حال استراتژی سید محمد موحد در برهه ای حساس دقیقا بر چنین رویکردی استوار شد . به این معنی که از حدود یک تا دو ماه پیش عملا به سراغ یارگیری از افراد خاصی رفت که جذب این افراد هم بار روانی زیادی داشت و هم حوزه نفوذ و رای آوری موثر و هم وزن اردوگاه حریف را پایین می آورد!
کد خبر: ۸۱۸۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۱ 31 January 2020
تابناک کهگیلویه و بویراحمد ، تحلیل سیاسی ، رقابت های انتخاباتی دور یازدهم مجلس شورای اسلامی کم کم وارد حساسیت های معمول می شود و به تبع آن تبلیغات رنگ و بوی جدی تر و حتی تقابلی به خود می گیرد . از طرف دیگر بخش مهمی از عوامل موفقیت یا عدم موفقیت یک کاندیدای نمایندگی مجلس به میزان فعالیت و هدفمند بودن این فعالیت ها بستگی دارد .
در حوزه چهار شهرستان کهگیلویه ، بهمئی ، چرام و لنده ، یارگیری کاندیداهای رقیب بسیار جدی همراه با ظرافت های خاصی صورت می گیرد. یکی از این کاندیداها سید محمد موحد است که تجربه گرانبهای ادوار گذشته فعالیت های انتخاباتی ، وی را به یک کارکشته سیاسی در این حوزه تبدیل کرده است.
این چهره کاریزمای اصولگرا پس از پایان آخرین دور نمایندگی اش در مجلس شورای اسلامی فراز و فرودهای زیادی را به خود دید تا اینکه در دور دهم دوباره وارد حوزه انتخابیه کهگیلویه شد اما به دلیل عدم احراز صلاحیتش توسط شورای نگهبان وقت های طلایی را از دست داد و نیروهای حامی اش کم کم به اردوگاه یکی از رقبایش یعنی عدل هاشمی پور که تا پیش از این یار دیرینه اش بود رفته و با وجود تایید صلاحیت روزهای پایانی ، هر چه تلاش کرد نتوانست وقت های از دست رفته را جبران کند و نهایتا شکست را پذیرفت.
اما این پایان کار برای سید محمد موحد نبود . وی از همان فردای شکست عزم خود را برای موفقیت در دور بعدی که دوره یازدهم (انتخابات پیش رو) بود را جدی کرد و از چند ماه پیش تاکنون تلاش هایش را مضاعف و هدفمند تر نمود.
این چهره کارکشته سیاسی از حدود یک تا دو ماه پیش با یک استراتژی ویژه کار را به جلو برد ! استراتژی " گل های 6 امتیازی"!
موحد و استراتژی
 
گل های 6 امتیازی واژه ای مختص ورزش فوتبال است. گاهی دو تیم در صدر جدول رقابت های فوتبال به نقطه ای می رسند که این رقابت به اوج می رسد و 3 امتیاز هر بازی ارزش ویژه ای دارد اما بازی رودرو اهمیتش بیش از دیگر بازی ها است و عملا حکم 6 امتیاز را دارد ! چرا که در بازی های معمول رقبا می توانند با شکست دیگر تیم ها همچنان در کورس رقابت با یکدیگر بمانند و فاصله را حفظ کنند اما در بازی رودرو هر تیمی که برنده شد هم 3 امتیاز به امتیازات خود می افزاید و هم مانع کسب 3 امتیاز رقیب می شود و بازیکنی که در این بازی گل بزند ، در اصطلاح می گویند : یک " گل 6 امتیازی" وارد دروازه حریف کرد.
حال استراتژی سید محمد موحد در برهه ای حساس دقیقا بر چنین رویکردی استوار شد . به این معنی که از حدود یک تا دو ماه پیش عملا به سراغ یارگیری از افراد خاصی رفت که جذب این افراد هم بار روانی زیادی داشت و هم حوزه نفوذ و رای آوری موثر و هم وزن اردوگاه حریف را پایین می آورد!
بسیاری از این افراد شاخص در دور گذشته در اردوگاه مهمترین رقیبش بودند اما موحد توانست با استفاده از نقاط ضعف بوجود آمده در اردوگاه حریف ، این افراد را وارد اردوگاه خود کند و عملا هم یک یار موثر از حریف کم کند و همزمان آن را به اردوگاه خود اضافه کند! نکته جالب تر اینکه سید محمد موحد این روند " گل های 6 امتیازی" که جهشی بسیار بزرگ در تبلیغات انتخاباتی اش بوجود آورد را به صورت ویژه در دستور کار قرار داد و توانست موج بزرگی تحت عنوان جدایی لیدرهای رقیب را راه بیاندازد تا جایی که برخی از همین جدا شده ها از اردوگاه حریف اکنون ادعای یک طرفه شدن انتخابات را داشته باشند و پیروزی حتمی با رای بالا را برای موحد پیش بینی کنند.
موحد و استراتژی
 
بی شک بخش عظیمی از رقابت های انتخابات متاثر از استفاده موثر از فرصت ها ، داشتن برنامه ریزی مشخص و شناخت نقاط ضعف و قوت رقیب یا رقبا است و قطعا کاندیدایی که خود و مشاورین و برنامه ریزانش بر این نکات کلیدی اشراف داشته باشند موفقیت بیشتری را کسب خواهند کرد. ضمن اینکه بیان این مطلب به معنای نادیده گرفتن دیگر شاخص های موثر بر انتخابات نیست.
ذکر این نکته هم لازم است که در رقابت های انتخاباتی انتظار بر رقابت سالم و کم کردن بداخلاقی های معمول در مناطقی مانند کهگیلویه و بویراحمد است اما هیجان و شور انتخاباتی هم از ملزومات انتخابات است و اینکه در چنین رقابت های سیاسی سعی بر این باشد که برنامه های کاندیداها به همراه رزومه و توانایی هایشان اصل قرار گیرد و هم کاندیداها و هم طرفداران ضمن فعالیت های معمول و البته قانونی ، سعی کنند در جهت سلامت و توسعه جامعه حرکت کنند و هر دوره از آسیب های انتخابات کمتر کنند.
 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۷
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۱۱ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
ما هر چی بدختی داریم از اقای موحد هست دلیل این همه بی کاری تو شهرستان ما چنین افرادی هستن که کار خود را در شهرستانهای همجوار انجام داده ما داریم چوب ان زمان میخوریم .نمایند باید برای حوزه انتخاباتش کار کند نه اینه حوزه انتخاباتش بفروشه یه همجوار متاسفم ام واسه چنین افراد
عبدالله
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
انصافاً به چه قیمتی براشون قلم میزنی ؟ واقعاً متاسفم برای رسانه ای مثل شما که به جای روشنگری داری با اهداف شخصی خود سعی داری مردم را به قهقرا ببری . من طرفدار هیچکدام نیستم اما این که میگم را مردم کهگیلویه ۱۶ سال عملاً تجربه کردند. تمام کسانی که توی عکس هستند همه شون دور قبل هم به آقای موحد رای دادند . مردم دیگه گول حرفه ای رسانه های مغرض منفعت طلب را نمی خورند.
( منتظرم ببینم این امانت را میزنی یا نه )
ناشناس
|
Netherlands
|
۰۸:۵۷ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
برخی افراد مخالف موحد اطلاع درستی از عملکرد وی ندارند . موحد با بروز شدنش مطمئنا موفقیت بیشتری خواهد داشت
ناشناس
|
United States
|
۰۹:۰۰ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
در پاسخ به عبدالله
اینا که تو عکس هستند عوامل اصلی موفقیت هاشمی در انتخابات قبل بودند
مرتضی مهنائی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۱
دیگه دوره کدخدامنشی تموم شده آقای رسانه.
مردم کار خودشون رو میکنن و به هر کی که تشخیص بدن خوبه رأی میدن.گذشت اون زمان کدخدابازی و جاهلیت.
اینایی که توی عکس هستند جمعا ۴ تا رأی حساب میشن.
بی نام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۲
این آقای........تو شهر خودش با اینکه اون دوره نماینده ای که بشه بهش رای بدی نبود رای نیاورد تو شهر خودش اونوقت رای داشته باشه!!!! این آقا رو همه میدونن ...... هست پیش مردم شهر خودش حتی فامیل خودش چه برسه بخواد رای داشته باشه
چرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۴۳ - ۱۳۹۸/۱۱/۱۳
متاسفیم برای اقایان که روزی به ما سفارش می کردن به این اقا نزدیک نشوید والان خودشان همراایش میکنن .به اعتبار خود لطمه زدن. فقط بدونین چرام 70 درصد مخالف اقا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار