مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان شرقی:
مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که شاغلان و بیمه شدگان اجباری سال 98، نسبت به سال ۹۷ و ۹۶ افزایش یافته است، گفت: 697 هزار نفر بیمه شده‌ی اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان وجود دارد.
کد خبر: ۸۱۹۲۹۱
تاریخ انتشار: ۱۲ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 01 February 2020

مدیرکل تأمین اجتماعی آذربایجان شرقی با بیان این‌که شاغلان و بیمه شدگان اجباری سال 98، نسبت به سال ۹۷ و ۹۶ افزایش یافته است، گفت: 697 هزار نفر بیمه شده‌ی اصلی سازمان تامین اجتماعی در استان وجود دارد.وی با بیان این‌که سال 98، مقرری بگیران بیکاری استان نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، افزود: طی 10 ماه نخست سال جاری تعداد مقرری بگیران بیکاری به 11 هزار و 864 نفر در استان کاهش یافته است.

وی با اشاره به 184 هزار و 866 نفر مستمری بگیر در استان، افزود: طی 10 ماهه‌ی نخست سال جاری 2880 میلیارد تومان مستمری به مستمری بگیران پرداخت شده است. همچنین بیش از 50 هزار کارگاه فعال و دارای کارگر در استان مستقر است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان با اشاره به فعالیت‌های انجام شده توسط سازمان تامین اجتماعی، گفت: امسال اقداماتی از جمله بخشودگی جرائم و تصحیح بدهی کارفرمایان، اصلاح‌های ساختاری، ترویج و تامین بیمه‌های اجتماعی زنان خانه دار و دانشجویی توسط سازمان تامین اجتماعی انجام شده است.

وی توسعه‌ی خدمات غیر حضوری را از دیگر خدمات تامین اجتماعی دانست و گفت: تداوم استفاده از سیستم‌های نوین در راستای دولت الکترونیک از رویکر اصلی تامین اجتماعی است، بر این اساس توسعه‌ی خدمات حضوری با هدف دریافت خدمات سریع و آسان در سازمان انجام می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح پرونده‌های الکترونیکی در استان، گفت: تمامی پرونده‌های کاغذی در این طرح به پرونده‌های الکترونیکی تبدیل شده است، تاکنون 54 درصد پرونده‌های به صورت الکترونیکی بررسی شدند و تبدیل بیش از یک میلیون پرونده‌ی بیمه شده به پرونده‌ی الکترونیکی نیز در دستور کار است.

سمساری ادامه داد: طرح پرونده‌ی الکترونیکی در چند شهرستان از جمله هریس، عجب شیر، هشترود، ورزقان و هادیشهر، ترکمنچای و صوفیان اجرا می‌شود.

وی بیان کرد: سال 98، 135 هزار ابلاغیه صورت الکترونیکی به شرکای اجتماعی سازمان اعلام شده و 87  درصد فیش‌های پرداختی در استان به صورت الکترونیکی صادر شده است.

وی بیان کرد: هوشمندسازی کنترل اسامی رانندگان مشمول معافیت، اجرای الکترونیکی، طرح میز خدمت، طرح ساختار نوین خدمات از جمله اقدامات تامین اجتماعی استان در سال 98، است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که میزان قطعی معوقه‌ی سازمان تامین اجتماعی استان از دستگاه‌های استان نزدیک به 900 میلیارد تومان است، گفت: شرکت واحد اتوبوس رانی با 50 میلیارد تومان بدهی، بزرگ‌ترین بدهکار سازمان تامین اجتماعی استان است.

تامین زمین در بخش خدمات درمانی تامین اجتماعی به کابوس تبدیل شده است

مدیرکل خدمات درمانی سازمان تامین اجتماعی استان نیز در این نشست با اشاره به پروژه‌های افتتاح شده در دهه‌ی فجر، گفت: مراکز خدمات درمانی در شهرستان‌های ملکان، عجب شیر، بستان آباد و هشترود در بهمن ماه افتتاح خواهند شد.

جمال الدین نیک نامی در بخش دیگر سخنان خود با بیان این‌که تامین زمین در بخش خدمات درمانی تامین اجتماعی به کابوس تبدیل شده است، گفت: در حال حاضر برای احداث درمانگاه در بستان آباد زمینی به مبلغ حدود 500 میلیون تومان خریداری کرده‌ایم ولی شهرداری مدعی شده مالک آن بوده و مانع از احداث درمانگاه در این شهرستان می‌شود.

وی با اشاره به بیمارستان 300 تخت خوابی تبریز، گفت: سال ۸۷ هیئت وزیران تصویب کرده بود تا سازمان تامین اجتماعی بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی احداث کند و در همین راستا استانداری شهرداری را مکلف کرده بوده تا زمین آن را تامین کند در این راستا جلسات بسیار متعددی برگزار شد ولی در اثر عدم همکاری مقامات شهری ساخت بیمارستان بی نتیجه باقی ماند.

مدیرکل خدمات درمانی تامین اجتماعی استان با انتقاد از عدم همکاری برخی ارگان‌های شهری در ساخت بیمارستان با تامین اجتماعی، ادامه داد: ارگان‌های شهری نه تنها  با ما همکاری نمی‌کنند، حتی انتقام هم می‌گیرند و تاکنون زمینی برای احداث بیمارستان در اختیار ما قرار نداده‌اند.ایسنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار