تحلیل ها و دلایل برای چنین احتمالی بسیار است اما اینکه خود وکیلی و اصلاح طلبان بویراحمد و دنا نهایتا به چه تصمیمی برسند موضوعی است که باید طی روزهای آینده منتظر نتیجه دادن آن بود. البته با این تایید صلاحیت در حد تحلیل و گمانه زنی ها ، فعلا شرایط سیاسی انتخابات در بویراحمد و دنا پیچیده تر شده است.
کد خبر: ۸۱۸۱۱۱
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰ 27 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، دقایقی پیش با انتشار بیانیه محمد علی وکیلی در ابتکار جنوب ، تایید صلاحیت نماینده فعلی تهران و کاندید دور یازدهم در همین حوزه رسما اعلام شد.
وکیلی پس از تایید صلاحیت نهایی از سوی شورای نگهبان، در بیانیه‌ای با اشاره به جمله مشهور «میزان رای ملت است» از امام خمینی(ره)، اظهار کرد: «انتخابات متجلی ترین فعل جمهوریت است. جمهوریت نیز خواست تاریخی ملت ما و انقلاب اسلامی ما بوده و است. هر جوششی در انتخابات، کوشش برای تثبیت جمهوریت نظام و در واقع تقویت نظام به حساب می‌آید. از این روی انتخابات مجلسینِ پیش رو می تواند تاییدی و تقویتی برای جمهوریت نظام به حساب آید».
تایید صلاحیت در تهران ، پیچیدگی سیاسی در بویراحمد!
 
وی افزود: «خیز اول انتخاباتِ امسال (مرحله ثبت‌نام) خیره‌کننده بود. اینجانب نیز در این جوشش، بدون کوشش نماندم و عزم صیدِ نظرِ مردمِ صاحب نظر را نمودم. لذا با توجه به برنامه‌های خود و اقبال نظر مردم، گامی کوچک در این نمایشِ بزرگِ جمهوریت برداشتم و پا به عرصه انتخابات نهادم.
اکنون با اعلام نظر مساعد شورای محترم نگهبان، خیز اول به رستاخیز امیدوارکننده‌ای انجامید! در خیز اول، اینجانب پای به وادی انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی نهادم و کنون در این رستاخیز نیز عزمِ دو چندان یافتم و تا انتها این راهِ قانونی را تا سامان کشور همراه خواهم بود. امید که مقبول نظر ملت افتد».
«بدیهی است که سامان و قوامِ ایران بسته به حضور فعالانه و مسوولانه همه سلایق متعهد به نظام است. رنگین کمان سلایق جمهوری اسلامی البته دامانی فراخ دارد که این نشان از ظرفیت بالای این نظام است. اینجانب با تاکید مجدد بر ترجیحِ قانون و تکریمِ تعدد سلایق، به نوبه خود از مردم عزیز و فهیم ایران به خصوص حوزه انتخابیه تهران، شمیرانات، شهرری و اسلامشهر دعوت می نمایم با طرد هر گونه قهر، به پای صندوق‌های رای بیایند و در نوشتنِ سرنوشت خویش سهیم شوند».
پیچیدگی سیاسی در بویراحمد
برخی تحلیلگران حوزه سیاسی و انتخابات در حوزه بویراحمد و دنا بر این عقیده هستند که با تایید صلاحیت محمد علی وکیلی و رد صلاحیت چهره های شاخص اصلاحات در این حوزه ، اکنون شرایط برای حضور محمد علی وکیلی به عنوان کاندید طیف اصلاحات در بویراحمد و دنا بسیار محتمل است.
هر چند برخی نزدیکان وی چنین گمانه زنی هایی را در حد همان گمانه زنی ها تایید کرده اند اما برخی شرایط سیاسی در تهران از یک طرف و بویراحمد و دنا در طرف دیگر احتمال حضور وکیلی در کهگیلویه و بویراحمد را بسیار جدی کرده است.
تحلیل ها و دلایل برای چنین احتمالی بسیار است اما اینکه خود وکیلی و اصلاح طلبان بویراحمد و دنا نهایتا به چه تصمیمی برسند موضوعی است که باید طی روزهای آینده منتظر نتیجه دادن آن بود. البته با این تایید صلاحیت در حد تحلیل و گمانه زنی ها ، فعلا شرایط سیاسی انتخابات در بویراحمد و دنا پیچیده تر شده است.
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۷
درود برتابناک عزیز من یک مطلع هستم وسراغی که ازبستگان ایشان گرفتم ضمن احترام به تمامی کاندیداها وسلایق مردم شریف بویراحمد ایشان قصدی برای حضور بویراحمد ودنا راندارند درحال جمع بندی از خود تهران یا یکی از کلان شهرها هستند مطلقا بویراحمد ودنا را منصرف هستند
مقیم خارج از کهگیلویه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۰۹
تحلیل: بنده کسی هستم که به خارج از کشور مسافرت کردم وقتی از بیرون به داخل نگاه می کنی مهم است چون هیچ گونه تعصبی در آن وجود ندارد و نگاه عادلانه ای و با شناخت روشن و دیدی وسیع است اینکه به نظر بنده رای ایرانی های خارج از کشور در انتخابات ریاست جمهوری مهم است و من دوست دارم همیشه در انتخابات ریاست جمهوری کسی رای بیاورد که از نظر ایرانی های خارج از کشور در اکثریت است حالا این مقدمه ای برای انتخابات مجلس شورای اسلامی: فعلا کهگیلویه را به عنوان مثال تحلیل می کنیم در یاسوج موحد به سناتور معروف است و می گویند اگر از کهگیلویه سناتور به مجلس راه پیدا کند باید ما یاسوجی ها هم نماینده قدری را به مجلس بفرستیم که بتواند از پیش موحد(سناتور) کاری از پیش ببرد!!!!!!!!!!! گچساران هم دوست ندارد که موحد به مجلس برود چون می گویند اگر موحد به مجلس برود چیزی گیر ما نمی آید و .... حالا کهگیلویه ای های مقیم در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران و یاسوج و آبادان و بهبهان و گچساران و اهواز و عسلویه و رامهرمز و آغاجاری و باغملک و ... و که از بیرون کهگیلویه بزرگ را نظاره گر هستند و به مسئله نگاه می کنند موحد را اصلح و عزت کهگلو می دانند و دوست دارند که ایشان باید به مجلس بروند تا حق مردم کهگیلویه بزرگ را بگیرد و هیچگونه هم تعصبی ندارند و به همین علت است که در یاسوج آن همایش عظبم را داشتند در آبادان این همایش را دارند و موحد وقت ندارد و گرنه بقیه شهرستان ها هم از ایشان دعوت کردند و چون قانون اجازه نمی دهد مثل خارج از کشور به همه شهرهای ایران صندوق رای ببرند دو روز قبل از رای گیری انتخابات همه کهگیلویه ای های مقیم خارج از کهگیلویه بزرگ وارد کهگیلویه بزرگ می شوند که رای به موحد بدهند بخصوص نماز جمعه یاسوج در آن روز خلوت خلوت است!! و روز دوم اسفند 98 مرزهای کهگیلویه بزرگ بخصوص امام زاده علی (ع) و چرام و بهمئی و دیشموک و تشان و ترتاب و کت بهمئی خیلی شلوغ است و همین جا از فرمانداران مرزی کهگیلویه بزرگ خواهانیم که صندوق های سیار بیشتری در مرزها در نظر بگیرند که کهگیلویه های مقیم خارج از کهگیلویه بزرگ راحت رای خود را به صندوق بریزند انشاءاله
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار