علیمردان طالبی با اشاره به اینکه در استان همدان فقط این سه روستا خطر لغزش زمین دارند، ادامه داد: تا پایان امسال مطالعات جابجایی این روستا‌ها تمام شده و نقشه پهنه‌بندی خطر آن‌ها ارائه می‌شود.
کد خبر: ۸۱۶۵۲۷
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵ 22 January 2020
مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با اشاره به انجام مطالعات جابجایی سه روستای استان همدان، گفت: در حال حاضر سه روستای استان همدان خطر لغزش زمین داشته و مطالعات جابجایی این روستا‌ها انجام شده است.

به گزارش ایسنا، طالبی خاطرنشان کرد: مطالعات جابجایی روستای برفیان در شهرستان تویسرکان انجام شده و بررسی‌ها نشان داده که باید این روستا جابجا شود که در حال حاضر مقدمات و مکان‌یابی آن انجام شده است.

وی افزود: این روستا به یک کیلومتری پایین روستا منتقل خواهد شد که در حال حاضر ساخت و ساز مساکن روستائیان در حال انجام است.

طالبی با اشاره به انجام مطالعات دو روستای گُل‌حیدر و دِه‌حیدر شهرستان نهاوند، گفت: مطالعات توسط پژوهشکده سوانح کشور انجام شده است که براساس این مطالعات این روستا‌ها نیاز به اصلاحات داشته و اقدامات لازم برای جلوگیری از لغزش باید انجام شود.

وی با بیان اینکه نقشه پهنه‌بندی خطر روستا تهیه می‌شود، یادآور شد: بخش‌هایی که از نظر پهنه‌بندی خطر در ریسک بالایی قرار دارند، در صورتی‌که با اقدامات فنی مهندسی باز هم در خطر باشند، جابجا خواهند شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر اینکه هر سه روستا خطر لغزش زمین دارند، تصریح کرد: دولت برای جابجایی روستائیان تسهیلات و کمک‌های بلاعوضی درنظر گرفته است و از طرفی اقدامات فنی و مهندسی از جمله زهکشی انجام می‌گیرد تا خطر لغزش به حداقل برسد.

وی با اشاره به اینکه در استان همدان فقط این سه روستا خطر لغزش زمین دارند، ادامه داد: تا پایان امسال مطالعات جابجایی این روستا‌ها تمام شده و نقشه پهنه‌بندی خطر آن‌ها ارائه می‌شود.

همدانی‌ها تا هفته آینده در مصرف گاز صرفه‌جویی کنند

وی با اشاره به ورود پدیده پرفشار و هوای سرد به کشور، گفت: با توجه به بالا بودن وسعت و ماندگاری این موج در روز‌های آینده توصیه می‌شود مردم در صرفه‌جویی حداکثری در مصرف گاز طی روز‌های آینده همکاری داشته باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری همدان با تأکید بر رعایت نکات ایمنی در زمان بارش برف و یخبندان، اظهار کرد: در اواخر این هفته و هفته آینده صرفه‌جویی حداکثری در مصرف گاز باید مدنظر قرار گیرد. 

وی به کشاورزان، دامداران و مرغداران توصیه کرد آمادگی لازم را برای برودت هوا را داشته باشند و تصریح کرد: صنایع و کارخانجات استان حتماً سوخت دوم خود را تهیه و چک کنند تا در صورت نیاز آمادگی استفاده از سوخت دوم را داشته باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار