رئیس کل دادگستری استان هرمزگان خبر داد:
رئیس کل دادگستری استان هرمزگان گفت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور احقاق حقوق عامه ، پس از تعیین ضرب الاجل 10 روزه دستگاه قضایی ؛ محور مواصلاتی حمیران به بندرمعلم بازگشایی شد.
کد خبر: ۸۱۸۰۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۵ 27 January 2020

به گزارش «تابناک هرمزگان»؛ علی صالحی رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در جریان برگزاری سومین جلسه شورای پیشگیری از وقوع جرم استان، اعلام کرد: در راستای احقاق حقوق عامه از شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور به عنوان پیمانکار محور مواصلاتی بندرعباس - حاجی آباد خواسته شده است با عمل به وظایف قانونی خود جهت رفع نقاط حادثه خیز و ترانشه های مخاطره آمیز موجود در این بزرگراه که تاکنون منجر به حوادث ناگواری شده است به سرعت اقدام نماید.

بازگشایی محور مواصلاتی حمیران به بندرمعلم پس از ضرب العجل 10 روزه دستگاه قضایی

صالحی همچنین با اشاره به ضرورت سرعت بخشی به روند ایمن سازی محورهای مواصلاتی استان به منظور کاهش سوانح رانندگی اظهار داشت: علاوه بر آشکارسازی نقاط پرتصادف و حادثه خیز، ضرورت دارد به منظور "فعال سازی دوربین‌های ترافیکی" جهت ثبت تخلفات رانندگی در نقاط مذکور و همچنین رفع نواقص احتمالی دوربین‌های موجود نیز اقدام شود.

وی با تأکید بر لزوم ارتقاء ایمنی و رفع نقاط حادثه خیز در محورهای مواصلاتی روستاهای گنو و خون سرخ از توابع شهرستان بندرعباس خاطرنشان کرد: آشکارسازی مسیرها و نقاط حادثه خیز، افزایش گشت های نامحسوس و بهبود وضعیت راه ها به ویژه در نقاط پر تصادف ، حضور و نظارت ویژه پلیس راهور و افزایش دوربین‌های کنترل سرعت ، نصب تابلو و علائم ترافیکی، گاردریل و نصب و مکانیزه کردن پل های عابر پیاده می‌تواند در جلوگیری از بروز حوادث و سوانح رانندگی و کاهش خسارات جانی و مالی مؤثر باشد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در ادامه اظهار داشت: در راستای اقدامات پیشگیرانه و به منظور احقاق حقوق عامه ، پس از تعیین ضرب الاجل 10 روزه دستگاه قضایی به منظور رفع موانع ،ایمن سازی و بازگشایی محور مواصلاتی بندرلنگه به بندرخمیر در حدفاصل روستای حمیران به بندر معلم، مسوولین شرکت زیرساخت و اداره راهداری اعلام نموده اند که این محور مواصلاتی از صبح امروز بازگشایی شده است.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم استان هرمزگان در بخش دیگری از سخنان خود اعلام کرد: بر اساس آمار ارائه شده توسط اداره کل جهاد کشاورزی استان ،در پی ورود دستگاه قضایی به موضوع ساماندهی شترهای سرگردان ،از مجموع حدود 21 هزار نفر شتر موجود در مناطق مختلف استان ، تعداد 19 هزار و دویست شتر پلاک کوبی و احراز هویت شده اند.

وی همچنین بر لزوم تسریع در روند شناسایی و پلاک کوبی این احشام توسط دستگاه های مسئول با رعایت حقوق حیوانات به منظور اجتناب از آزار و آسیب دیدن آنها و تکمیل روند احراز هویت آنها تا پایان سال جاری تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان همچنین لزوم احداث آبشخور مناسب و متعدد برای این احشام توسط اداره کل جهاد کشاورزی را متذکر شد و این موضوع را در کاهش حوادث جاده ای ناشی از تردد آنها در محورهای مواصلاتی استان حائز اهمیت برشمرد.

انتهای پیام /*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار