برفگیر و نبود ایمنی کافی مسدود است.

وی بیان کرد: رانندگان پیش از آغاز سفر وضعیت راه‌های ارتباطی استان را از طریق تلفن ۱۱۰ و یا ۱۴۱ سازمان راهداری یا مرکز کنترل ترافیک استان به شماره ۰۷۴۲۱۸۲۵۰۵۵ جویا شوند.

بارش ها شدت می گیرد
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۳:۵۹

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد گفت: بارش های اخیر استان تا ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح به ترتیب دوگنبدان ۸. و دهدشت ۳. میلیمتر بوده است.

ولی بهره مند بیان کرد: شدت بارش ها طی بعد از ظهر امروز و امشب است و این سامانه به تدریج صبح روز پنجشنبه از جو استان خارج خواهد شد.

وی ابراز داشت: سی سخت ۲.۴ - و امامزاده جعفر به ترتیب ۱۶.۶ درجه سانتیگراد به ترتیب سردترین و گرمترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گیر افتادن 20 خودرو در گردنه سرچال مارگون
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۲:۱۶

تصاویر ارسالی به تابناک کهگیلویه و بویراحمد حکایت از گیر افتادن 20 خودرو در گردنه سرچال منطقه مارگون حکایت دارد.

یکی از هم استانی های گیر افتاده در این گردنه به تابناک گفت : علیرغم به همراه داشتن زنجیر چرخ توسط برخی خودروها اما متاسفانه شدت بارش برف مانع حرکت خودروها شده است.

محمدی تبار : از سفرهای غیر ضرور اجتناب شود
۱۳۹۸/۱۱/۰۲ - ۱۱:۵۷

مدیری کل مدیریت بحران استانداری کهگیلویه و بویراحمد در گفتگو با تابناک کهگیلویه و بویراحمد از حاکم بودن شرایط بارش باران ، برف و کولاک تا فردا بر جو استان خبر داد و از مردم خواست نسبت به انجام سفرهای غیر ضرور احتیاط داشته باشند و حتی الامکان طی 24 ساعت آینده در جاده ها نباشند.

محمد محمدی تبار افزود : با توجه به آغاز بارش برف در مناطق سردسیری استان همه جاده های اصلی منتهی به مرکز استان باز است اما با توجه به لغزندگی جاده امکان تردد بدون استفاده از زنجیر چرخ ممکن نیست.

وی ادامه داد : تاکید می شود رانندگان عزیزی که بنابر هر دلیلی می خواهند سفر کنند ، نکات ایمنی ( داشتن زنجیر چرخ ، البسه گرم ، باک پر خودرو از سوخت ، خوراکی و ...) را حتما رعایت کنند.

محمدی تبار گفت : علی رغم باز بودن جاده ها و حضور نیروهای راهداری و پلیس راه در مسیرها اما با توجه به مداومت بارش برف احتمال لغزندی خودروها ، ایجاد ترافیک و قفل شدن در برخی نقاط مسیرها از جمله گردنه ها وجود دارد لذا تاکید می شود از سفرهای غیر ضرور اجتناب شود.

محمدی تبار ادامه داد : مسیر فرعی یاسوج ، باغچه سادات ، جوخانه به چرام به علت بارش شدید برف فعلا مسدود است و رانندگان از مسیرهای جایگزین استفاده کنند.

مدیر کل مدیریت بحران در پایان خطاب به شهرداران شهر های سردسیری یاسوج و سی سخت گفت : با توجه به احتمال افزایش بارش برف طی چند ساعت آینده و امشب ، تلاش نیروهای این دستگاه ها برای مدیریت اوضاع در شهر خصوصا برف روبی معابر ضروری است.

 

اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۲
گوشی مدیریت بحران خاموش بوده است !!!! خخخخخ
مگه چند روز نیست می گن برف و کولاک در راه است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار