بهرام درویشی در گفتگو با تابناک :
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای کرمانشاه گفت:تنها عامل باز دارنده از به بهره برداری رسیدن پروژه های آبی منابع مالی محدود است.
کد خبر: ۸۱۸۰۶۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰ 27 January 2020

بهرام درویشی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد سد آناهیتا در کنگاور به دلیل مسائل مالی به کندی عملیات اجرایی آن انجام شده اما هم اکنون با پیگیری های انجام شده توسط بخش آب کشوری و نماینده منطقه در اواخر سال مالی ۹۷ اعتبارات مناسبی به آن تزریق شد که این پروژه هم اکنون فعال بوده و ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد همچنین سامانه اطلاعات آن به اتمام رسیده و مراحل صدور مجوز و ماده ۲۳ توسط نهادهای ذیربط آن در حال پیگیری است.

وی با اشاره به اینکه در صورت داشتن اعتبار تا پایان سال ۹۸ عملیات آناهیتا به اتمام می‌رسد گفت: سد قشلاق صحنه نیز یکی از سرشاخه‌های کرخه بوده که به دلیل مشکلات مالی و اجرائی مقداری از عملیات آن کندی پیش رفته است؛ اما بدنه مراحل پایانی و مینیاتوری آن انجام شده و اعتبار لازم جهت انجام شبکه پایابش تامین و پیمان سپاری شده است.

درویشی در پایان خاطر نشان کرد: پروژه های متعدد دیگری در حوزه آب همچون احداث سد، شبکه و طرح های آبیاری و زه کشی وجود دارد که تنها عامل بازدارنده آن در کل کشور برای اجرایی شدن عدم تامین منابع مالی است. در صورت تامین منابع مالی و تطبیق پروژه ها طبق زمان بندی های موجود بخشی از شبکه آبیاری و زه کشی در پای سدها در ۲۲ بهمن به بهره برداری می رسد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار